ترسناکترين فيلمها به انتخاب مارتين اسكورسيزی
میخواهند بدانند که اگر روزی خواستند بترسند و به سراغ این نوع فیلم بروند، گزینه مناسب کدام است. یکی از بهترین راهها برای پیدا کردن جواب این سؤال، پرسیدن از بزرگان است. کسانی که با مفهوم ترس از جنبه حسی و هنری به خوبی آشنا هستند.
برترین ها: شاید برای بسیاری از شما این سؤال پیش آمده باشد که: چه فیلم ترسناکی ببینیم؟ خیلیها این ژانر را دنبال نمیکنند اما میخواهند بدانند که اگر روزی خواستند بترسند و به سراغ این نوع فیلم بروند، گزینه مناسب کدام است. یکی از بهترین راهها برای پیدا کردن جواب این سؤال، پرسیدن از بزرگان است. کسانی که با مفهوم ترس از جنبه حسی و هنری به خوبی آشنا هستند.
پس از اكران «جزيره شاتر» در سال ۲۰۱۰، «اسكورسيزي» ۱۱ فيلم ترسناك مورد علاقه خود را اعلام كرد. سايت«ديلي بيست» به تازگي دوباره اين ليست را به همراه اظهارنظرهاي خود استاد منتشر كرده است.
احضار کننده (رابرت وایز ۱۹۶۳) The Haunting
«تو شاید به ارواح اعتقاد نداشته باشی اما نمیتوانی وحشت را انکار کنی.» این جمله از فیلم تبدیل به یکی از شعارها برای فیلمهای ترسناک مربوط به ارواح و خانههای جن زده شده است. فیلم درباره تحقیق و بررسی از خانهای است که توسط ارواح بی رحم و قاتل تسخیر شده است.
جزیره مرگ (مارک رابسون ۱۹۵۴) Isle of the Dead
لحظاتی در این فیلم وجود دارد که هر بار با دیدن آن وحشت میکنم. هر بار حس میکنم دارم زودتر موعد مقرر ميميرم.
ناخوانده (لوییس آلن ۱۹۴۴) The Uninvited
یک فیلم خوب و ترسناک درباره ارواح که مانند «احضار کننده» در انگلستان رخ میدهد. فیلم موفق شده با ظرافت حس ترس را با ساختار اصیل آن در هم بیامیزد.
هویت (سیدنی جی فیوری ۱۹۸۱) The Entity
«بابارا هرشی» نقش زنی را بازی میکند که از سوی نیرویی ناشناخته مورد آزار قرار گرفته است. ساختاری معمولی، خانهای مدرن در کالیفرنیا و کیفیتی که نتیجه شجاعت سازندگانش است.
مردهي شب (آلبرتو کاوانکالتی ۱۹۴۵) Dead of Night
یک داستان کلاسیک بریتانیایی: چهار غریبه با داستانهای زندگی متفاوت در یک خانه روستایی دور هم جمع میشوند. تدوین از مهمترین عناصر پیش برنده در این فیلم است. مانند «ناخوانده»، بسیار جذاب است و تا مغز استخوانتان نفوذ میکند.
چنجلینگ (پیتر مداک ۱۹۸۰) The Changeling
یک خانه جن زده دیگر با ترس و وحشت بسیار. «جورج سی اسکات» پس از فراموش کردن غم مرگ زن و فرزندش، با روح عصبانی پسر بچه دیگری که کشته شده است در عمارتی که در آن زندگی میکند مواجه میشود.
درخشش (استنلی کوبریک ۱۹۸۰) The Shining
هیچوقت کتابهای «استیفن کینگ» را نخواندهام و نمیتوانم نظر دهم که چقدر داستانهایش مؤمنانه هستند. اما «کوبریک» یک فیلم ترسناک درخشان ساخته است که شما هیچ گاه رمز و رازی را که در هر حرکت شخصیتهای آن است را به درستی درک نمیکنید.
جن گیر (ویلیام فردکین ۱۹۷۳) The Exorcist
روزی که به پرده سینماها آمد به شدت ترسناک و تأثیرگذار بود. یک فیلم کلاسیک در این ژانر که بسیار برایمان آشناست و مورد تقلید بسیار قرار گرفته است. آن اتاق سرد، نور بنفش و تبدیل و تغییر آن کودک به شیطان واقعاً شما را از ترس میخکوب میکند.
شب شیطان (ژاک ترنر ۱۹۵۷) Night of the Demon
در پایان سالهای کارش، «ژاک ترنر» این فیلم درباره یک نفرین باستانی را ساخت. به جز حضور خود شیطان، شما با فیلمی بسیار قدرتمند در ساختار و داستان طرف هستید.
بیگناهان (جک کلیتن ۱۹۶۱) The Innocents
این اقتباس سینمایی از کتاب «سختتر شدن اوضاع»، یکی از وفادارترین فیلمها به این اثر جاودانه «هنری جیمز» است. فیلم به خوبی ساخته شده، سرگرمکننده است و یک فیلمبرداری بیآلایش از «فردی فرانسیس» دارد. بسیار ترسناک است.
روانی (آلفرد هیچکاک ۱۹۶۰) Psycho
دوباره فیلمی آشنا و شناخته شده برای همه. فیلمی بزرگ است اما دیگر برایتان ترسناک نیست. ولی باز دوباره و دوباره آنرا تماشا میکنید. سکانس دوش حمام، سکانس مرداب، رابطه بین مادر و فرزند همه و همه سطحی دیگر در این ژانر ایجاد کرد. هرگز نباید ارزش هنری این کار هم نادیده گرفته شود.
نظر کاربران
آخری رو فقط دیدم
با این که بچه بودم خیلی از فیلمای ترسناک میترسیدم ولی الآن عاشق فیلمای ترسناک مرموزم
با این که بچه بودم خیلی از فیلمای ترسناک میترسیدم ولی الآن عاشق فیلمای ترسناک مرموزم