آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۰۸۵۶۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آقای بخیه در مسیر بهبودی

رئیس بیمارستان فرهیختگان: مردم حتما با اولین علائم کرونا به پزشک مراجعه کنند / دکتر هاشمیان: خوشبختانه انصاریان نیازی به تهویه مکانیکی تهاجمی نداشته است.

روزنامه فرهیختگان: رئیس بیمارستان فرهیختگان: مردم حتما با اولین علائم کرونا به پزشک مراجعه کنند / دکتر هاشمیان: خوشبختانه انصاریان نیازی به تهویه مکانیکی تهاجمی نداشته است

بعد از درگذشت مهرداد میناوند که به‌خاطر کرونا در بیمارستان لاله بستری بود، این روزها همه نگران وضعیت علی انصاریان هستند که بعد از میناوند به‌خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری شد. ستاره پیشین فوتبال ایران که سابقه بازی برای پرسپولیس و استقلال را دارد و در سال‌های اخیر وارد عرصه هنر هم شد همزمان با میناوند به ویروس کرونا مبتلا شد و درحالی که ابتدا گفتند اوضاعش مساعد و بیماری‌اش خفیف است با وخامت اوضاع به بیمارستان مراجعه کرد و خیلی زود هم در آی‌سی‌یو بستری شد و در روزهای گذشته نیز شایعات زیادی درباره وخامت اوضاعش منتشر شد که نگرانی‌های زیادی را به‌همراه داشت.

اکسیژن پرفشار، تصفیه خون

برای پیگیری آخرین وضعیت انصاریان با دکتر غلامرضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان تماس گرفتیم. وی با تاکید بر این نکته که انصاریان روز گذشته وضعیت بهتری نسبت به روزهای قبل داشته به «فرهیختگان» گفت: «دوم بهمن‌ماه بود که ایشان به بیمارستان مراجعه کرد که البته این اقدام با تاخیر چندروزه همراه بود، توسط دکتر هاشمیان و متخصص ریه و عفونی معاینه و مشخص شد وضعیت روبه‌راهی ندارد و به همین دلیل هم مستقیما در آی‌سی‌یو بستری شد. اشباع اکسیژن خون انصاریان به‌شدت پایین بود و برایش اکسیژن پرفشار با برنامه دارویی مشخص که برای همه تجویز می‌شود در نظر گرفته شد. پزشکان همچنین صلاح دیدند دوبار نیز تصفیه خون هم انجام شود و الحمدلله حالش بهتر شده و اکنون (شب گذشته) اشباع اکسیژن از ۶۴ به ۹۲درصد رسیده است.»

درگیری ریه در حالت پایداری

غلامرضایی در ادامه اظهار داشت: «هنگام مراجعه بیش از ۸۰درصد ریه ایشان درگیر شده بود اما در آخرین عکس‌ها مشخص شد این میزان کمتر شده و به زیر ۸۰درصد رسیده و رو به ‌بهبودی است. کرونا قابل پیش‌بینی نیست ولی به‌نظر می‌رسد که ان‌شاءالله آقای انصاریان وضعیت بهتری خواهند داشت. معمولا از زمان بستری بیش از ۱۵روز زمان نیاز است و بعد بیمار به بخش و پس از آن هم به منزل منتقل می‌شود و امیدواریم این مسیر برای ایشان هم طی شود.»

تکذیب کرونای پیشرفته

شایعه شده بود انصاریان به کرونای پیشرفته مبتلا شده و این خبر از قول هاشمیان، پزشک اصلی بیمار اعلام شد که البته هاشمیان با انتشار متنی این خبر را تکذیب کرد. غلامرضایی نیز در این خصوص گفت: «همان‌طور که پزشک انصاریان اعلام کرده این خبر صحت ندارد و ایشان به کرونای معمولی مبتلا شده‌ و اکنون هم در وضعیت پایداری قرار دارد.»

مردم کی مراجعه کنند؟

پزشکان بارها اعلام کردند هم مرحوم میناوند و هم علی انصاریان با تاخیر چندروزه به بیمارستان مراجعه کردند. از رئیس بیمارستان فرهیختگان پرسیدیم مردم چه زمانی باید به بیمارستان مراجعه کنند. غلامرضایی در پاسخ به این سوال گفت: «علائم کرونا گلودرد، سرفه، تب، بدن‌درد و مشابه سرماخوردگی است و هرکسی این علائم را داشت بلافاصله باید به پزشک مراجعه کند تا معاینه و از ریه عکس گرفته شود. اگر پزشک تشخیص بدهد تست کرونا هم گرفته می‌شود. اگر درمان زودتر انجام شود خیلی از بیماران حتی نیاز به بستری هم پیدا نمی‌کنند و با مصرف داروهای لازم در قرنطینه خانگی بهبود می‌یابند و نه به خود آسیب می‌زنند، نه به دیگران.»

هاشمیان: به بهودی انصاریان امیدواریم

در ادامه با پزشک اصلی انصاریان هم صحب کردیم. هاشمیان درخصوص آخرین وضعیت ستاره پیشین فوتبال به «فرهیختگان» گفت: «این بیمار از ناحیه ریه درگیری بیشتری دارد. مشکل قلبی ندارد. از نظر نورولوژی نکته‌ای نیست، قادر به تکلم و صحبت و فعالیت‌های محدود در تخت است ولی فعلا اجازه خارج شدن از تخت را ندارد، چراکه خوشبختانه در وضعیت تهویه مکانیکی غیرتهاجمی است.

حرکات فیزیوتراپی برای ایشان در نظر گرفتیم.» وی ادامه داد: «گستره درگیری ریه زیاد است و از این نظر شرایط خیلی مناسبی فعلا ندارد و برای همه بیماران در این شرایط بهترین کار تهویه غیرتهاجمی از نظر اکسیژن‌رسانی است در غیر این صورت باید از تهویه تهاجمی استفاده شود که مرحله بسیار خطرناکی برای هر بیماری است و خوشبختانه برای ایشان نیاز نشده است.» هاشمیان در پایان گفت: «ان‌شاءالله با پروتکل‌های درمانی که داشتیم و اکثرا موفقیت‌آمیز هم بوده برای ایشان هم همین اتفاق رخ دهد و سلامتی‌شان را به دست بیاورند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج