۱۱۳۵۸۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

هم تیمی‌های قدیمی در قامت مربی توانستند، خاطره تلخ ورزشگاه ومبلی را با یک قهرمانیِ دلچسب، از یاد ببرند.

ورزش سه: زوج روبرتو مانچینی و جیانلوکا ویالی یکی از جذاب ترین سوژه های یورو ۲۰۲۰ بود؛ تورنمنتی که ساعاتی پیش با قهرمانی تیم ملی ایتالیا به پایان رسید تا این زوج بعد از حدود ۳ دهه، این بار پایانی خوش در ومبلی را تجربه کنند.

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

روبرتو مانچینی طی سال های 1982 تا 1997 به عنوان بازیکن در تیم سامپدرویا حضور داشت. در این مدت و از سال 1984 تا 1992 با حضور جیانلوکا ویالی، یک زوج رویایی در سامپدوریا تشکیل شده بود؛ زوجی که در یورو 2020 و این بار در قامت مربی در کنار هم حضور یافتند تا تیم ملی کشورشان را به یک موفقیت بزرگ برسانند.

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

ایتالیا تورنمنت را بسیار خوب شروع کرد و با اقتدار به مرحله حذفی صعود کرد؛ شاگردان مانچینی مراحل دور حذفی را هم یکی یکی پشت سر گذاشته و به دیدار پایانی رسیدند؛ دیداری که قرار بود در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود؛ ورزشگاهی که برای مانچینی و ویالی، تداعی کننده یک خاطره تلخ بود. این دو در سال ۱۹۹۲ یک موفقیت بزرگ را برای سمپدرویا رقم زدند و همراه با این تیم راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند؛ دیداری که در ورزشگاه ومبلی و مقابل بارسلونا برگزار شد. ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم برنده نداشت اما بارسلونا در وقت های اضافه موفق شد با ضربه آزاد دیدنی رونالد کومان، مقاومت سامپدوریا را شکسته و فاتح لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۲ شود.

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

بعد از 29 سال و این بار در قامت مربی، مانچینی و ویالی برای برگزاری یک دیدار فینال دیگر در ورزشگاه ومبلی حضور یافتند؛ فینال یورو 2020 با ایتالیایی که بعد از سال ها توانسته بود هوادارانش را به فتح یک جام بزرگ امیدوار کند. بازی با گل زودهنگام شاو برای انگلیس، شروع سختی را برای ایتالیا به همراه داشت. شاگردان مانچینی در نیمه دوم توانستند با حملات بیرحمانه و مکررشان دروازه انگلیس را باز کنند. بازی به وقت های اضافه کشید تا ویالی و مانچینی، دژاوو را دم گوش شان احساس کنند؛ اما انگلیس توان باز کردن دروازه ایتالیا را نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

در ضربات پنالتی، با درخشش دوناروما، این ایتالیا بود که برنده شد تا بغض روبرتو مانچینی ترکیده و قهرمانی تیمش را با چشمانی اشک بار جشن بگیرد؛ به این ترتیب بود که خاطره تلخ ۳ دهه پیش در ومبلی جای خود را به خاطره ای شیرین داد تا بعد از این هر گاه که نام این ورزشگاه شنیده شد، ویالی و مانچینی لبخند به لب، از قهرمانی یورو ۲۰۲۰ صحبت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج