۱۲۸۵۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۸ قضاوت وب که باید به خاطر سپرده شود

هاوارد وب ۴۳ ساله، اعلام بازنشستگی کرد، او یکی از برترین داوران جهان در طی سالهای اخیر بود.

وب سایت نود: وب انگلیسی که بهترین داور بریتانیا نیز محسوب میشد، کارنامه درخشانی داشت، او تبدیل به اولین داوری شد که در یک سال موفق می شود هم فینال لیگ قهرمانان را سوت بزند هم فینال جام جهانی. علاوه بر این وی سابقه ای طولانی در قضاوت بازی های حساس لیگ برتر انگلستان طی سالهای حضورش در جزیره داشت، فرگوسن سرمربی سابق یونایتد قبل از شهرت وب، گفته بود او روزی بهترین داور جهان خواهد شد.

این افسر سابق پلیس البته اشتباهاتی نیز داشت، که برخی از آنها اصلاً هم کوچک نبوده اند. در متن زیر نگاهی می اندازیم به پررنگ ترین لحظات وب که از نظر خودش احتمالاً باید فراموش شود :

۱- منچستریونایتد ۲-۱ بلکبرن ، فوریه ۲۰۰۹ لیگ برتر انگلیس

یک اتفاق بد برای داوری با کیفیت وب ! او اشتباهش را با اشتباهی دیگر پاک کرد. بعد از اینکه متوجه شد کرنری که برای یونایتد گرفته است، اشتباه بوده ، گل صحیح اوانز را به دلیل خطا ، که هیچ کس در تلویزیون و استادیوم نتوانست بفهمد خطا روی چه کسی انجام شده است، مردود اعلام کرد.

۲- منچستریونایتد ۵-۲ تاتنهام ، آپریل ۲۰۰۹ لیگ برتر انگلیس

یونایتد دو بر صفر از اسپرز عقب بود، برخورد هیلاریو گومز با کریک از سوی داور پنالتی تشخیص داد، تصاویر آهسته هیچ نوع خطایی را نشان نمی داد، این پنالتی مثل کاتالیزری در بازگشت یونایتد عمل کرد. آنها ۴ گل بعد از آن زدند و البته وب با صداقت بعد از بازی، اشتباهش را در اعلام پنالتی اعتراف کرد.

۳- بایرن مونیخ ۰-۲ اینترمیلان ، فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ ، مادرید

بهترین داور جهان در آن مقطع زمانی این شانس را پیدا کرد تا در فینال مادرید جدال بایرن فنخال را با اینتر آقای خاص قضاوت کند. یک تصمیم بحث بر انگیز از وب، شاید در نهایت میتوانست باعث این شود که نتیجه بازی طور دیگری رقم بخورد، او در دقیقه سوم بازی برخورد سخت ساموئل روی روبن را با کارت قرمز جریمه نکرد تا در نهایت تیم میلانی باشد که قهرمان اروپا لقب می گیرد.

۴- هلند ۰-۱ اسپانیا ، فینال جام جهانی ۲۰۱۰

مهمترین اتفاق دوران حرفه ای وب، قضاوت در بازی نهایی جام جهانی بود، او در مسابقه ای که در نهایت به قهرمانی تیکی تاکا منجر شد، قضاوت نسبتاً بدی نداشت، ۱۴ کارت زرد و یک کارت قرمز نیز در آن بازی به بازیکنان نشان داد. ولی تصویری که بیش از همه در ذهن بینندگان نسبت به قضاوت آن بازی مانده است، خطای کونگ فویی دی یونگ روی آلونسو بود که فقط با یک کارت زرد از سوی وب همراه شد.

۵- منچستریونایتد ۱-۰ لیورپول ، ژانویه ۲۰۱۱ ، جام حذفی

از این بازی بود که هجمه انتقادات و توهین به این داور در فضای مجازی آغاز شد، در بازی جام حذفی در الدترافورد، وب ابتدا برای یونایتد در همان دقیقه اول یک پنالتی گرفت، سپس دقایقی بعد به دلیل تکل دو پای جرارد روی کریک، او را هم از زمین بازی خارج کرد. هواداران لیورپول به شدت نسبت به قضاوت وی معترض بودند. رایان بابل بازیکن وقت لیورپول، تصویری را در شبکه اجتماعی اش قرار دارد که با دست کاری، وب پیراهن یونایتد به تن کرده است.

۶- تاتنهام ۲-۱ منچستریونایتد ، ژانویه ۲۰۱۴، لیگ برتر

وب میتوانست خطای واضح لوریس روی یانگ را در هشتاد و هفتمین دقیقه در حالی که یونایتد عقب بود، پنالتی اعلام کند ولی این اتفاق رخ نداد. مویس مربی وقت یونایتد در واکنش به این تصمیم بعد از بازی گفت :

" یکی از بدترین تصمیماتی که تا به حال در فوتبال دیده ام"

۷- آرسنال ۲-۱ لیورپول ، فوریه ۲۰۱۴ ، جام حذفی

بار دیگر از وب به خاطر عدم اعلام پنالتی انتقاد شد، در جریان پیروزی ۲-۱ آرسنال برابر لیورپول، خطای واضح روی سوارز درون محوطه جریمه از سوی وی نادیده گرفته شد. چند روز بعد قراردادش با یک سایت اینترنتی برای خدمات خاصی که ارائه میکرد، لغو کرد. گمانه زنی ها موید این بود که وی تمرکزش را درون زمین از دست داده است و به همین خاطر ...

۸- برزیل ۱-۱ شیلی، یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴

وب تبدیل به یکی از چهره های منفور در برزیل شد، در بازی سخت برزیل برابر شیلی که گره سختی در کار زردپوشان افتاده بود؛ هاوارد وب گل هالک را با مشورت با کمکش مایک مولارکی مردود اعلام کرد، تا میزبان از رسیدن به گلی حساس باز ماند. وب اعتقاد داشت هالک از دستش برای کنترل توپ استفاده کرده است. البته تصاویر آهسته هم صحت تصمیم وی را در خیل تماشاگران میزبان و آن شرایط سخت نشان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج