۲۴۹۶۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بازیکنی که در تیم دهداری دفاع چپ بود!

زرینچه در ابتدا برای تیم دهداری در پست دفاع چپ بازی می‌کرد و صمد مرفاوی راست. این ترکیب ابتدایی پس از شناخت دهداری از توانایی‌های آقا جواد متحول و زرینچه به دفاع راست منتقل شد.

ایران ورزشی: وقتی اواخر سال ۶۵ چهارده بازیکن تیم ملی فوتبال را ترک کردند، پرویز دهداری سرمربی وقت تیم ملی، جوانی ۲۰ ساله را از تیم ژاندارمری که در دسته سوم باشگاه‌های تهران توپ می‌زد، به تیم ملی فراخواند. در آن ایام، کمتر کسی فکر می‌کرد این بازیکن بتواند در تیم ملی دوام بیاورد و جای خالی بیانی را پر کند اما نه تنها این بازیکن جوان توانست در تیم ملی به توفیق دست یابد بلکه اکنون اول مرد پست دفاع راست ایران محسوب می‌شود. زرینچه در ابتدا برای تیم دهداری در پست دفاع چپ بازی می‌کرد و صمد مرفاوی راست. این ترکیب ابتدایی پس از شناخت دهداری از توانایی‌های آقا جواد متحول و زرینچه به دفاع راست منتقل شد. زرینچه پس از آنکه به تیم ملی دعوت شد در اولین بازی خود برابر کویت عملکرد موفقی از خود نشان داد و نمره قبولی از سرمربی وقت ایران گرفت. او که در تیم ملی جای شاهین بیانی را گرفته بود پس از رفتن وی از استقلال به قطر، به استقلال پیوست و بدون اغراق تاثیرگذارترین بازیکن دهه ۷۰ استقلالی‌ها بود. آقا جواد به حدی به استقلال متعهد بود که وقتی تیم محبوبش به دسته سه سقوط کرد از کشاورز جدا شد و به استقلال بازگشت.

بی‌گمان یکی از بهترین بازی‌های زرینچه در تیم ملی مربوط به بازی ایران-الجزایر در سال ۱۳۷۰ بود که برای خداحافظی محمد پنجعلی برنامه‌ریزی شد. مجید نامجو مطلق، صمد مرفاوی و جواد زرینچه ستاره‌های ایران در آن بازی بودند و تیم ملی در نهایت ۲-یک الجزایر را در حضور ۱۰۰ هزار هوادار شکست داد. دو گل تیم ملی ایران را صمد مرفاوی به ثمر رساند. دیگر نمایش ملی موفقیت‌آمیز زرینچه در تیم ملی مربوط به بازی ایران-دانمارک است که وی کاپیتان تیم ملی بود و در پست دفاع وسط برای ایران عالی کار کرد. می‌توان زیبا‌ترین و خاطره انگیزترین سانتر زرینچه در دوران بازیکنی‌اش را به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و در بازی برابر آمریکا نسبت داد. سانتری که با ضربه سر استیلی و اشک‌های این بازیکن، گل قرن را رقم زد. ستاره بی‌چون و چرای دهه هفتاد آبی‌ها، همواره خاطره دربی ۷۳ را در دل هواداران استقلال زنده می‌کند.

در آن بازی پر برخورد، جنجالی و پرحاشیه، پرسپولیس در نیمه اول ۲-صفر جلو افتاد. در آن بازی عمو نصی یا همان نصرا... عبداللهی سرمربی وقت استقلال با یک تغییر کارآمد، جواد زرینچه را از پست دفاع مرکزی به دفاع وسط منتقل کرد تا یکی از اصلی‌ترین زمینه‌سازان به تساوی رساندن بازی، زرینچه لقب بگیرد. البته استقلال در صورت خوش‌شانسی می‌توانست این بازی را برنده شود تا روز خوب زرینچه کامل‌تر باشد. زرینچه در اواخر سالی که رولند کخ سرمربی استقلال بود، مربیگری را به بازی ترجیح داد، در حالی که همچنان می‌توانست برای آبی‌ها حداقل یک فصل دیگر بازی کند. استقلال با رولند کخ رتبه نهم را کسب کرد. زرینچه پس از بازیگری در تیم‌های استقلال تهران، صبای قم، صنایع اراک، آلومینیوم هرمزگان و شهرداری یاسوج مربیگری کرده است. حالا همگان انتظار می‌کشند آقای جناح راست فوتبال ایران سرانجام سرمربی
آبی‌ها شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج