۲۶۳۷۶۷
۳۹ نظر
۵۰۷۶
۳۹ نظر
۵۰۷۶
پ

یک اشتباه دردسرساز

«عموها» هم فیتیله پیچ شدند

این‌بار پشت «فیتیله» از حمایت مدیران تلویزیون خالی است

روزنامه شهروند - عیسی علوی: «برنامه فیتیله تعطیل شد» آن هم پس از ١٥‌سال فعالیت مستمر. آن هم درحالی‌که مدتی پیش محمد مسلمی کارگردان این برنامه حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود با توجه به عدم حمایت‌های مادی و معنوی تلویزیون از آثار ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان سری جدید «فیتیله» تا آخر امسال برنامه‌اش ادامه خواهد داشت و پس از آن دیگر عمو فیتیله‌ای‌ها برنامه‌ای در تلویزیون نخواهند داشت. حالا تلویزیون دست پیش گرفته و به دلیل اتفاقی که در برنامه روز جمعه «فیتیله» رخ داد نه‌تنها اقدام به تعطیل کردن برنامه «فیتیله» کرده بلکه کار به توبیخ‌های شدید و حتی برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو رسیده است. اما ماجرا چه بود و چرا صداوسیما نسبت به آن چنین واکنش سختگیرانه‌ای از خود نشان داده است؟


«عموها» هم فیتیله پیچ شدند

ماجرا چه بود؟

روز جمعه در برنامه «فیتیله» آیتمی پخش شد که داستان آن توهین به هموطنان آذری‌زبان تلقی شد. ماجرا از این قرار بود که در این آیتم محمد مسلمی و حمید گلی که با زبان آذری صحبت می‌کردند میهمان هتل درجه یکی بودند اما به دلیل نارضایتی‌شان از شرایط هتل می‌خواستند آن‌جا را ترک کنند. دلیل‌شان هم بوی بد اتاقی بود که آنها ساکنش بودند. در ادامه آیتم مشخص می‌شود که بوی بدی که آنها حس می‌کردند از دهان پسربچه بیرون می‌آمده و دلیلش هم این بوده که پسربچه به جای استفاده از مسواک... این شوخی به تنهایی جای ایراد و اشکال داشت چراکه حتی تصور چنین صحنه‌ای برای بزرگسالان هم کمی مشمئز‌کننده است چه برسد به کودکان.

واکنش‌ها از کجا آغاز شد

این اتفاق با همه ناپسند بودنش اما قابلیت تبدیل شدن به یک بحران و حاشیه را نداشت و تنها می‌توانست به یک تذکر جدی ختم شود اما ماجرا از زمانی که یکی از نمایندگان مجلس اعتراض شدیدی به این موضوع کرد رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل بلافاصله پس از پخش این برنامه در صفحه اینستاگرامش به شدت نسبت به این موضوع اعتراض کرد و نوشت: «بدین‌وسیله توهین آشکار رسانه ملی اقتدارگران خودحق پندار خودپسند در برنامه دیروز فیتیله به ترک زبان‌های مکرم را محکوم می‌کنم و به‌عنوان نماینده آذری زبان کشور بزرگ ایران اسلامی اشعار می‌دارم تا تحقیق و تفحص از صداوسیما و ارجاع پرونده به قوه قضائیه باهمکاری دوستان این توهین علنی نابخردان را پیگیری خواهم کرد.» پس از این برخورد پیرموذن هم حساسیت‌ها آغاز شد و بلافاصله برخی دیگر از نمایندگان آذری زبان، استاندار اردبیل و سایت‌های خبری محلی به پوشش گسترده و اعتراضی به این اتفاق پرداختند و ماجرا بیشتر بیخ پیدا کرد.

«عموها» هم فیتیله پیچ شدند

عذرخواهی فیتیله‌ای‌ها

پس از این‌که کمی در سایت‌ها بر سر این موضوع بحث راه افتاد بلافاصله عوامل تولید برنامه متوجه سوءتفاهمی که این آیتم برای آذری زبان‌ها ایجاد کرده بود، شدند و علیرضا آقایی و محمد مسلمی در دو پیام مجزا عذرخواهی از سوی سازندگان برنامه منتشر کردند. مسلمی در یادداشت خود هم که مخاطبش همه مردم ایران بود با اشاره به تلخ بودن اوضاع برای اعضای فیتیله نوشت: «گفتیم مانند همیشه با شما حرف بزنیم با شما که بیست و چهار‌سال هم صحبت و همدل بودیم. دل‌های ما آن‌قدر بهم نزدیک بود که شما بیست و چهار‌سال ما را در جمع خود پذیرفتید. همیشه از دوستی و اتحاد گفتیم. محبت بی‌چشمداشت شعارمان بود و لبخند را روی لبان کودکانتان نشاندیم.

همیشه از ترک و لر و گیلکی در نمایش‌هایمان نماینده داشتیم از آن رو که ایران را با همه قومیت‌هایش زیبا می‌دانیم. مگر می‌شود و می‌توانیم به توهین و تحقیر فکر کنیم؟ مگر می‌توانیم به آزار هم‌میهنان‌مان بیندیشیم. به‌عنوان کارگردان «فیتیله» افتخار کرده و می‌کنم که فرزند ایران و آذربایجانم. مگر می‌شود که عموهایی که بیست و چهار‌سال با شما زندگی کرده‌اند در مقام توهین به ملت غیور آذربایجان نمایشی را اجرا کنند. ما خدمتگزار شماییم. امید ما شمایید. نمی‌گوییم در این چند‌سال اشتباه نکرده‌ایم اما می‌دانید و می‌دانیم که گل بی‌عیب فقط خداست.»

برخورد تند صداوسیما

خب تا این‌جا یک اشتباه سهوی پیش آمده که عوامل آن متوجه اشتباهی که کرده بودند شده و رسما عذرخواهی کردند. کاری که معمولا تا همین جایش را هم خیلی‌ها عادت به انجام دادنش ندارند. اما گویا برای سازمان صداوسیما که در این چند‌ سال ثابت کرده پشت هنرمندان و برنامه‌سازان خود نمی‌ایستد و به جای مسئولیت‌پذیری سر هر مشکل و حاشیه‌هایی آنها را سپر بلا می‌کند این‌بار هم همان روش همیشگی را پیش کشیدند و با اعلام بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این بیانیه با اشاره به اهمیت قومیت‌های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای حفظ و احترام آنها آورده شده: «متاسفانه روز جمعه ۱۵ آبان‌ماه در یکی از بخش‌های برنامه فیتیله که ازجمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیماست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه‌ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می‌شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می‌شود.

«عموها» هم فیتیله پیچ شدند

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مسأله، وظیفه خود می‌داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع کوچک‌ترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند: باوجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می‌شوند و این مسأله تا آشکار شدن موضوع و ریشه‌های آن به‌طور جدی پیگیری خواهد شد، با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی‌های مختلف سال‌های گذشته که از آن به‌عنوان برنامه‌ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی‌دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه فیتیله فعلا متوقف می‌شود، مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل‌انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه‌هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می‌شود.»

فدا شدن دوباره هنرمندان

اما به نکات جالب موجود در این بیانیه دقت کنید، اول این‌که خود صداوسیما بر دو نکته سهوی بودن این اتفاق و باسابقه و پربیننده بودن برنامه «فیتیله» اذعان دارد ولی باز هم آنها را متخلف دانسته است. نکته بعد این‌که مدیران موثر در پخش شدن این برنامه توبیخ و حتی برکنار شده‌اند و این برخورد درستی است اما چرا کسانی که برنامه را تولید کرده‌اند باید مجازات شوند، آنها برنامه خودشان را تولید کرده‌اند و به سازمان ارایه داده‌اند، مدیران مربوطه هم می‌توانستند اجازه پخش آن را ندهند اما بنا به هر دلیلی این کار را کرده‌اند این‌جا دیگر تیم «فیتیله» مقصر نیست ولی آنها مثل باقی مواقع نخستین قربانیان این‌گونه حاشیه‌ها می‌شوند.

ضمن این‌که محمد مسلمی در بخشی از نامه خود حرف جالبی می‌زند: «نمی‌گوییم در این چند ‌سال اشتباه نکرده‌ایم اما می‌دانید و می‌دانیم که گل بی‌عیب فقط خداست.» دقیقا نکته همین‌جاست. حق تیمی که ٢٤‌سال است در تلویزیون کار می‌کند، ١٥‌سال است در قالب «فیتیله» برنامه می‌سازند و در این مدت از کم حاشیه‌ترین تیم‌های برنامه سازی تلویزیون این نیست که به خاطر چنین اشتباه کوچکی - تأکید می‌کنیم کوچک چرا که تلویزیون اشتباهاتی به مراتب بزرگ‌تر و تاثیرگذار‌تر از این را هم داشته است - تعلیق و مجازات شوند. این خالی کردن پشت هنرمندان و برنامه‌سازان به وسیله مدیران تلویزیون همان رویه‌ای است که سال‌هاست باعث شده بسیاری از هنرمندان و برنامه‌سازان موفق، باسواد و خوش‌ذوق تلویزیون عطای کار کردن در این سیستم را به لقایش ببخشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ترک نیستم ایرانی ام پارسی ام

      الکی است
      اصلا نباید فیتیله را تعطیل میکردن
      اصلا توهین هم نکردن حتی هم اگر توهین کرد که چی مگه عمدی بوده؟
      چه خبرتونه؟
      شما وقتی اکبر عبدی با زشت ترین حرف ها به هموطنان غیور و عزیز عرب ما و همچنین یزدی ها و کرمانی ها تاخت و تاز کرد کسی نگفت این مهره بی ارزش را از تلویزیون حذف کنیم؟ احیانا انها ادم نیستند و فقط قوم شما ترکا ادم هستن
      من بعنوان یک فارس از تعطیلی برنامه فیتیله اعلام تاسف میکنم
      و بجای این کار اکبر عبدی را اخراج کنید از تلویزیون
      البته اگر شجاعت و شایسته گی دارید اخراجش کنید تا عدالت برقرار بشه در این صورت
      فیتیله در حمایت پارسیان است

      پاسخ ها

      • داوود

        تو یکی حرف نزنی میگن لالی...

      • phoenix

        شما هم ک خودت بدتر داری تفرقه اندازی میکنی عزیز جان ... بهتره من و شما قضاوت رو ب منبع ذی صلاح بسپریم

    • بلال

      توهین به هر قوم و زبانی محکوم است البته عموهای فیتیله ای قصد توهین نداشتند. و معذرتخواهی هم کردند البته عده ای پانترک تجزیه طلب همیشه دنبال بهانه های این چنینی هستند تا اختلاف افکنی کنند و شروع به فحاشی علیه فارسها کنند ترک و فارس با هم برادرند و پیرو مکتب تشیع علوی

      پاسخ ها

      • sam

        بحث ترک و فارس نیست ؛ بحث این است که شما در معادلاتتان نسبت به یک ملت (نه ترک بلکه اقوام دیگر هم) دچار اشتباه محاسباتی می شوید.

    • سبا

      نمیدونم ما ایرانیها که همیشه دم از گذشت و بزرگواری و آریایی بودن و کوروش و نصایحش میزنیم وقتی پای عمل میرسه جا می زنیم! واسه یه آیتم طنز به گروهی که بهترین لحظات رو توی این سالها نه فقط برای بچه ها، بلکه برای ما بزرگترها ساختند ، بدترین توهینها رو میکنیم و حاضر نیستیم کوتاه بیایم و دم از حق از دست رفته مون میزنیم .اونوقت اونجاییکه اختلاس میکنن و بزرگترین حقوقمون نادیده گرفته میشه صدامون درنمیاد. کلا ماها یه جاهایی از ته سوزن رد میشیم ولی از در دروازه عبور نمیکنیم!

      پاسخ ها

      • sam

        شما چطور به خود این اجازه را می دید که نام فردی را که نماد بسیاری از رذالت های اخلاقی است(کوروش) با ارزش های اخلاقی چون گذشت و بزرگواری بیاورید.؟؟؟

      • بدون نام

        لایک سام

      • مسعود

        سام هیس باش لطفا

    • بدون نام

      چرت نگو احمق

    • ایرانی الاصل

      ما ترک های تجزیه طلب را نمی پسندیم
      ایران سرای من است
      درود بر هموطنان لر و کرد و عرب و فارس و بلوچم

    • بدون نام

      شانس اوردیم که تو برنامه کلاه قرمزی از عروسک استفاده میشه و حیونا زبون ادمیزادو نمیفهمن!!!وشانس اوردیم که!,خرها و غول ها وگاوها نمیتونن حرف بزنن !! وگرنه یک سری هم باید از حیونا عذرخواهی میکردن و کلا در صداو سیمارو تخته میکردن!!! عروسکهای با جنبه!!

    • aminrad

      فیتله ای ها یه اشتباه بزرگ و عمدی کردن هیچ کس به این اندازه احمق نیستش که یه همچین چیز تابلوی رو بسازه بعد از دست چند نفر بگذره باز تایید بشه بعد بره برای پخش این یه کاره حساب شده هستش برای حساسیت سنجی یه جامعه اگه به هرکدوم از سازنده های این برنامه بگی فرچه همون دستشویی تو دهن خودت و خانوادت نارحت میشن که چرا فحش دادی حالا انتظار داری ما آذری ها نارحت نشیم و بگیم عیب نداره تا دفعه بعد بجای فیلم بازی کردن برن تلوزیون قشنگ و راحت یه فحش رکیک بگن و تمام

    • بدون نام

      به نظر من توهینی در کار نبوده عمو های فتیله ای خودشون آذری اند منم که آذریم وبهش احترام می ذارم

      پاسخ ها

      • داوود

        مخ تو یکی کلا تاب داره

    • سیما

      یوزر 16:39 شما ترک نیستین اگه تورک بودین قطعا بهتون برمیخورد...موقع شوخی دو نفرم هیچوقت این جور شوخی نمیشه چه برسه به رسانه به اصطلاح ملی!!!!
      جسارت به اوج رسیده...خیلی راحت به شریفترین ملت این مملکت توهین میشه...این افراد نباید توبیخ که خودشون باید استعفا میدادن....مثل یک جامعه مدرن و متمدن...ولی دریغ!!!

    • کیمیای ایرانی

      به جای تعطیلی برنامه خوب فیتیله ها
      اکبر عبدی را توبیخ و از فعالیت به کنار بزنید
      من به عنوان یک فارس هیچ وقت یادم نخواهد رفت که اکبر عبدی چطور به هموطنان عزیز و مهمان نواز عرب مان توهین کرد
      و با بیان بیابانگردای صحرا نورد به نیمی از ایرانیان چون کرمانیان و یزدی ها و بلوچ ها که در صحرا و کویر هستند توهین کرد
      پس چرا اکبر عبدی تا الان محکوم نشده؟
      فیتیله را تا ابد جاویدان خواهیم کرد
      فیتیله نماد اجتماعی بودن و همکاری و تعاون پارسیان است با هم و ایران به فیتیله می نازد.
      و شما ترکها زمانی که عبدی به هموطنان غیور عرب و یزدی و بلوچ ما توهین کرد سنگ عبدی را به سینه زدین و از او حمایت کردین!!
      واقعا حقیقت تلخه و بفهمید که دنیا همیشه بهتون نمی خنده
      زنده باد پارس

    • کورش کبیر

      ببخشیدا سکوت هم حدی داره
      شما ترکای آذری یا هر چی به همه ایرانیان عزیز و ارجمند از کرد و عرب تا لر و تات و فارس را زیر بار فحش می برین به اسم نظر دادن بعد انتظار دارید ما ساکت بشویم!!
      شما به هموطنان شمالی می گویید بی بخار
      و به عزیزان جنوبی هم می تازید
      ایران سرای فارس و کرد و عرب و لر و تات و بلوچ و شمالی است
      لطفا این را فراموش نکنید.
      مرسی از عوامل محترم سایت برترین ها

      پاسخ ها

      • آنا تومروس

        خوروش کبیر خان تو فقط یه مزدوری که داری عرب و تروک و لر و به جون هم می اندازی ...
        از اونجایی که تورکها کوروش پرست نیستند شما کینه اونارو در دلت انباشته کردی و الان داری با اراجیفاتت انتقامت و می گیری !!!!!!

    • ای شکوه پا بر جا ای ایران من

      بسم الله الرحمن الرحیم
      به نظر بنده توهینی در کار نبوده
      مسئله اینجا مربوط به حرکت طنز هست که حسابی جدا دارد و دچار دوگانگی نشوید
      طنز قابل نقد است در راستای اصلاح و پلمپ کردن برنامه فیتیله بخاطر فهم غلط یا تعصب الکی کار ساز نیست
      برنامه فیتیله خدمات شایانی را در جهت امید بخشیدن به کودکان محروم ایرانم انجام داده است
      و این شایسته برنامه فیتیله نیست که این قدر مورد کم لطفی قرار بگیرد و این همه کش دادن این مسئله منجر به تحریک افراد میشود که زیبنده مملکت اسلامی ایران نیست‌.
      هموطن عرب شما
      دوست دار همه زحمت کشان ایرانم

    • تیبا

      اصلا توهینی نشده
      واقعا چرا عموهای فیتیله را به معذرتخواهی وا میدارید؟
      مگه چی گفتن؟
      بعدشم مملکت ما مملکت متحده ای است
      ایران سرای فارس و لر و عرب و بلوچ و تات و مازنی بوده و است
      اجازه نمیدم به برنامه فیتیله تعرض بشه٪

    • پارسی زبان

      عموهای فیتیله ای عاشق شمام
      تن همه شماها سلامت
      فیتیله را پخش کنید هر روز هم پخش کنید
      ببینم کی حرف میزنه؟

    • عباسی

      درود بر هموطنای خوب و عزیز
      عربم
      بختیاریم
      وقتی فیلم موهن تبریزی پخش شد هموطنای غیور عرب ما در تحسنی همراه با هموطنان بختیاری در خوزستان اعلام کردن که ناراضین
      الان هم با توهین سخیف اکبر عبدی به هموطنان عربم باز هم بختیاری ها در جواب حرکت برادرانه هموطنان عرب اعتراض کردن.
      بله این است ایران ما
      من هم خبرنگارم و به این اتحاد می بالم
      بعدشم در برنامه فیتیله به ترکا توهین نشده
      لطفا الکی کش ندین مطالب را

    • امیر

      خیلی ممنون به خاطر پوزش مودبانه تون اماما فقط وقتی پوزش شما رو می پذیریم که تمام عوامل سازنده اون برنامه ی اعصاب خرد کن با اون سه تا ملیجک احمقش باهمون فرچه دندوناشونو برق بندازن .به نظر شما منصفانه نیست؟

    • بدون نام

      عزیزم اشتباه به این بزرگی نمیشه! صدا و سیما هم با چندتا توبیخ سروته شو هم آورد بیخودی دفاع نکن

    • ريزبين

      عجب!!!ترفند اين نماينده واسه گارانتى دوره بعد مجلس گرفت که گرفت که گرفت که گرفت......واى به حال ما مردم ...واى به حال ما مردم!!!!

    • بدون نام

      ای بابا تو اروپا و بخصوص امریکا به دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر قوانین سرسخت علیه نژاد پرستی هست طوریکه مورد خطاب قرار دادن فرد با اسم نژادش یا هر توهینی که بشه ربطش داد به نژاد طرف ,جهت گیری نژاد پرستانه در هر زمینه ای جرم محسوب میشه و البته مجازات هم میشن
      برای اینکه این کشورها به این نتیجه رسیدن تنها راه اینکه بتونی این همه تفاوت نژادی و فرهنگی رو تو یه جامعه کنار هم نگه داری باید این قوانین باشه
      حالا بیان تو ایران هم واسه بحث های قومیتی که گاهی مثل این مورد و مورد عربها مورد نژادی هم حساب میشه قانون و مجازات بذارن و حد و حدود تعیین کنن
      اونوقت دیگه ما هم شاهد اینهمه تنش نباشیم ....

    • بدون نام

      وایی ,جوری بعضی از این عزیزان ناراحت شدن که انگار واقعا با فرچه دستشویی دندناشونو شستن!!!اخه ادمای عاقل وقتی چنین چیزی ممکن نیست واسه چی ناراحت میشید!!!واقعا شما تو شهرتون شبکه استانی طنز ندارید؟؟؟پس در همونو هم پلمپکنید؟؟درود و صد درود بر مردم طناز و با جنبه ایران زمین

    • لعنت بر نژاد پرستی

      این ماجرا باعث طغیان خشم ترکها شد, جلوگیری از قهرمانی تراکتورسازی و شهرداری ارومیه در فوتبال و والیبال که نمونه بارزی از نژاد پرستی هس تنها بخشی از توهین ها به ترک های ایران است

    • بدون نام

      وایی ,جوری بعضی از این عزیزان ناراحت شدن که انگار واقعا با فرچه دستشویی دندناشونو شستن!!!اخه ادمای عاقل وقتی چنین چیزی ممکن نیست واسه چی ناراحت میشید!!!واقعا شما تو شهرتون شبکه استانی طنز ندارید؟؟؟پس در همونو هم پلمپکنید؟؟درود و صد درود بر مردم طناز و با جنبه ایران زمین

    • مهناز

      نظرات ضد و نقیض هموطن همگی قابل احترام است ولی منفی - مثبتهایی که به نظرات داده شده جای بسیار تامل دارد !

    • مارال

      چندي پيش عمو فيتيله ها به مركز سرطانيه كودكان رفتن وبرنامه بسييارر زيبايي ارايه دادن كه سبب شاديه اين كودكان شد.كليپ بسيار قشنگ و كار شده بود و بچه هايي كه بيننده بودن تا اخر عمر يادشون نميره بهداشت دندان و دهان اصلي ترين كاره.حالا اگه به لهجه مشهدي يا جنوبي يا هر جا بود ترك زبان ها خوشحال بودن؟واقعا كه وقتشه عينك خوش بيني و بزنيد و كارهاي ديگتون و درست كنين به جاي اين لوس بازيا.واقعا خسته نباشيد دارن.احسنتتتت به عمو فيتيله ها

    • محمود

      من موندم اگر این اعتراض از جانب کلیه نمایندگان آذری زبان بود می گفتیم یه مسئله ای پیش اومده بسیار هم مهم و اصلا باید دست اندرکاران این برنامه رو با خانواده اعدام کنن .اما اگر یک نماینده اعتراض کرده وهمگی خوب میدانیم چند ماه دیگر انتخابات شورای مجلس اسلامی برگذار میشود خود اعتراض بودار ومشکوک است .مگر این برنامه روز اولشه که با لهجه های اقوام اجرا میشود .اگر طرح اعتراض تبلیغاتی نیست چرا به برنامه خندوانه کسی گیر نمی دهد که مثلا آقای رامبد جوان وجناب خان که گاهی اوقات قومی گری میکنند وبه هم گیر می دادند .عزیزان آذری لطفا خیلی دقت کنید .

    • افسانه از مراغه

      اگه توهین نکردن پس چرا عذر خواهیییییییییی کردن؟چرا نرفتن از کردا ،فارسا یا مثلا عربها عذر خواهی بکنن.
      دوستانی که فکر می کنید با شهار های عهد بوقتون دارین اتحاد رو تو کشور پیاده می کنید هیچ فکر کردین تو رسانه ومطبو عات به اصطلاح ملی هیچ فرصتی برای رشد هیچ قوم دیگه ای وزبان وفرهنگ اون وجود نداره؟البته خوب اقلیت ها به درد انتخابات می خورن.
      حالا چون ما تشخیص دادیم چی به چیه و اعتراض کردیم شدیم پانترک؟

    • سامیار

      ضمن احترام به همه اقوام ایرانی باید متذکر شوم که آذری زبانان ایران نیمی از جمعیت و اقتصاد ایران را تشکیل میدهند، بنابراین وقتی درمورد این قوم بزرگ بحث میکنید بااحترام سخن بگویید.

    • Aria

      متاسفانه طنز در ايران ممنوع است

      تشکر از همه ى مردم آبادان با

      پخش مجموعه خندوانه جناب خان
      و شوخی با لهجه آبادانی ها

      سكوت كردند و همراه با مردم

      ايران خنديدند...

      هموطنان ترك زبان ، با يك شوخى

      تظاهرات ميكنند و باعث تعطیلی

      برنامه پربیننده کودک میشوند ..

      آذری ها ستاره بچینید بوس بوس...

    • mina

      با سلام. متاسفم متاسفم متاسف. همه مملکت رودرست کردیم فقط مونده بود به عمو فتیله ایها که اونم درست کردیم. چرا اینقدر حساسیت به خرج میدید جناب آقای نماینده مجلس اگه به جای آشوب و اغتشاش به خاطر این برنامه توی مجلس راه انداختی یه کم به فکر پیشرفت و جلوگیری از مصوبه ها و قانونهایی که به ضرر کشورمان هست بودی الان وضعمان بهتر از این بود. به خاطر این مملکت و طرز تفکر این افراد باید گریست باید خون گریست. من اگه به جای عمو فتیله ایها بودم به هیچ عنوان توی این مملکت آشفته بازار نمی موندم و یقین بدونید و بدونیم که در خارج از کشور بیشتر مورد تقدیر و احترام خواهند بود. تورو خدا این جنگولک بازیها. خاله بازیها رو بردارید . صرفا بخاطر اینکه مطرح بشه نماینده مجلس فلان شهر بلند می شه یه عده ای هم به تبعیت از اون نادان بلند می شن و چه ها که نمی کنند ....

    • فریبرز

      خدای ارزش نداره ب عمو فیتیله ها چیزی گفت از بچه گی تا حالان یادمه خوب بودن و هستن

    • بدون نام

      سلام از شما اذری زبانان گرامی خواهش مندیم که از گناه عمو فیتیله ای ها که خود آذری هستندوناخواسته دچار چنین اشتباهی شدند لطف خود را به همه مردم ایران نشان دهید به امید ی که یک روز همه مردم ایران باهم متحد شوند لطف بخشش شما را ببیند.
      باشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج