۱۶۷۰۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رونالدو؛ مردی تمام نشدنی

گویا سن تا کنون نقشی در زندگی فوتبالی کریستیانو رونالدو نداشته است. هرچه به ۳۰ سالگی نزدیک تر شده، شاهد بهبود بازی اش بوده ایم.

طرفداری: گویا سن تا کنون نقشی در زندگی فوتبالی کریستیانو رونالدو نداشته است. هرچه به ۳۰ سالگی نزدیک تر شده، شاهد بهبود بازی اش بوده ایم. در سال ۲۰۱۳، سرمربی وقت منچستر یونایتد، سر الکس فرگوسن، گفت که این مهاجم پس از ترک اولد ترافورد، رشد کرده؛ زیرا «به عنوان یک بازیکن، بالغ شده است.»

این سخنان تقریباً ۲ سال پیش از زبان فرگی بیان شدند و ملی پوش پرتغالی کهکشانی های مادرید از آن زمان تا کنون افت نکرده است. وی این فصل در تنها ۱۵ بازی لا لیگا، ۲۶ گل به ثمر رسانده است. شکی نیست که رکورد ۵۰ گل لیونل مسی جایی در گوشه ذهن او قرار گرفته است. علاوه بر این، او ۵ گل نیز در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

در ماه فوریه، وی ۳۰ ساله خواهد شد. زمانی این عدد آغازِ پایان بسیاری از فوتبالیست ها تلقی می شد. لیکن در سال های اخیر، خلاف این نظریه بارها ثابت شده است. رایان گیگز تا ۴۰ سالگی بازی کرد، فرانک لمپارد همچنان در ۳۶ سالگی در لیگ برتر به خوبی بازی می کند و استیون جرارد، که اخیراً اعلام کرد در تابستان لیورپول را ترک خواهد کرد، تقریباً از آغاز ۳۴ سالگی اش افت کرده است.

در این میان، بارسلونای اسپانیا همچنان مانند پنج سال پیش به حضور ژاوی در خط میانی خود نیاز دارد و می توان گفت گابی از اتلتیکو مادرید، که به ۳۲ سالگی نزدیک می شود، طی ۱۲ ماه گذشته اوج گرفته است. زلاتان ابراهیموویچ را نیز از یاد نبریم که علی رغم ۳۳ ساله بودن، همچنان مملو از غرور، اعتماد به نفس و توانایی هایی است که از او یکی از وحشتناک ترین مهاجمین اروپا را ساخته اند.

رونالدو؛ مردی تمام نشدنی
رونالدو در سال ۲۰۰۷

رونالدو؛ مردی تمام نشدنی
رونالدو در سال ۲۰۱۰

حال سوال اینجاست: رونالدو کی افت خواهد کرد؟

عده ای انتظار داشتند که این اتفاق در این فصل رخ دهد. او بر حرکات انفجاری و سرعت نابودگرش تکیه می کند که همین ها باعث شده بود بسیاری عمر فوتبالی او را کم تر از بازیکنان مذکور در بالا بدانند. لیکن اینگونه فکر کردن مساوی است با دست کم گرفتن رونالدو.

او مردی است که به شدت از خود مراقبت می کند تا از ارائه بهترین عملکرد ممکن مطمئن شود. کارهای پس از بازی او، که در اینجا توسط نشریه آ اس فاش شدند، فقط برای فخرفروشی یا آماده شدن برای بازی بعدی نیستند؛ او این کارها را با هدف تمدید دوران بازیگری اش تا بیش ترین حد ممکن انجام می دهد. وی اینگونه به آ اس توضیح داد:

«به خاطر تعداد بازی های زیادی که باید انجام بدهم، ریکاوری از جلسات تمرینی برای ام مهم تر است. استراحت کردن جزئی کلیدی از برنامه روزانه من است و به من اجازه می دهد در بالاترین سطح در حرفه ام عمل کنم و دوران بازیگری ام را طولانی کنم.»

رونالدو؛ مردی تمام نشدنی
رونالدو در سال ۲۰۱۲

دکتر تیم ملی پرتغال، آنتونیو گسپار، با رونالدو کار کرده و به نشریه مارکا گفت نباید انتظار داشته باشیم که حالا حالاها شاهد افت او باشیم:

«معتقدم ورزشکاری مانند او می تواند به سادگی تا 33 سالگی ادامه دهد. در حقیقت، در مورد او، گمان می کنم در صورتی که هیچ اتفاق نامناسبی رخ ندهد، او حتی به مدتی بیش تر، تا 35 سالگی، در اوج توانایی اش خواهد بود. او یک فوق ورزشکار است، با فاصله از میانگین بالاتر است، و یک حرفه ای تمام عیار است که به شکلی بی نقص از خودش مراقبت می کند و هیچ نکته ای را در مورد رژیم غذایی و مدت زمان ریکاوری اش از قلم نمی اندازد.»

رونالدو؛ مردی تمام نشدنی
رونالدو در سال ۲۰۱۵

بعضی بازیکنان اگر زود کار خود را آغاز کنند، ممکن است بسوزند. وین رونی پیش از 20 سالگی 68 بازی کامل انجام داد و اکنون با بالا رفتن سن اش مجبور است بازی اش را تغییر دهد؛ رونالدو در آن بازه تنها 30 بازی انجام داد و هنوز با تمام قوا به پیش می رود.

تمامی این ها ما را به این نتیجه می رسانند که حداقل دو سال و نیم دیگر شاهد سلطه رونالدو خواهیم بود. این ما را به سال 2017 می رساند، که در آن نقطه او هنوز یک سال دیگر با رئال قرارداد دارد و 32 ساله خواهد بود. اما همانگونه که گسپار گفت، رئال از او حمایت کرده که تا حداقل 33 سالگی در بالاترین سطح ادامه دهد.

تنها سوالی که در حال حاضر باقی است، این است که سایرین چقدر دیگر برای رسیدن به او - و مسی - زمان صرف خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج