«زیر پای مادر» چه جور سریالی است؟
سریال «زیر پای مادر» تقریبا اولین سریالی بود که از چند هفته پیش پخش آن در شبکه اول سیما قطعی شد؛ سریالی که بعد از مدتی کش و قوس نهایتا با همین نام آماده پخش شد و در فاصله چند روز مانده به پخش، مراحل تدوین قسمت های پایانی اش را می گذراند.
وقتی همه خوابند
20 ثانیه وقت دارید فکر کنید که بهترین سریال ماه رمضان سال گذشته چه بود؟ دو سال قبل چطور؟ یا سال 93؟ بله حق دارید یادتان نباشد، چون در طول چند سال اخیر سریال هایی که برای پخش در ایام ماه رمضان روی آنتن رفتند، به اندازه کارهای قدیمی تر و سریالهای دهه 80 ماندگار نشدند و سریال های مخصوص این ماه به نوعی حکم پرکردن جدول پخش را داشتند.
کارگردان سریال «زیر پای مادر» برای ماه رمضان امسال اعتقاد دارد که کار اگر خوب باشد دیده می شود، چه در ماه رمضان پخش شود و چه در ایام دیگر: «پخش یک اثر در ماه رمضان اتفاقی ویژه برای آن سریال محسوب می شود و من هم معتقدم که در سال های کمی دورتر سریال های مناسبتی جذاب تری از تلویزیون پخش می شد، اما دلیل آن که در چند سال اخیر سریال ها مثل گذشته پرطرفدار و ماندگار نمی شوند، یکی دو تا نیست که بتوان آن ها را به راحتی نام برد و دلایل مختلفی داشته است اما من معتقدم کار خوب حتما دیده می شود، کارهای استانداردی که در سال های اخیر ساخته شدند و به صورت پراکنده روی آنتن رفتند، به خوبی دیده شدند و جواب شان را نیز از مخاطب گرفتند.»
ما و خیلی از مخاطبان تلویزیون امیدواریم که امسال سریال بهرنگ توفیقی این طلسم را بشکند و خودش را به عنوان یک اثر موفق و نه آنتن پرکن جا بیندازد و در پس ذهن همه ماندگار شود.
«البته ماجرای دیده نشدن سریال ها را مثل یک طلسم نمی بینم اما دیده شدن توسط مخاطب گسترده تلویزیون برایم جذابیت فراوانی دارد. به طور کلی کارکردن در این مدیوم را خیلی دوست دارم و می دانم که در ماه رمضان مخاطب گسترده تر هم خواهدشد و اساس جذابیت برایم چند برابر می شود. ما تلاش مان را کردیم که کار خوبی بسازیم و آرزویم این است که سریال مان مخاطب خوبی داشته باشد و رضایت تمام مخاطبانش را جلب کند.»
و باز هم نعمت الله
این دومین همکاری بهرنگ توفیقی با سعید نعمت الله بعد از سریال «پشت بام تهران» است. سریالی که در زمان روی آنتن بودنش هم طرفداران زیادی است و هم بعضی ها منتقد سرسخت آن بودند. حالا همکاری مجدد این دو نفر به «زیر پای مادر» انجامیده، سریالی که در ابتدا تیم بازیگرانش نظر هر بیننده ای را جلب می کند، تیمی پر از ستاره های تلویزیون که البته خیلی از آن ها در کارهای قبلی نعمت الله و توفیقی حضور داشتند و برای این اثر هم به صورت خرد جمعی انتخاب شدند: «تقریبا می توانم بگویم که خیلی کم پیش آمد که در مورد بازیگران اتفاق نظر نداشته باشیم. در انتخاب بازیگران اصلی که با یکدیگر هم نظر بودیم و بازیگران دیگر را نیز با هم انتخاب کردیم.
به طور کلی چینش بازیگران در این سریال سلیقه من، سعید نعمت الله و البته تهیه کننده است، ما هیچ وقت تک روی نکرده و آرای هم را نیز وتو نکردیم.» یکی از ویژگی های آثاری که نعمت الله می نویسد شخصیت پردازی اوست، یعنی کاراکترها در کارهایش به قدری پررنگ می شوند که گاهی روی همه چیز حتی کارگردانی هم سایه می اندازد. اتفاقی که در «پشت بام تهران» نیز رخ داد و شخصیت ها که بعضی رفتارهایشان اگزجره به نظر می رسید، خیلی در کار پررنگ بودند.
طبق نظر بهرنگ توفیقی، شخصیت پردازی خوب و پررنگ شدن کاراکترها به تنها تاثیر منفی بر کار او ندارد، بلکه کارگردان را هم رو به جلو حرکت می دهد: «به نظرم دلیل این که شخصیت ها در کارهایی که سعید نعمت الله می نویسد پررنگ هستند، به آن دلیل است که شخصیت پردازی درستی داشته اند، یعنی کاراکترها شناسنامه دارند، با آن شناخته می شوند و به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک کاراکتر شده اند. اتفاق من این پررنگ بودن شخصیت در سریال را جزء ویژگی های مثبت اثر می دانم چون اساس و پایه اصلی یک کار فیلمنامه آن است.
وقتی فیلمنامه محکم باشد تو به عنوان کارگردان سعی می کنی عناصر دیگر کارت را هم به همان میزان قدرت برسانی و سعی کنی آنچه را شایسته فیلمنامه است، به اجرا دربیاوری.»
این کارگردان اصولا چنین فیلمنامه هایی را بیشتر می پسندد: «من همیشه این اتفاق را دوست دارم، وقتی شما یک فیلمنامه قرص و محکم به دستت می رسد که کاراکترها به درستی در آن تعریف شده اند، قصه قوی ای دارد و... شما نیز به همان میزان سعی می کنی به هجای فرار کردن، فکر کنی، چون ممکن است کارگردانی ات تحت تاثیر فیلمنامه و زیر سایه آن قرار بگیرد، پس تو هم بالاجبار همان قدر درست و محکم به پیش می روی.»
امضای کارگردان
بهرنگ توفیقی با آثاری همچون «مسیر انحرافی»، «امین»، «انقلاب زیبا» و «پشت بام تهران» نشان داده کارگردانی تلویزیون را به خوبی می شناسد و به خوبی گلیمش را از آب بیرون می کشد. البته او در کارنامه اش (چه به عنوان کارگردان و چه به عنوان دستیار اول) کارهای نه چندان خوبی هم دارد، اما معمولا آثارش کفی از استاندارد را دارند و به مرور به سمت بهتر شدن در حال پیشرفت است.
من در سریال «زیر پای مادر» واقعا سعی می کردم که حتی از تکنیک های مورد علاقه ام نیز اجتناب کنم، کارهایی که در سریال قبلی از آن استفاده کردم. مثلا خیلی جاها دوست داشتم کات هایی بزنم اما در چهارچوبی که به لحاظ فنی و تکنیکی برای این کار تعیین کرده بودم، نمی گنجید و من برخلاف میلم این کار را نکردم. این ممانعت به نظرم سخت تر از اجرای آن تکنیک است.»
از چیزی که کارگردان «زیر پای مادر» به ما گفت این طور به نظر می رسد که ما قرار است یک اثر خاص را در ایام ماه رمضان ببینیم. اثری که شبیه به یک رمان است: «سعید نعمت الله بعد از قسمت سوم کار به من گفت که «زیر پای مادر» شبیه به یک رمان است.
حالا دیگر دست شماست، اگر واقعا چیزی که از این سریال دیدید چیزی شبیه به یک رمان بود، بدانید و آگاه باشید که تیم توفیقی، نعمت الله در این سریال موفق عمل کرده است و توانسته به آن چیزی که می خواهد برسد.
تیتراژ پایانی این سریال هم نکات جالبی دارد
با صدای زند وکیلی
بهرنگ توفیقی و تیم این سریال روی انتخاب تیتراژ پایانی هم حساسیت زیادی به خرج داده اند و به قول خود کارگردان، به شدت روی این قضیه وقت، فکر و انرژی گذاشتند. بعد از این همه تفکر و تعقل هم «علی زند وکیلی» به عنوان خواننده این سریال انتخاب شد، هنرمندی که در چند سال اخیر تجربه خواندن تیتراژ سریال هایی همچون «دزد و پلیس»، «پژمان» و «شاهگوش» را در کارنامه اش داشته است.
زند وکیلی در یکی دو سال گذشته با انتشار چهار، پنج آلبوم حضور پررنگی در دنیای موسیقی داشت و حسابی نامش را سر زبان ها انداخت و حالا با این سریال مناسبتی، بینندگان میلیونی تلویزیون هر شب صدای او را پس از اتمام سریال «زیر پای مادر» خواهند شنید، اتفاقی که بدون شک تاثیر بالایی در بیشتر شنیده شدن کال کارهای این خواننده شیرازی دارد.
علی زند وکیلی در این تک آهنگ، فرزین قره گوزلو را به عنوان آهنگساز در کنار خود دارد، آهنگی که سازندگان سریال به دیده و شنیده شدن آن خیلی امیدوار هستند و قبل از پخش شدن آن توقع ما را زا این اثر هم بالا بردند. امیدواریم این توقع نابجا نباشد و زند وکیلی که در کارنامه هنری اش کارهای خوب زیادی دارد، در این جا هم خوش بدرخشد و یک قطعه ماندگار از خودش به یادگار بگذارد، البته در روزی که ما خبر این آهنگ را گرفته بودیم هنوز همه چیز نهایی نشده بود.
در سریال «زیر پای مادر» با چه شخصیت هایی رو به رو می شویم
در این جا تعدادی از شخصیت های مهم این سریال را تا حدودی معرفی کرده ایم البته برای این که قصه سریال لو نرود. چندان کلی وارد جزییات زندگی آن ها و گره های اصلی قصه نشدیم، البته در لیست بازیگران این سریال چهره های دیگری همچون آتیلا پسیانی و مجید واشقانی هم بودند که باز کردن شخصیت هایشان ممکن بود قصه را لو بدهد. پس آن ها را خودتان بشناسید بهتر است!
کامبیز دیرباز
کاراکتر: خلیل کبابی
درباره نقش: خلیل یکی از چلوکبابی داران قدیمی مشهد است و مغازه ای نزدیک به حرم امام رضا (ع) دارد. او عاشق شغلش است و از آن مغازه دارهای باانصاف است و معمولا آخر هفته ها از رستورانش به زائران امام رضا (ع) نذری می دهد. خلیل یک پسر به نام اشکان دارد که با هم زندگی می کنند. او خودش به تنهایی اشکان را بزرگ کرده است و به هیچ وجه دوست ندارد که پسرش، چیزی راجع به مادرش که از دوران کودکی او را ندیده، بداند.
مهدی سلطانی
کاراکتر: اسماعیل نفر
درباره نقش: آقای نفر یکی دیگر از شخصیت های خاص و البته مهم این سریال است. کاراکتری به شدت تنها که در انبار لباس هایش زندگی می کند. زن و بچه او به خاطر رفتار کردارش سال هاست که اسماعیل را ترک کرده اند و جدا از او زندگی می کنند. معمولا در کارهای نعمت الله شخصیتی با اسمی خاص وجود دارد. (مثل آهی در پشت بام تهران) شخصیتی که تاثیرگذار است و روی اسمش هم دائم تاکید می شود. به نظر می رسد نفر چنین نقشی در داستان این سریال داشته باشد.
بهناز جعفری
کاراکتر: آتنه
درباره نقش: از معدود دفعاتی است که بهناز جعفری نقش یک دختر مظلوم و بیگناه را بازی نمی کند. آتنه در این سریال دختر ناخلف خانواده است که چند سال پیش به دلیل به وجود آوردن مشکلاتی عجیب و غریب مجبور به ترک خانه و خانواده شده اما حالا بعد از چند سال به آغوش گرم خانواده برگشته و آن ها نیز او را طرد نکرده و به نوعی به او پناه داده اند تا در کنارشان بماند. آتنه با یکی از شخصیت های اصلی داستان ارتباطی عجیب پیدا می کند.
بهزاد فراهانی
کاراکتر: پدر آتنه
درباره نقش: کاراکتری خاص و لوطی منش دارد و به خانواده و کنار هم نگه داشتن اعضای خانواده اش به شدت علاقه مند است. او یک مغازه دار است و به دلیل منش های خاصی که دارد زیر بال و پر بچه هایش را گرفته است و همیشه هوایشان را دارد. آتنه و صدرا بچه های او هستند که البته آتنه به دلیل گذشته نه چندان روشنش، حاشیه هایی را هم وارد زندگی آن ها کرده است، حاشیه هایی که حالا امیدوارند که تمام شده باشد.
علیرضا آرا
کاراکتر: صدرا
درباره نقش: پسری که به شدت به خانواده اش علاقه مند است و می خواهد عصای دست پدرش باشد. صدرا از آن پسرهایی است که پدر و مادرها همیشه دوستشان دارند، چالش اصلی او نیز بعد از برگشتن خواهرش به خانه، اتفاقی است که در گذشته برای او رخ داده است و حالا باید سعی کنند که همگی آن ها را از یاد ببرند.
پریوش نظریه
کاراکتر: رخساره
درباره نقش: رخساره کاراکتری تاثیرگذار در این سریال است. زنی که قبل از این که بخواهد ازدواج کند، مادر شده است. آن هم به این صورت که با فوت خواهر و شوهرخواهرش، بچه های آن ها را به فرزندی قبول کرده و بزرگ می کند. ما او را جایی در قصه می بینیم که شوهرش فوت کرده است و به تنهایی روزگار می گذراند.
مجید نوروزی
کاراکتر: اشکان
درباره نقش: پسر آقاخلیل و یکی از شخصیت های اصلی داستان «زیر پای مادر» است. اشکان پدرش را خیلی دوست دارد چون همیشه هوایش را داشته و به تنهایی بزرگش کرده است. طبق صحبت های خلیل، مادر اشکان مرده و به همین دلیل آقاخلیل کبابی به قول قدیمی ها هم برای اشکان پدر بوده و هم مادر! این دو نفر از همان قسمت های ابتدایی با هم چالش های ریز و درشتی دارند. چالش هایی که تا پایان قصه وجود دارد.
نظر کاربران
فیلم قشنگیه دوسش دارم
با سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات و عبادات
بسیار سریال آموزنده و خوبی است . خدا قوت
اول تا آخر دارن سر هم داد میزنن و دیالوگهایی به سبک 100 سال پیش میگن. واقعا ناامیدکننده ست
اصلا از سبک دیالوگهایی که آقای سعید نعمت اله مینویسند خوشم نمیاد خیلی قدیمی مینویسند به همین دلیل از سریال لذت نمیبرم.
انگار که داری سریال پشت بام تهران رو میبینی فقط اونجا فامیلی زن کامبیز دیرباز نمدزن بود اینجا رنگرز همیشه هم زنای معتاد و بدنام داره و اول سریال خیلی عصبی و هارت و پورتی هست و اخر سریال سربه راه میشه و همه همه رو میبخشن و گل و بلبل میشه.
اصلا به زندگی عادی نزدیک نیست و خییییلی شعااااره همه دیالوگاش...یا اینکه خانواده همسر عروسشون ینی رخساره رو انقدر قبول داشته باشن تا جایی که بزرگ خانواده (پدر اتنه) بگه حرف رخساره حرف منه و اینکه دخترش بجای اینکه شخصیت مستقلی داشته باشه رو اینکه دختر رخساره هست تاکید داره و خیلی موارد دیگه
مثل همیشه سوژه های بی محتوا که تمامی نقش ها در غالب انسان هایی پریشان و پردغدغه و عصبی که یک سری مطلق خوبندوسری بعد بد مطلق و مثل همیشه خیلی راحت انگار برای مخاطبینی این دست سریال ها ساخته می شود که گویا حماقتشان فقط برای صداو سیما پر رنگ شده است .و باز مثل همیشه کار گردانی که سعی می کند مجوزرا برای پخش سریالش قوی تر بگیرد تاجا برای کار های بعدی بهتر تضمین شود به مثتاق رفتار هایی ازاین دست در سریال ها که خانم های همه چی درست فقط پوشش چادر دارند انگاری نشان دادن یک مادر،یا بانوی همه چی تمام هرگز در غالب یک خانم با پوشش ماتنو نمی گنجد
حرف برای گفتن زیاد است....
سريال قشنگيه ولي ...
اصلا كار خوبي نيست سبك كار تكراري
خيلى جالب و پرمحتواست .
ممنون
منم سریالو دوس دارم خیلییی اصلا شبیه پشت بام تهران نیس به نظرم زیر پای مادر از قشنگترین نوشته های اقای نعمت اله است این سریال و زیر هشت
من بشدت از دیدن این سریال لذت میبرم
حداقل توی این فیلم بچه هایی رو میبینی ک تو همین دوره و زمونه زندگی میکنن ولی حرف و نظر پدرومادرشون براشون مهمه
همیشه ک نباید اتفاقای حال حاضرو سبک زندگیه معمول و مروج نشون داده بشه ...باید تو بعضی فیلما سبک زندگیه درست هم نشون داده بشه...درغیر این صورت آدما فقط عاقبت کارای بدشونو ک دارن تو زندگیشون انجام میدن میبینن ولی هیچ راه حل درستی واسه انتخاب ندارن
یعنی ندیدن ک بخوان درست انتخاب کنن
ولی توی فیلم هردو جوون هم به نظرخودشدن احترام میذارن هم خانواده
به شریفه
الان دقیقا کدوم بچه ها دارن به حرف پدر مادرشون گوش میدن اون از اشکانی با اون روان گسیختگیش و بی ادبی و سرکشی اونم از ستاره خانوم که به خاطر یه شوهر کل خونه رو بهم ریخته بود و داشت نامزدیشو از پسره پنهون میکرد.
بازی بازیگران این سریال بی نظیره... مخصوصاً خانم جعفری....حتی وقتی جیغ و داد هم میزنه بازهم جذابه....من که به خاطر بازیگرای خوب این سریال ، طرفدار سریال شدم.
سریال خیلی عالی با دیالوگ های قوی . هر جور حساب کنی دیالوگ هاش عالیه و اگه به نسبت سریال ها بسنجی خیلی خوب میفهمی که چه زبان خوبی داره شاید یکم سبکش تکراری باشه ولی در کل در انتقال احساس قویه و حس یه رمانو به ادم میده دقیقا لحظه به لحظه با احساس ادما درگیری و خوب شخصیت پردازیشم خوبه و محتوا هم که داره شاید خیلی عالی نباشه ولی به نسبت تمام سریال های تلویزیون خیلی هم عالیییه و یه جوراییی راهو واسه سریال های خوب بعدی باز میکنه
یه چند قسمتی ازش رو دیدم.ولی چندان باب دل نیست چون اینطور سریالا دیگه دورانشون گذشته..دیالوگاش مثل همیشه تکراری شعاری داد و هوار های بی مورد و تم موسیقی تکراری(موزیکاش همون موزیکای اوای باران هست ) و بسیاری فاکتورهای تکراری دیگه ای در این سریال جا دادن..بنظرم سریال نفس شبکه سه علیرغم مناسبتی نبودنش جذابتره
از این نما بندیهاش خوشم نمیاد. کارگردان میخواسته یه کار نو انجام بده. به نظر من نه تنها موفق نبوده بلکه به کار هم لطمه زده. حرکت دوربینهای نامتعارف...
دوربین از تو دماغ بازیگره درمیاد ، حرکت میکنه میره تو قوری چایی و بعدش از تو قوری فیکس میشه روی قاب عکس ننه مرحوم بازیگر دیگه . حال آدم از این دیالوگای شعر نویی و آدمای روان پریش تو فیلم بهم میخوره ...
سریالش جالب نیست
این استدلالها برای تبرئه زنی که به خاطر هوی وهوس زندگی و بچه ش رها کرده یعنی چی؟
حتما میخواد القا کنه چه اشکالی داره هرکس میتونه بره دنبال هوی و هوس بعدشم برگرده واز بقیه طلبکار باشه
سریالی با دیالوگهایی غیر قابل باور و شبیه به فیلمهای هندی و دور از واقعیت
دیالوگاش فاجعه س.فاجعه.
سریال بی نهایت زیباست. نویسنده و کارگردان تیز هوشی داشته.نقش کامبیز دیرباز برگ زرینی دیگر از کارنامه پر افتخار اوست.نویسنده قوی و حرفه ای و بازی بازیگران، مخاطبان را پای تلویزیون میخکوب کرده است.بعد اتمام فیلم، تا چند دقیقه به نقش مردانه خلیل و دیالوگهای پر ملاتش، دپرس میشویم.دست مریزاد.در سریال.معرفت،جوان مردی، امام رضا، جوانان امروزی، بزرگان دیروزی،مردانگی،غیرت، کوتاهی، بزرگی، اشتباه،آزمون و خطا، جامعه، نقش زن، عاشقی...همه چی گنجانده شده. مرهبا و احسنت.
سریال خوبیه ولی اتفاق هایی که رخ میده رو نمیشه باور کرد مثلا علاقمند شدن خلیل به رخساره
سریال متن بسیار ضعیفی داره ، با این حال تلاش کارگردان و بازیگران کاملا محسوسه و شاید تنها دلیل موجه برای دنبال کردن سریال باشه ، سریال نویسی کار انفرادی نیست آقای نویسنده ، به هم فکری نیاز داره ضمن اینکه نویسنده نیاز به تمرکز داره ، شما چطور تمرکز می کنید و می نویسید وقتی کل پروسه تولید رو همراه گروه هستید؟؟!!!
سریال خییییلی عالیه
بهترین سریال
به نظر من تا الان شریال خوبی یوده خدا کنه اخرشو یه جوری ماسمالی نکنه
واقعا سریال عالی هستش ادم لذت میبره از دیالوگاش
رخساره كيه؟ چرا وقتي ستاره اسم روي انگشتر يعني طوبي رو خوند رخساره گفت جانم؟
چرا انگشتر طوبي دست خليله؟!
نقش کامبیز دیرباز خیلی خوبه
من از فیلمش لذت میبرم
دیالوگ های های مزخرف و غیر طبیعی فیلم باعث شده است فیلم جذابیت خود را از دست بدهد
بنظرم این گونه سریال ها خواسته یا ناخواسته، دانسته یاندانسته، لطمه و خیانتی بزرگ به خیلی چیزها از جمله بهداشت روانی جامعه هستند. واقعا متاسفم.
سریال فوق العادیه بازیگراش حرف ندارن علی الخصوص اقای مجید نوروزی با تجربه اول بازیگریش
خيلي سريال مزخرفيه هرقسمتش يك نفر يه جنجال راه ميندازه
به نظرم دوران این جور سریال ها تموم شده و مردم غلاقه ای به دیدن اینجور سریال ها ندارن
یاد سریال های دهه 80 به خیر مثل خانه به دوش- متهم گریخت -صاحبدلان و گمشده ......
ناامید کننده است اخه برای چی دو بار راهی بیمارستان میشه بعدش خوب میشه?
سریالی مثل همه سریال ها.اخرش به خوبی و خوشی تموم میشه
سریال بدو جنجالی بود توروخدا ازاین سریال ها دیگه نسازید.نویسندگی اصلا خوبی نداشت.
نقد خیلی زیادی به این سریال دارم ولی گفتم شاید طولانی شه حوصله نداشته باشید بخونید فقط یه سوال برام پیش اومده و اون اینکه این ستاره خانوم پررو که یه خانواده رو ریخته به هم اون از شوهر کردنش اینم از شوهر دادن مادرش چرا در مقابل اشکان دست پیش گرفته بود پس نیفته. اون موقع که این خانوم داشت با اشکان قرارمدار ازدواج میگذاشت و می گفت بابای تو بابای من مامان من مامان تو نمی تونست بهش بگه قبلا نامزد داشته تازه با کمال پررویی به اشکان گفت اگه عین آدم می یومدی توضیح می خواستی همه اهل این خونواده بهت توضیح می دادن. یعنی اگه اشکان موضوع رو نمی فهمید و توضیح نمی خواست ایشون قرار نبود نامزدیش رو مطرح کنه؟؟ به نظر همه آتیشا از گور این دختره بلند می شه.
امشب سریال تموم شد فقط خواستم بگم اقای بهرنگ گند زدی با این اخر سریالت پس رخساره
کاربر حامد خیلی خنده دار گفتی دمت گرم
سریال بسیار خوب شروع کردید ولی واقعا پایان بسیار بدی داشت درسته مادر خیلی مهم و باارزش هست ولی واقعا پاسخ ندانم کاری هایش را چه کسی خواهد داد مردان چگونه می توانند پاسخگوی انتظارات زنان خود باشند خلاصه نردم را خوب سرکار گذاشتید
من این سریال رو کمابیش دنبال میکردم نه این که دوسش داشته باشم نه ولی میخواستم ببینم آخرش چی میشه
آخرش خیلیییییی خیلیییییییی بددد بود افتضاح اون همه علاقه به رخساره چی شد اصلا شخصیت رخساره تکلیفش چی شد ؟؟ خیلی بد . ای کاش تو خود داستان یه علاقه ای به آتنه نشون میداد ولی یک دفعه ای آخه!!!!!!!خیلی بد خیلی بد.رخساره چی شد
خیلیی خیلی سریال بی معنی خیلی پایانی بی معنی دور از واقعیت این همه ادعای مردی داشتن بعدا با این همه عاشقی میره سراخ یه زنی که اصلا دروس نیست خیییییللییی دور از واقعیت و بی معنی لطفا دیگه شما فیلم نسازید اقای نعمت اله
بدآموزی این سریال از سریال های ماهواره خیلی بیشتره....ترویج دریدگی و بی حیایی..تشویق بی غیرتی ( زنت هر فسادی مرتکب شد باید ببخشی...)...من از این به بعد فقط ماهواره نگاه میکنم..
اصلا جالب نیست دیالوگها دخالتهای خانواده برای عروس سرک کشیدن در کار همدیگر بدون اجازه وارد شدن به حریم عروس
چن ساله سریالها ربطی به ماه رمضان نداره که هیچ.همش ناراحتی و دعوا.چرا فیلم طنز نمیزارند
واقعا فیلم کلیشه ای و تخیلی بود.حرف زدنشون انگار همه دکترای ادبیات بودندفلسفی صحبت میکردند.اونم از خانمی که ۲۰ سال رفت دنبال هوا وهوسش بعد راحت دوباره اومد سر زندگیش.خلیل هم ۲۰سال تنهایی کشید و همش به حرف بچش گوش میدادودوباره زن سابقش راگرفت.مگه میشه؟
بیخود اسمش زیر دا مادر بود باید گذاشتن زیر پای آتنه و خرابکاریهایش
سریال در حدی مسخره بود مخصوصا با دیالوگها وادبیاتی که به کار برده بودن که من به شخصه تصمیم گرفتم دیگه سریالهای ایرانی رو نگاه نکنم جالبه چندروز دیگه از عوامل تقدیر وتشکر هم میکنن وبه دوروغ میگن مردم همه عاشق این سریال بودن،واقعا حیف پول که دولت خرج همچین فیلمهای میکنه.
شخصییت پدر زیر سوال میرود--اقائیرفت مغازه گفت رب دارید گفت دارم اما به این غلیضی که تو گفتی ندارم===اشکان اشکان اشکان گفتن به این سبک توهین به مرد هاست خانم رفت هرکاری که دوست داشت انجام داد حالا مادر مهربان و همسری نمونه میشود اگر چنین پدری وپسری باشند واقعا خاک عالم برسر هر دویشان این توهین به هر جی مرد وغیرت مرد است
کلا مزخرف بی سر وته دخالت برادر شوهر مادر شوهر اخه کدوم عروس اجازه میده مادر شوهر کله شو بندازه و بی در زدن بیاد تو بحث خصوصی زن و شوهر آتنه چرا اینقدر شر بود کی قبول میکنه همچین زن ناسالمی رو دوباره بگیره چرا اشکانی یه دفعه عاشق مادر شد عقده از سر و روش میباره بازی فوق العاده تیاتری اسیر بودن رخساره و بردگیش بعد خلیل کبابی به این پسر رعنا مینا اسن بچه سر و پا عقده است غیرت داره رو نامزدش که چرا قبلا نامزد داشته ولی رو مادر ناسالم نه نفرت انگیز بازی کرده بهناز جعفری به طوری که انگار این نقش حلول کرده توش که با خبرنگار اونجور برخورد کرد
خلیل کبابی! رنگرز! این چه ادبیاتی هستش پسره افتضاح بازی کرده اون بالا چند تا کاربر گفتندعقده از سر و کول این پسر میباره پسره کمبود داره عقده داره آخه این چجور سریالی بود دوریال هم نمی ارزید من میدیدم فقط واسه این که بعد جا واسه اعتراض داشته باشم و به طور کلی تلویزیون رو از برق بکشم خلاص
هر مادری مادر نیست هر پدری پدر نیست مقایسه کنید این سریال و نتیجه اخلاقی با سریال خانه کوچک را
هر مادری مادر نیست هر پدری پدر نیست مقایسه کنید این سریال و نتیجه اخلاقی با سریال خانه کوچک را
مزخرف
خیلی عالی بود من همش هوس کباب کردم:-):-):-):-)
آقا داشته باشید بازی کلیشه ای سلطانی رو اه اه اه حالم بهم میخوره از همشون
امشب دل من هوس کباب کرده. عاشق شده از آتنه فرار کرده :-)
اووووق
وای به اونایی که سریالهای مزخرف میسازن تا مورد تمسخر قرار بگیرن من یکی مردم از خنده وقتی نظرات رو خوندم تا میتونی بتازید دیگه اینقدر با شعور مخاطب بازی نکنن
پدر من هم از مادرم جدا شد و منو مادرم تنها گذاشت رفت وقتی نوزاد بودم عمه جوانم و پدرم منو بزرگ کردن وقتی مادرم برگشت اعتنا نکردم و خودم یه تنه مقابلش واستادم دست عمه ام و پدرم رو میبوسم این سریال بدترین سریالی بود که دیدم دقیقا سی ساله هم هستم پس منم باید پدرم رو وادار به ازدواج با مادرم میکردم الان پناه و پنج سالشه و عمه ام ۴۵ سال
یکی به ما بگه این محاوره ای که باهم میکنن شعره حرفه گفتمانه چرتمانه نثره نظمه مال کدوم عهد بوقی هست؟ نعمت سریالی!
خلیل کبابی شد خلیل جیگرکی غیرت میرت یوخ:۱
خلیل کبابی شد خلیل جیگرکی غیرت میرت یوخ:۱
بهناز جعفری مریضه تو سریالها هم بازی میکنه اینقدر گردن کوفته که کارگردان هانقشش مطابق با حالت جسمی تغییر میده مثلا نمیتونه راه بر پاشو گچ زیبنده یا میگه آخ پام پیچ خورد یا میشی بابا مثل بقیه که ام اس دارن از همکار هات یه خورده بشین کنار بذار باد بیاد تا تغییرات جسمیت رو چه از لحاظ روحی چه روانی نشان ندی
سلام
من متاسف هستم صدا و سیما ما خیلی خوب داره زشتی گناه را با رفتار خوب بخشیدن زیبا نشان میدهد
آتنه که بارها و بارها در مورد چندین رفتار زشت و ناپسند و غیر قابل بخشش به راحتی از طرف خلیل کبابی که عشقش به تنفر تبدیل شده بود بخشیده شد و به احساسات خوب مردم در مورد مردانگی ،پدر بودنش و عشق پاکش به یک زن خانه دار که بازم هم به راحتی زیر پا گذاشت و مشخص نشد به چه حقی رخساره را عاشق کرد و به راحتی لگد مال کرد و به کجا رفت خندید با احساسات مردم بازی کردیید خدا نیامرز شما را
اصلا رخساره چی شد این خانم محترم که عشق خوب رو بیان کرد و غرورش شکسته شد چی شد
واقعا مسخره است پیش خودت چه فکر کردید
اشکان اینقدر غیرت داشت و دماغش رو باد میکرد اگر کمی غیرت داشت دنبال مادرش نبود
سلام خسته نباشین شما با گذاشتن چنین سریالهای زنان بی مسولیت روبیشتر پرو میکنید چرا بخاطراینکه گند میزنند به زندگی مردان بعدم که خوب عشق حال خودشون کرده اند به بنبست که رسیدن تازه یادشون میاد که مادرن اینها باید برن به جهنم نه که اونها روببخشین اسلام هیچ وقت این چیزها رونگفته که شما دارین نشون میدین واسلام دارین زیر سوال میبرین با این سریالاتون ممنون
سلام.من ازسریال خوشم آمدفقط اشتباهی که داشت این بودکه همش تلخ وغمگین بود بایدمقداری شیرینی بهش اضافه می کردن اماجزوعالی ترین سریال هابود حداقلش مثل فیلم های ماهواره ای نیست که دغدغه هاشون مسایل جنسی ازتیتراژاول تاآخره یامثل سریال های ترکی همه شخصیت هاعاشق هم میشن که باید اسمش روگذاشت هوس.به نظرم امروزه انقدرفیلمای استراتژی وجنگی زیادشده که کسی علاقه ای به اینانشون نمیده.چراخارجی هاعاشق مواردقدیمشونن بعدماازیک شعرنو بدمون میاد.به نظرم عالی بود مخصوصامرگ اسماعیل نفر