۴۷۳۶۹
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

خودروهای به یادماندنی هالیوود

در این مطلب ۱۰ اتومبیل بسیار جذاب و زیبای فیلم هایی را انتخاب کرده ایم که برخی از آنها کلاسیک و تعدادی کم بیننده بوده اند اما اتومبیل های آنها همیشه در خاطر بیننده ها باقی مانده است.

خودروهای به یادماندنی هالیوود

برترین ها: شاید فیلم ها و صحنه های جذاب آنها پس از مدتی از ذهن و یاد بیننده پاک شوند اما اتومبیل های خاص آنها برای همیشه باقی می مانند.

در این مطلب 10 اتومبیل بسیار جذاب و زیبای فیلم هایی را انتخاب کرده ایم که برخی از آنها کلاسیک و تعدادی کم بیننده بوده اند اما اتومبیل های آنها همیشه در خاطر بیننده ها باقی مانده است.

خودروهای به یادماندنی هالیوود

۱. بولیت -فورد موستانگ GT ۳۹۰، ۱۹۶۸ میلادی

در فیلم اکشن «بولیت» که محصول سال ۱۹۶۸ میلادی است استیو مک کوئین به عنوان یک پلیس اهل سان فرانسیسکو به نام بولیت بازی کرده است. او در این فیلم نقش محافظت از «جانی راس» عضو سندیکای تبهکاران را به عهده دارد. مشهورترین سکانس این فیلم، تعقیب و گریز با خودرو فورد موستانگ جی‌تی ۳۹۰ در مکانی شلوغ با سرعت بسیار بالا است.

یکی از بهترین گزینه های به یاد مانده از این تعقیب بسیار هیجان انگیز، خود اتومبیل است. کمپانی فورد برای ثبت خاطره این فیلم در ذهن بیننده ها به طور محدود مدل های از جی‌تی را با پلاک Bullitt در سال ۲۰۰۱ میلادی و بار دیگر در سال ۲۰۰۸ میلادی تولید و عرضه کرد.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۲. بازگشت به آینده -DeLorean DMC-۱۲، ۱۹۸۱ میلادی

کمدی بسیار موفق «بازگشت به آینده»، محصول سال ۱۹۸۵ میلادی با بازی درخشان میشل جی.فاکس به عنوان مارتی مک‌فلای نوجوان است که ۳۰ سال به گذشته سفر کرده و نوجوانی های پدر و مادر خود را ملاقات کرده بود. او در این سفر از خودروی DeLorean DMC-۱۲ که برای سفر زمان تقویت شده بود، استفاده می کرد.

در دنیای واقعی، این خودرو بسیار گران قیمت بود و تولید آن پس از یکسال متوقف شد. اما در دنیای فیلم و سینما، به یکی از تاثیرگذارترین و جذاب ترین خودروها در تاریخ سینما تبدیل شد. به طوری که در سال ۲۰۱۱ میلادی، نشریه مجموعه‌دارهای اتومبیل های خاص به نام همینگز موتور نیوز گزارش کرد یکی از سه خودروی استفاده شده در فیلم در مزایده ای در بورلی هیلز با قیمت ۵۴۱۲۰۰ دلار فروخته شده است.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۳. دیوارنویسی آمریکایی - فورد مدل B Deuce کوپه ۱۹۳۲

چهار سال پیش از اینکه جورج لوکاس فیلم «جنگ ستاره ها» را بسازد، فیلم «دیوارنویسی آمریکایی» او در مورد ماشین بازی و تفریح نوجوانان کالیفرنیایی با اتومبیل های خود است. فیلم محصول سال ۱۹۷۳ میلادی، خودروهای کلاسیکی همچون فورد تاندربرد ۱۹۵۶ و شوی ایمپالا ۱۹۵۸ دارد اما بارزترین و به یاد ماندنی ترین اتومبیل این فیلم، فورد زرد رنگ مدل بی دوس کوپه سال ۱۹۳۲ است.

بر اساس وب سایت طرفداران این فیلم، کارگردان آن تلاش کرد تا خودرو را بفروشد اما قیمت ۱۵۰۰ دلار برای آن زیاد بود و کسی حاضر به خرید آن نشد. اکنون این خودرو در اختیار مجموعه‌داری به نام ریک فیگاری است که در سان فرانسیسکو اقامت دارد.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۴. گریس - فورد دیلوکس ۱۹۴۸

تئاتر موزیکال گریس محصول سال ۱۹۷۱ میلادی در سال ۱۹۷۸ روی پرده سینما رفت. در این فیلم ستاره هایی همچون جان تراولتا، اولیویا نیوتن-جان و جف کانوی به عنوان کنیکی بازی می کردند.

در سکانس Greased Lightnin'، تراولتا و کوناوای روی فود دیلوکس قراضه و خرابی می رقصند که در انتهای رقص به یک اتومبیل اتوماتیک، هیدرولیک و سیستماتیک رویایی تبدیل می شود. به گفته کارل بروئر از سایت TotalCarScore.com، این خودرو بسته به شرایط سالم بودنش از حدود ۱۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار قیمت دارد.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۵. کریستین - پلیموت فیوری ۱۹۵۸

فیلم ترسناک کریستین محصول سال ۱۹۸۳ میلادی در مورد اتومبیل هوشمندی است که قتل انجام می دهد. نقش این اتومبیل را Plymouth Fury سال ۱۹۵۸ بازی می کند. براساس سایت رسمی باکس آفیس، این فیلم در رتبه چهارم قرار گرفته بود و فقط حدود ۲۱ میلیون دلار آمریکا فروش داشته است.

علیرغم رتبه پایین در باکس‌آفیس، خودروی موجود در این فیلم در خاطره ها ماند و در دنیای واقعی به طور محدود فقط ۵ هزار نسخه از آن تولید و عرضه شد.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۶. بلوز برادرز - دوج موناکو ۱۹۷۴

فیلم The Blues Brothers محصول سال ۱۹۸۰ میلادی، روایت کننده داستان جیک و الوود بلوز، آهنگسازهایی است که باند قدیمی خود را دوباره دور هم جمع می کنند تا پول به دست بیاورند و یتیم خانه ای که در آن بزرگ شده اند را باز نگه دارند. خودروی این گروه، دوج موناکو سال ۱۹۷۴ میلادی است که زمانی ماشین پلیس بوده است. این خودرو به یکی از خودروهای نمادین هالیوود تبدیل شده است.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۷. 'Smokey and the Bandit' - پونتیاک ترانس ام ۱۹۷۷

فیلم «پلیس و بندیت» داستان مردی را روایت می کند که به طور غیرقانونی آبجو از مرز رد می کند. خودروی این مرد در فیلم پونتیاک Trans Am سال ۱۹۷۷ است که توسط شخصیت داستان - بو بندیت دارویله - با بازی برت رینولدز رانده می شود.

این خودرو نسل دوم «فایربرد ترانس ام» است که در سال ۱۹۸۰ در قسمت دوم این فیلم و در سال ۱۹۷۸ در فیلم هوپر با بازی رینولدز مورد استفاده قرار گرفت.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۸. گُلد فینگر / تاندربال - آستون مارتین DB۵ ۱۹۶۳

مامور مخفی بریتانیا، جیمز باند با اتومبیل آستون مارتین DB۵ سال ۱۹۶۳ شهرت جهانی پیدا کرد که توسط شون کانری در قسمت های گولد فینگر و تاندربال رانده شده است. این خودرو به جذابیت، کارکشتگی و تهدیدآمیز بودن ۰۰۷ افزوده است و با شخصیت داستان تناسب بسیاری دارد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، این خودرو در مزایده ای در لندن فروخته شد. به گزارش نیویورک نیوز، خریدار یک مجموعه دار بزرگ از اوهایو به نام هری ییگی بود که این آستون مارتین را با قیمت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خریداری کرده است.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۹. The Love Bug - فولکس مدل ۱۱۷ و نوع ۱ سال ۱۹۶۳

فیلم والت دیسنی محصول سال ۱۹۶۹ میلادی، داستان راننده ماشین های مسابقه ای را روایت می کند که از فولکس بیتل مدل ۱۱۷ و نوع ۱ سال ۱۹۶۳ استفاده می کند. این فیلم بسیار شهرت یافت. این ماشین بیتل که از سال ۱۹۳۸ میلادی تولید می شد با این فیلم شهرت یافت.


خودروهای به یادماندنی هالیوود

۱۰. ریسکی بیزینس - پورشه ۹۲۸ سال ۱۹۸۱

Risky Business یک فیلم کمدی برای جوانان است که تام کروز نیز با آن به شهرت جهای رسید. این فیلم محصول سال ۱۹۸۳ میلادی است. تام کروز در نقش یک نوجوان شهرستانی شیکاگویی ایفای نقش کرده است که خانواده اش برای رفتن به تعطیلات آخر هفته او را در خانه تنها می گذارند و تلاش دارند تا او به پورشه ۹۲۸ و استریو خانه دست نزند. همین مسایل باعث ایجاد لحظه های خنده دار در فیلم می شود.

در این فیلم از شش پورشه استفاده شده است. لوئیز جانسون که از طرفداران پورشه های این فیلم بود سرانجام پس از تلاش های طولانی مدت موفق شد مدل سال ۱۹۷۹ میلادی که در برخی سکانس های فیلم استفاده شده بود را به دست بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج