۱۰ فیلم پُرستاره سینمای ایران که بینندگان را ناامید کردند
«ما همه با هم هستیم» با آن سیاهه سرگیجهآور ستارههایش که هر کدام به تنهایی میتوانند بار یک فیلم را به دوش بکشند، یکی از کنجکاویبرانگیزترین فیلمهایی بوده است که طی این سالها روانه اکران سینماها شده است.
برترینها: وقتی که مسعود فراستی در ستایش از افت فروش فیلم «ما همه با هم هستیم»، این آخرین ساخته کمال تبریزی را با تعبیری عجیب، یک فیلم «بی همه چیز» خواند، برخلاف اغلب اوقات این موج حمایت مردمی بود که در نوشتهها و کامنتهای شبکههای اجتماعی در تایید صحبتهای این منتقد سختگیر خودنمایی میکرد.
«ما همه با هم هستیم» با آن سیاهه سرگیجهآور ستارههایش که هر کدام به تنهایی میتوانند بار یک فیلم را به دوش بکشند، یکی از کنجکاویبرانگیزترین فیلمهایی بوده است که طی این سالها روانه اکران سینماها شده است. طبیعتاً برای تماشاگری که برای دیدن فیلمی تازه با بازی مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، جواد عزتی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی و... جلوی گیشه سینما صف میکشد، تماشای حضور همهی این بازیگران محبوب در یک فیلم میتواند نویدبخش همهی آن چیزی باشد که در ذهن داشته است، اما چه شده که آن همه کنجکاوی و اشتیاق اولیه برای دیدن فیلم، در انتها و با خروج از سالن سینما جای خودش را به سرخوردگی و ناامیدی ناشی از حس فریبخوردگی میدهد؟
مروری بر موج عظیم کامنتهای کاربران در شبکههای اجتماعی که احساس و قضاوت خود را پس از تماشای فیلم با الفاظ و عباراتی، چون: فیلم چرت، فیلم مزخرف و حوصلهسربر به دیگران نشان میدادند، باعث شد که فروش این فیلم پُرستاره با افت محسوسی مواجه شده و قافیه را به دو فیلم «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» ببازد.
در این میان عصبانیت کمال تبریزی که مخالفان فیلم را به غرضورزی و مقایسه بیدلیل با دیگر ساختههایش متهم میکرد، در کنار عصبانیت تماشاگرانی که فارغ از نقد و نظر منتقدین، از دیدن چنین فیلمی احساس سرخوردگی میکردند باعث شکلگیری دوقطبی عجیبی میان مردم و اعتمادشان به بازیگران و چهرههای مشهور و سلبریتیهایی شد که به هر بهانهای در هر پروژه سینمایی ظاهر شده و مردم را با اتکا به تبلیغات وسیع شبکههای اجتماعی تشویق به دیدن آن اثر میکردند.
آیا ستارهها موفقیت یک فیلم را تضمین میکنند؟ جذابیت سینما همواره به نقشهایی است که بازیگران مهم تاریخ سینما، به آنها جان داده و تصویر رفتار و گفتارشان را در ذهن مخاطبانشان جاودان کرده اند. اما امروزه و با گسترش شبکههای اجتماعی و رواج اینستاگرام در میان مردم، ارتباط میان ستارههای سابق بر این دستنیافتنی سینما و تلویزیون با هوادارانشان نزدیکتر و تعاملیتر شده و با بالاتر رفتن تعداد فالورها و دنبالکنندهها، تاثیر این ستارهها بر روی انتخابهای هوادارانشان نیز بیشتر شده است.
طبیعتاً برای تماشاگری که همچنان تصویر بازی روان و تاثیرگذار پرویز پرستویی در فیلمهایی، چون «مارمولک» و «آژانس شیشهای» را در ذهن دارد دعوت این ستاره سینما برای دیدن فیلمی همچون «لس آنجلس تهران» ناامیدکننده به نظر میرسد. اینجا است که تکرار مواردی از این دست اعتماد هوادار و تماشاگر سینما را نسبت به عملکرد و انتخابهای بازیگران محبوبش خدشهدار کرده و احساس انسان فریبخوردهای را پیدا میکند که وقت و پول خود را گذاشته و چیزی جز خستگی و کسالت برداشت نکرده است.
در میان اوضاع نابسامان اقتصادی امروز، که سلبریتیها هم به نوعی میکوشند گلیم خود را از آب بیرون بکشند، شاید بهتر آن باشد که کمی احتیاط به خرج داده و پیش از هر ذوقزدگیای، از حال و هوای فیلمی که برای تماشا انتخاب کردهایم باخبر شویم. واقعیت این است که ستارههای سینما (حتی آنهایی که به بازیگران پرفروش ملقب هستند) بیشاز هر چیز نیازمند توجه تماشاگران و هوادارانشان هستند تا آنها را دوباره در جایگاه سخت و دشوار ستارهبودن بنشانند.
شاید مرور فیلمهایی که در این سالها علیرغم حضور ستارههای پرطرفدار، نتوانستند ارتباط خوبی با تماشاگرانشان برقرار نماید کمی بتواند به روشنتر شدن اوضاع کمک کند.
۱. نقش نگار (اکران سال ۱۳۹۴):
شاید بتوان مهمترین نکته این ساخته علی عطشانی را در حضور دوباره ناصر ملکمطیعی ستاره سینمای پیش از انقلاب دانست که بعد از تمام سالهایی که در ایام بعد از انقلاب اجازه کار به او داده نمیشد، با این فیلم و در کنار ستارههایی چون بهران رادان، آتیلا پسیانی و الهه حصاری، دوباره امکان حضور پیدا کرد. تبلیغات فیلم هم که با اتکا به حضور این ستاره سینما شکل گرفته بود در بیلبوردها و شبکههای اجتماعی نتوانست مخاطب چندانی را برای تماشای این فیلم ترغیب کند و تبلیغات دهانبهدهان و حجم کامنتهای منفیای که در شبکههای اجتماعی نسبت به قصه و داستانپردازی کسالتبار فیلم دیده میشد، کار خودش را کرد و در نهایت فیلمی که میتوانست با تمام ستارههای قدیم و جدیدش سیل عظیمی از مخاطب را راهی سینماها کند، با ۴۶هزار و ۸۷۵ بیننده و فروشی در حدود ۲۵۰میلیون تومان به اکران خود پایان داد.
۲. مادر قلباتمی (اکران سال ۱۳۹۶):
این فیلم بحثبرانگیز علی احمدزاده با حضور بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان یکی از مناقشهبرانگیزترین فیلمهای اکران شده در سالهای اخیر میباشد که حواشی توقیف سه ساله آن و سانسور ۸ دقیقه از فیلم به همراه ترکیب کنجکاویبرانگیز بازیگرانش هر کسی را مشتاق تماشای آن کرده بود. اما نقدهای منفی منتقدان و واکنش پر از یأس کاربران که شخصیتها و داستان فیلم را گنگ و مبهم دانسته بودند، باعث بروز واکنشهای بسیاری در شبکههای اجتماعی شد که ستارههای حاضر در فیلم را متهم به پذیرفتن پول و دستمزد کلان بازیگری به هر قیمتی میکردند. اما فیلم در نهایت با افت فروشی چشمگیر و با فروش ۱میلیارد و ۳۲۲میلیون تومان و حدود ۱۶۰هزار تماشاگر به اکران سینمایی خود پایان داد.
۳. مرگ ماهی (اکران سال ۱۳۹۵):
شاید دیدن لیست بازیگران حاضر در این ساخته روحالله حجازی، در هر زمانی بتواند کنجکاوی مخاطب را برای تماشایش تحریک نماید. حضور همزمان بازیگرانی چون نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، مهناز افشار، سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان و پانتهآ بهرام بهراحتی میتواند طبق محاسبه تولیدکنندگان و تهیهکنندگان سینما، مشتاقان بسیاری را به سینماها بکشاند. اما اکران مرگ ماهی ثابت کرد که کنجکاوی مردم برای دیدن بازیگران مورد علاقهشان تا یک جاهایی میتواند به فروش فیلم کمک کند و نکته پراهمیتی که میتواند موفقیت یک فیلم را تضمین کند همان بحث همیشگی فیلمنامه، داستان و شخصیتسازیهایی است که با کمک مهارت بازیگرانِ انتخابی، میتواند مشتاقان بسیاری را به سینماها بکشاند. ماجرای فرزندانی که بعد از مرگ مادر در یک خانه و دور هم جمع شده و اختلافاتشان حوادثی را بوجود میآورد، نتوانست آن طور که انتظار میرفت با اتکا به بازیگرانش، مخاطبان را راضی نگه دارد. فیلم با جذب ۷۴هزار و ۸۲۵ نفر تماشاگر و فروش حدود ۵۷۶میلیون تومان به کار خود پایان داد.
۴. بیداری (اکران سال ۱۳۹۵):
این ساخته فرزاد موتمن که بعد از کارگردانی فیلم «شبهای روشن» همه علاقمندان سینما را به انتظار یک فیلم تاثیرگذار و بهیادماندنی دیگر نشانده است با حضور بازیگرانی چون نیکی کریمی، حامد بهداد و شقایق فراهانی با داستانی حول محور مادری که بعد از سالها به دنبال فرزند گمشدهاش میگردد، نتوانست آن طور که باید علاقمندان و تماشاگران سینما را به خود جذب کند. فیلم آنقدر در ساختار و داستانگویی دچار لکنت میشود که هواداران دوآتشه ستارههای حاضر در فیلم نیز جای چندانی برای دفاع از آن پیدا نمیکنند. فیلم در نهایت با ۲۱هزار و ۶۵۷ نفر تماشاگر و فروشی نزدیک به ۱۱۲میلیون تومان به اکران خود در سینماها پایان داد.
۵. نقطه کور (اکران سال ۱۳۹۶):
این ساخته مهدی گلستانه (که این روزها جنجالهای سریال نمایش خانگی «رقص روی شیشه» را هم یدک میکشد) با بازی محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی و محسن کیایی با اتکاء به یک داستان خانوادگی حول محور مردی شکاک که بعد از مدتها دوری از خانواده، از محل کارش در جنوب به تهران بازگشته و با اتکا به حرفهای سوءتفاهمبرانگیز فرزندش نسبت به همسرش مشکوک شده و او را متهم به خیانت میکند، نتوانست یک داستان و درام درگیرکننده به سبک فیلمهای اصغر فرهادی به تماشاگرانش ارائه دهد. فیلم در نهایت با ۳۶هزار ۱۵۷ نفر بیننده و فروشی معادل ۲۹۸میلیون تومان به اکران خود در سینماها پایان داد.
۶. مرداد (اکران سال ۹۷):
یکی از شکستخوردهترین و ناامیدکنندهترین فیلمهای اکران سینماها در سال نودوهفت متعلق یه این ساخته بهمن کامیار است که حتی حضور ستارههایی، چون مهتاب کرامتی، محمد رضا فروتن، رعنا آزادیور، بهنوش بختیاری نیز نتوانست فیلم را از سقوطی که به آن دچار شده بود، نجات دهد. ماجرای زوج جوانی که به علت ناباروری در حال تدارک سفر به خارج از کشور هستند و با بروز اتفاقاتی زن برای رفتن دچار تردید میشود، نتوانست تعلیق و درگیری لازم را برای تماشاگر بوجود آورده و عمده سهم مخاطب از تماشای این فیلم پُرستاره، کسالت و خستگیای بود که بعد از خروج از سینما نصیب او میشد. مرداد با فروش حدود ۱۴۰میلیون تومانی و تعداد بینندهای حدود ۱۲هزار نفر در سراسر ایران، ثابت کرد که در سینما همچنان این فیلمنامه است که حرف اول و آخر را میزند، نه استفاده ابزاری از بازیگران مشهور.
۷. خانه کاغذی (اکران سال ۹۶):
آخرین ساخته مهدی صباغزاده با بازی پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ستاره اسکندری و شقایق فراهانی کوشیده است که درامی حولمحور دنیای یک روزنامهنگار سالخورده به همراه دخترش باشد که با حضور عشق سالهای جوانیاش، تغییراتی در رویه همیشگی و معمول زندگیاش رخ میدهد. اما شعارگرایی افراطی و برخورد کلیشهای فیلمنامهنویس با مقوله عشق، که همچنان نمود آن را در نمایش حوض آب و گلهای شمعدانی و غذا خوردن در رستوران تصور کرده است، باعث شد خانه کاغذی علیرغم ایده اولیه جذابش نتواند در جذب مخاطب و رضایتمندی تماشاگرانش موفق عمل کند. بسیاری از مخاطبان که برای دیدن یک فیلمی دیگر با بازی پرویز پرستویی به سینما رفته بودند ناامیدانه به خانه بازگشته و از ریتم کند فیلم و بازیهای ضعیف بازیگران انتقاد کردند. خانه کاغذی با مجموع فروش ۶۱۱میلیون تومان و حدود ۷۲هزار بیننده به اکران خود در سینماها پایان داد.
۸. لسآنجلس - تهران (اکران سال ۹۷):
این ساخته تینا پاکروان در هنگام اکران با چنان موج عجیبی از خشم و حیرت توأمان مخاطبان شبکههای اجتماعی روبرو شد که عوامل فیلم را ناچار به ارائه توضیحات چندینباره درباره کیفیت فیلم و ژانر کمدیفانتزیای که سازندگان اثر مدعی تولید آن بودهاند، کرد. اما سیل خشم بینندگان که همگی از سر کنجکاوی برای دیدن یک فیلم کمدی خندهدار با بازی پرویز پرستویی، مهناز افشار و ماهایا پطروسیان به سینماها آمده بودند، در کامنتهایی جلوهگر شد که کارگردان فیلم را وادار به میان آوردن مباحثی، چون تئوری توطئه و برنامههای از پیش تعیین شده برای سرخورده کردن مخاطب مشتاق تماشای فیلم نمود.
لسآنجلس - تهران علیرغم فروش ۷میلیاردیاش بیانگر نوع خاصی از فیلمها در سینمای ایران است که بدون توجه به اصول اساسی قصهگویی و ساختار سینمایی، به هر دستاویزی برای جلب توجه تماشاگر و احیاناً خنداندن او متوسل شده و در هنگام اکران نیز اعتبارش را از میزان فروشی که در گیشه به دست آورده است، کسب میکند. فیلمهایی که با کمک اسپانسرهایی، چون بانک ملت و فروشگاههای زنجیرهای رفاه به تولید رسیده و بیشتر از آنکه دغدغه سرگرمی مردم را داشته باشند، دغدغه موجودی حساب بانکیشان را نشان میدهند.
۹. ما شما را دوست داریم خانم یایا (اکران سال ۹۷):
این آخرین فیلم اکران شده عبدالرضا کاهانی که با ترفند باب روز فیلمبرداری در خارج از کشور و حضور ستارههایی چون رضا عطاران، امین حیایی و حمید فرخنژاد ساخته شد، نتوانست حتی هواداران دوآتشه کارگردان و بازیگران محبوبش را هم راضی نگه دارد. نمایش افراطی و بدون دلیل خوشگذرانیهای ستارههای سینما در سرزمین پرجاذبهای چون تایلند بدون اتکا به روند داستانی مشخص، تنها نوعی احساس فریبخوردگی به تماشاگر فیلم منتقل میکرد که نمود آن را میتوان در کامنتهای غضبآلود کاربران در صفحات شبکههای اجتماعی مشاهده کرد. فروش سهمیلیاردی فیلم هم نشان از آن دارد که فیلم موفق شده است تنها آن دسته از مخاطبان کنجکاو دیدن ستارههای محبوب را به سینماها بکشاند و نوشتههای منفی همان مخاطبان مشتاق در دنیای اینستاگرام، از فروش بیشتر این فیلم پرستاره جلوگیری کرد.
۱۰. ما همه با هم هستیم (اکران سال ۹۸):
بحثبرانگیزترین فیلم تولید شده در چند سال اخیر که از همان ابتدا و با شنیدن نام سجاد خواجه علیجانی بعنوان سرمایهگذار حاشیههای فراوانی را درباره بالا بردن دستمزد بازیگران حاضر در فیلم و ضرر و زیانی که این افزایش دستمزد به بدنه تولید در سینمای ایران وارد میکند، شکل گرفت. ورود سرمایههای مشکوک به سینما که شایعاتی درباره ورود پولهای حاصل از استخراج بیتکوین نیز در این میان شنیده میشد، در کنار سیاهه عجیب و حیرتآور بازیگران فیلم ما همه با هم هستیم که هزینه تولید فیلم را نزدیک به ۲۰میلیارد تومان افزایش داده است، از آن دست اخباری بود که بسیاری را برای دیدن این آخرین ساخته کمال تبریزی مشتاق میکرد. اما ظاهراً ما همه با هم هستیم نیز همان فرمولی را برگزیده است که پیشتر از آن در سینماها با لسآنجلس-تهران آزموده شده بود. یعنی استفاده از داستانی یکخطی و موجی از بازیگران مطرح که جلوی دوربین رژه رفته و بیاعتنا به فرازوفرود فیلمنامه، به بیان دیالوگهایی بیربط میپردازند.
حجم انتقادات بیسابقه منتقدان و مخاطبان نسبت به این پرستارهترین فیلم این روزهای سینمای ایران دوباره بحث بیاعتنایی فیلمسازان به مخاطبان و درآمدزایی به هر نحو ممکن از طریق نمایش بیظرافت ستارههای مشهور سینما و تلویزیون را به میان آورده است.
نظر کاربران
به نظر من مردم بعد از این همه فیلم که دیدن خوب نیست ،نباید برن سینما ،خود من دیگه نمی رم ،اینطوری فیلم ساز ها وقتی فروششون پایین بیاد فیلم های بهتری میسازن ،چطور انتظار دارین اونها تلاش کنن فیلم های بهتر بسازن و به خودشون زحمت بدن وقتی که با همین فیلم ها هم کلی فروش میکنن
پاسخ ها
دقیقا
چرا نرن سینما برن ولی برای فیلمی که ارزش دیدن داره وقت و پولشونو بزارن الان درحال حاضر فیلمای خوبی ام درحال اکران هستن مث سرخپوست و شبی که ماه کامل شد و حتی متری شیش و نیم.مشکل ما اینکه میریم سینما که بخندیم
تو همه دنیا از این فیلمای مزخرف ساخته میشه که بازیگرای معروف برای دستمزد میرن برای بازی و همشونم بدون استثنا فیلم های ضعیفی هستن و این مختص ایران نیست فقط.
بله واقعا، وقتی هر فیلم بی خودی میلیاردی به فروش می رسه به خودشون این اجازرو میدن که هر چرت و پرتی به خوردمون بدن
خداروشکر هیچ کدوم رو ندیدم!!!
پاسخ ها
me too
منم همینطور
ما شما را دوست داریم خانم یایا واقعا آشغال بود
پاسخ ها
از عکسش معلومه آشغاله.فکر میکنن هنوز هم ملت عقلشون به چشمشونه که با موی زرد ودله بازی حرفای بی تربیتی میخوان مخاطب جمع کنن
چرت و پرت اصن معلوم نبود موضوعش چیه
منم خانم یایا رو دیدم البته تو یکی از شبکه های ماهواره ای ...واقعا افتضاح بود بیشتر از بیست دقیقه نتونستم تحمل کنم
برید فیلمای خارجی ببینید این آشغالا چیه آخه
پاسخ ها
دوست عزیز مشکل ما همینه که فیلم ایرانی نمیبینیم...الان متأسفانه جوونامون فقط خارجی میبینن ....ِ
عزیزدل فیلم های خارجی ام از این دست فیلم های مزخرف کم نداره.اینجور فیلمهای آشغال مختص ایران نیست درسته یه مدته فیلمهای چرت و پرت زیاد شده ولی تو تمام دنیا از این دست فیلم ها ساخته میشه
هر فیلمی که مهران مدیری توش باشه آشغاله
بنظر من که انقد مصنوعی بازی می کنه گند میزنه تو فیلم
بیش از نود درصد فیلمای خارجی ام فیلمای عامه پسند و سطح پایینن اتفاقا؛
يه سري فيلمها هستن كه از تبليغاتشون كاملا متوجه ميشيد حرفي براي گفتن ندارن اونوقت باز يه عده هنوز ميرن سينما براي اين فيلمها و بعدش ميان ميگن به درد نخور بود ولي باعث ميشن فيلم ميلياردي بشه
ما همه با هم هستیم ، بدترین فیلمی بود که به عمرم دیدم و تصمیم گرفتم دیگه هم سینما نرم.
پاسخ ها
برای چی نری این شد یه تجربه برات که یک فیلم و فقط بخاطر بازیگراش نری ببینی
ازبینشون فقط نقش نگارو دیده بودم
خداروشکر میکنمک من علاقه ای ب دیدن
فیلم ایرانی ندارم
پاسخ ها
تأسف برا همچین طرز فکری
اقا یا خانوم محترم این دلیل نمیشه که تمام فیلم های سینمای ایران مزخرفه درسته یه چارچوب خاصی تو ایران وجود داره برای فیلمسازی و خط قرمز های زیادی جلوی پای نویسنده ها و کارگردان ها هستش ولی با همه اینها سینمای ایران فیلم خوب کم نداره
فیلم ایرانی فققققط پایتخت
تمام
پس اینجا چی میکنی؟ جریان اون جماعتیه که تظاهر می کنند خفن ترین موسیقی رو می شنوند و کتابهای مهم می خونند ولی در خلوتشون هه هه
الان مثلا باکلاسی واقعا متاسفم برای همچین تفکری
کلا سینمای ایران و همه فیلمها و بازیگرانش مزخرفن
پاسخ ها
اخی کجارو دوس داری عزیزم
کلا آدمهای با فکر و دارای ذهن قوی مسایل رو سیاه و سفید نگاه نمیکنن؛
آدمهای سطحی بین سیاه و سفید میبینن همه چی رو
واقعا ساختن این فیلم ها دزدی از جیب مردم است. آن هم در این اوضاع اقتصادی. این شبکه های اجتماعی خیلی خوبه که ملت به هم می گن
پاسخ ها
خیلی جالبه تو ایران فیلم میسازن مردم میگن دزدی از جیب مردم نمیدونم تیم فوتبال خرج میکنه بعد نتیجه نمیگیره میشه دزدی از جیب مردم نمیدونم هر پولی تو هر زمینه ایی که تو این کشور خرج میشه اخرش نتیجه خوبی نداره میشه دزدی از جیب مردم .واقعا مردم جالبی هستیم و فردای این اتفاقا همه چی یادمون میره و روز از نو روزی از نو
این فیلما همشون با بودجه شخص تهیه کننده ها ساخته میشن و ربطی به جیب مردم ندارن!
همونطور که مردم حق دارن برن یه ساندویچ بی کیفیت بخورن همونطور هم حق انتخاب دارن که برن پولشونو بدن برای یه فیلم سطح پایین یا سطح بالا؛باید به انتخاب هر شخص احترام گذاشت
خدا وکیلی الهه حصاری و پگاه اهنگرانی رو ستاره حساب میکنید؟آهنگرانی اگر مادرش کارگردان نبود در حد سیاهی لشگر هم تو سینما راهش نمیدادن با اون بیان ضعیفش انگار دانشجو گرافیک از تو خیابون پیدا کردن اوردن سر فیلم
پاسخ ها
واقعاااااا.تو فیلم سارا ایدا هم خیلی لوس و بد بازی میکنه.سینمای ایرانمهمش شده پارتی هرکسی ننه اقاش کارگردان و بازیگره بچه هاشو میاره تو این عرصه حتی اگر ذره ای استعداد نداشته باشن
سامورایی در برلین رو هم به این لیست اضافه میکردین
مرگ ماهی اصلا مهناز افشار بازی نمیکرد
محمدرضا گلزار ، فروتن ، مهناز افشار ،جواد عزتی ،حامد بهدا ، نیکی کریمی ، آهنگرانی و ...دیکه ستاره محسوب نمیشن مگه اینکه بازی خاصی نشون بدن دوباره رو نوار نقاله بیوفتن وگرنه خیلی وقته بازیهای به شدت تکراری و قابل پیش بینی دارن کاری به محبوبیتشون ندارم
تگزاسو یادتون رفت
پاسخ ها
خیلیم خوب بود
ما همه با هم هستیم فوق العاده مزخرف و حوصله بر بود
من مادر قلب اتمی و نقطه کور رو دیدم..مادر قلب اتمی فقط اولش بد نبود ولی نقطه کور انقدر هم افتضاح نبود داستان خیلی از مرد های کمال گرا که با محدود کردن زنشون جلوی اونهارو میگیرن
پاسخ ها
البته نقطه کور واقعا خوب بود ولی هیچ ربطی به کمالگرایی مرد نداشتا تو به مردی که پارانوییدیه میگی کمال گرا؟؟؟؟!!!!
من از بین اینها فقط مادر قلب اتمی رو دیدیم خداروشکر که بقیه رو ندیدم
جالبه همه فیلمها هم برا دولت اخیره
وزارت فرهنگ فعلی نظارتش روی مجوز دادن و اکران کردن فیلمها خیلی بده، دلتون برا فرهنگ جامعه و اینده سینمای ایران نمیسوزه حداقل برا پول بلیطی که مردم بدبخت باید به این فیلمهای مستهجن بی محتوا بدن دلسوزی کنید و از اول به فیلمنامه های چرت شون مجوز ندین
پاسخ ها
اخه چرا چرت و پرت میگی جالبه همین فیلم ها برای دولت اخیر همچین حرف میزنه انگار تو دولت های قبلی پدرخوانده تو سینمای کشور اکران میشد.این دولت و اون دولت صدتا دولت آینده ام بیان همین اش و همین کاسس پس فاز برندارین که این دولت اینجوری بود اون دولت خوب بود .تو زمان همه دولت ها مردم سختی های خاص خودشونو داشتن چون قدیمترا این شبکه های مجازی نبود خیلی سختیا نمود پیدا نمیکرد وگرنه هر زمانی این کشور مشکلات خودشو داشت
ببین عموجون این دولت اون دولت نکن تو همه دولت ها همین اش و همین کاسه بودش الان اگه سختی و بدبختی و گرونی هست تو دولتای قبلی ام بوده حالا کمتر یا بیشتر.تو همه دوره هام فیلمای مزخرف بوده اگه سنت نمیره یا آلزایمر داری یه جستجو کنی متوجه میشی پس الکی فاز نده
بابا اگه اطلاعاتت پایینه لطفا سکوت کن سمیه؛
کلا در ۱۰-۱۲ سال اخیر یه لیست بلند بالا از فیلمهای بدرد نخور و داره!
تو این مطلب فقط فیلمهای *پر ستاره *همین چند سال اخیر رو بررسی کرده بود آکیوی محترم
در مورد مرگ ماهی کاملا مخالفم
من که مرگ ماهی و مادر قلب اتمی رو دیدم و هر دو تاش رو هم دوست داشتم
شماره 10 اسمش ی جوریه که آخرش تو ذهن مخاطب القا میشه به ...
پاسخ ها
تو کمتر فیلم ببین برا سوی چشات خوب نیس
از خانم حاتمی بعید بود تو فیلم مضخرف ما همه باهم هستیم بازی کنه
وای گینس رو فراموش کردن
بعد سحر قریشی میخواد فیلم بسازه همه شدن استاد .بیا استاد فسلم سازی ک کمال تبریزی بود فقط واسه فروشش انگار فیلمو ساخته به چیزای اونجاش نگا نکنید
یایا و ما همه با هم هستیم چرت بودن، این چند سال اخیر فرخ نژاد و پرستویی هر فیلمی بازی کردن اشغال بوده
وقتی برای فیلمهای قهرمان ساز و باارزش اسم سفارشی میذارن و تبلیغ منفی میکنند باید هم چنین فیلمهایی ساخته بشه و حتی فروش زیادی داشته باشه...لیاقت برخی افراد همینه
12:45
خب برو سریالهای ترکی ببین ،ترک بودی دیگه ؟؟؟؟
نقطه کور خیلی قشنگ و آموزنده بود.
نقطه کور خیلی قشنگ و آموزنده بود.
اتاق تاریک واقعا چرت بود اما انگاری یادشون رفته بنویسن .. ساعد سهیلی تو این فیلم گند زده بود به معروف بودنش ...
سینمایاشون مزخرفه چه برسه به سریالاشون
حیفه وقت و پول که خرج سریال ساختن تو ایراان
خدایی این سه چار تای آخرو نمیشه فیلم حساب کرد آشغال محض بودن
کاش اون ما همه با هم هستیم ........ رو تو سینما نمیدیم
خدایی این سه چار تای آخرو نمیشه فیلم حساب کرد آشغال محض بودن
کاش اون ما همه با هم هستیم ........ رو تو سینما نمیدیم