درآمد ۱۵۰میلیاردی تبلیغات پخش مسابقات ورزشی
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود، این درحالی که در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ مربوطه به نسبت مساوی ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد.
خبرگزاری ایسنا: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود، این درحالی که در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ مربوطه به نسبت مساوی ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد.
به استناد بند «پ» ماده ۹۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.
وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ۴۹ - ۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره ۹ این قانون به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون های مربوطه) و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.
در این لایحه، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند(پ) ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش ایسنا، امروز ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۹، لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
نظر کاربران
صداوسیما یک ریال هم نمیده به کسی چون انحصاریه
صداوسیما حرف زور میزنه و حق ورزش رو نمیده
صداوسیما پول فوتبال و ورزش رو نمیده
سازمان پولدار و بی خاصیت مثل سازمان عریض و طویل صداوسیما