آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۶۷۶۶۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی لیست تیم ملی در جام ملت‌ها (۱)

جام ملت های آسیا روز جمعه در استرالیا آغاز خواهد شد و تیم ملی کشورمان، یکشنبه در اولین بازی خود به مصاف بحرین خواهد رفت.

طرفداری: در این مقاله که در دو بخش تقدیم حضور شما کاربران می گردد، به بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در لیست نهایی کارلوس کیروش، برای جام ملت های آسیا خواهیم پرداخت:

علیرضا حقیقی: سنگربان تیم ملی در جام جهانی که به احتمال فراوان در جام ملت های آسیا نیز دروازه بان اول تیم کی روش خواهد بود، امسال با حضور در لیگ پرتغال به نسبت سال پیش بازی های بیشتری انجام داده و اگرچه تیم پنافیل در جدول وضعیت خوبی ندارد، اما حقیقی در بازی با کره نشان داد که از نظر آمادگی در شرایط مناسبی قرار دارد. حقیقی در جام جهانی با اعتماد به نفس بالای خود به خوبی از پس وظیفه دشوار سنگربانی تیم ملی برآمد و نشان داد که می تواند برای چند سال شماره یک تیم ملی بماند.

سید جلال حسینی: مدافع با تجربه تیم ملی فوتبال ایران که در نبود هادی عقیلی و با مصدومیت پژمان منتظری تنها وزنه باتجربه کی روش در خط دفاعی تیم ملی به شمار می رود در این رقابت ها کار بسیار سخت و دشواری برای حراست از دروازه تیم ملی خواهد داشت. سید جلال یه عنوان یکی از کم اشتباه ترین مدافعان فوتبال ایران در تورنمنت های بزرگ همیشه جزو خوب های تیم ملی بوده است.

مرتضی پورعلی گنجی: بازیکن ۲۲ ساله و با استعداد نفت تهران که سال ها در پست هافبک دفاعی ایفای نقش کرده است که امسال به پست دفاع وسط انتقال یافت و عملکرد بهتری را از خود ارائه کرد تا گزینه سوم کیروش برای خط دفاعی در جام ملت ها شود. گزینه سومی که شاید با مصدومیت منتظری به مدافع آخر فیکس تیم ملی نیز تبدیل شود. پورعلی گنجی ۱۱ بازی این فصل برای نفت انجام داده است و با جنگندگی عالی خود به خط دفاعی نفت کمک کرده است.

احسان حاج صفی: مدافع-هافبک ۲۵ ساله سپاهان که در چند سال اخیر یکی از بهترین بازیکنان ایران بوده است که در پست مدافع و هافبک چپ انجام وظیفه می کند، استفاده از حاج صفی در کدام یک از این دو پست به کیروش بستگی دارد. اما حاج صفی بارها امتحان خود را پس داده است و برای بازی در این دوپست هیچ مشکلی ندارد. وی در ۱۴ بازی ۳ گل و ۵ پاس گل برای سپاهان در لیگ چهاردهم به ثمر رسانده است. احسان یکی از بهترین های لیگ برتر امسال بوده است.

مسعود شجاعی: هافبک تیم الشحانیه قطر که پس از درخشش در جام جهانی همه انتظار حضورش در تیم های اروپایی را داشتند سر انجام از لیگ قطر سر در آورد و باید دید بازی در این لیگ با کیفیت پایین تا چه اندازه بر کیفیت بازی این بازیکن که جزو نفرات مورد علاقه کی روش در تیم است، تاثیر منفی گذاشته است. به نظر می رسد در جام ملت های آسیا، شجاعی همانند این چند سال اخیر جزو یازده نفر اصلی تیم ملی باشد.شجاعی از بازیکنانی است که در سال های اخیر در میان هواداران تیم ملی جایگاه مناسبی نداشته است.

وحید امیری: هافبک چپ ۲۶ ساله خرم آبادی نفت تهران که خیلی دیر در فوتبال ایران مطرح شد، این بازیکن چپ پا با عملکرد درخشان خود یکی از بهترین بازیکنان نفت در نیم فصل اول بود. وی با بازی های خوب خود و زدن ۴ گل در ۱۵ بازی توانست نظر کیروش را جلب کند تا در لیست تیم ملی برای جام ملت های آسیا قرار گیرد. یکی از نقطه قوت های وی این است که با خستگی ناپذیری تمام در طول ۹۰ دقیقه در اختیار تیم بازی می کند.

رامین رضاییان: مدافع راست ۲۴ ساله تیم بحران زده راه آهن که تنها ستاره این تیم در لیگ چهاردهم باشد، رضاییان در ۱۶ بازی لیگ توانست ۳ گل برای راه آهن به ثمر برساند و عملکرد درخشان داشت تا نظر کیروش را به خود جلب کند، وی در تیم راه آهن کار بسیار سختی داشت اما توانست شایستگی های خود را نشان دهد. کارهای هجومی و دفاعی این بازیکن خوب است و می تواند رقیب سرسختی برای وریا غفوری باشد.

اشکان دژاگه: لیگ آلمان، لیگ انگلستان و این بار لیگ قطر! نزول شدید اشکان دژاگه در عرصه باشگاهی بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی را نگران کرده که آیا این بازیکن جنگنده تیم ملی باز هم می تواند همان اشکان خستگی ناپذیر دوران حضور در اروپا باشد یا خیر؟ بدون شد دژاگه یکی از مهره های اصلی تیم ملی در جام ملتهاست که سرمربی تیم ملی حساب ویژه ای روی بازی وی باز کرده است. دژاگه که این روزها در تیم العربی شرایط مناسبی ندارد، قطعا مهره فیکس تیم ملی برای جام ملت ها خواهد بود. باید دید وی با توجه به جو و امیدواری مردم ایران به تیم ملی، می تواند خاطرات تلخ نیمکت نشینی در قطر را به فراموشی بسپارد یا خیر؟

علیرضا جهان بخش: یکی از معدود لژیونرهای فوتبال ایران که سایت AFC از او به عنوان یکی از ستاره های احتمالی این جام نام برده است، علیرضا جهان بخش جوان است. مهاجم تیم نایمخن هلند که روزهای خوبی را در این تیم سپری می کند، امیدوار است با درخشش در جام ملت های آسیا راه های پیشرفت خود را هموارتر سازد. ترافیک مهاجم در تیم ملی تا کنون فرصت خودنمایی چندانی به جهان بخش نداده ولی بدون تردید اعتماد به این بازیکن جوان می تواند ثمرات بسیاری برای تیم ملی داشته باشد. جهانبخش یکی از ستارگان نایمخن، صدرنشین لیگ دسته اول هلند در این فصل بوده است. ۷ گل و ۱۲ پاس گل، علیرضا را به یکی از امید های تیم ملی کشورمان تبدیل کرده است.

کریم انصاری فرد: بعد از خداحافظی علی دایی از عرصه بازی های ملی، همیشه جای خالی یک مهاجم توانا و گلزن در تیم ملی احساس می شد تا اینکه یک مهاجم جوان دیگر از خطه اردبیل به فوتبال ایران معرفی شد. این مهاجم که کریم انصاری فرد نام داشت خیلی زود جای خود را در تیم ملی پیدا کرد ولی بدون هیچ تعارفی باید گفت هیچ گاه نتوانست آنگونه که باید انتظارات را برآورده سازد. مهاجم فعلی تیم اوساسونا که در فصل جاری فرصت حضور کمی به وی داده شد بار دیگر به تیم ملی دعوت شده و این بار امیدوار است با درخشش و گلزنی در جام ملت های آسیا توانایی های خود را به اثبات برساند.

رضا قوچان نژاد: مهاجمی که همیشه در تیم ملی بوی گل می دهد، از گلزنی در بازی های حساس مقدماتی جام جهانی گرفته تا زدن تک گل ایران در جام جهانی ۲۰۱۴. قوچی بعد از سال ها فوتبال ایران را صاحب یک مهاجم همیشه گلزن کرده و اگر حضور وی در لیگ کویت را فاکتور بگیریم و آنرا روی کیفیت بازی این بازیکن بی تاثیر بدانیم باز هم باید منتظر درخشش و گلزنی پسر محبوب خط حمله فوتبال ایران باشیم. خداداد عزیزی سال ۹۸ پیش از جام جهانی در قالب رضا قوچان نژاد ظاهر شد. ۱۸ بازی و ۱۱ گل؛ گلزنی های پی در پی وی برای تیم ملی حالا قوچی را به امید اول کیروش در خط آتش تبدیل کرده است.

سردار آزمون: پس از اینکه کارلوس کی روش روی نام سردار آزمون برای حضور در جام جهانی خط کشید، خیلی ها فوتبال این مهاجم جوان را در معرض خطر و نابودی دانستند اما سردار آزمون با ادامه روند رو به رشد خود در تیم روبین کازان روسیه این بار نظر مثبت کی روش را برای حضور در تیم ملی برای همراهی در جام ملت های آسیا جلب کرد. گل حرفه ای سردار در آخرین بازی دوستانه تیم ملی پیش از جام ملت های آُسیا مقابل عراق، همه را به درخشش وی در بازی های آتی تیم ملی امیدوار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • براتعلي

      باميدخداوندمتعال تمام بازيكنان ايران بتوننددرجام ملتها بادرخشش خودپرچم مقدس ايران رافراترازاسياوبربام اسياقراردهندوقهرمان شندباميدالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج