قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۸۹۳۵
۲۳ نظر
۲۷۶۸
۲۳ نظر
۲۷۶۸
پ

همه مشکلات حل شده، فقط مانده خنده‌های جوکرِ زنان؟

پس از هفته‌های کش و قوس جوکر زنان پخش شد، آنقدر قضیه پیچ داشت که خود علیخانی چند بار در همان اپیزود جوکر زنان بابت به پخش رسیدن این برنامه اظهار شادمانی کرد، اما حالا به نظر می‌رسد فضاسازی‌هایی با پرچمداری خبرگزاری فارس در حال شکل‌گیری است که می‌خواهد جلوی ادامه جوکر زنان را بگیرد.

برترین‌ها: پس از هفته‌های کش و قوس جوکر زنان پخش شد، آنقدر قضیه پیچ داشت که خود علیخانی چند بار در همان اپیزود جوکر زنان بابت به پخش رسیدن این برنامه اظهار شادمانی کرد، اما حالا به نظر می‌رسد فضاسازی‌هایی با پرچمداری خبرگزاری فارس در حال شکل‌گیری است که می‌خواهد جلوی ادامه جوکر زنان را بگیرد.

همه مشکلات حل شده، فقط مانده خنده‌های جوکرِ زنان؟

اما خبرگزاری فارس چه کرده است؟

خبرگزاری فارس در مطلبی با انتقاد از زنان شرکت کننده در برنامه طنز جوکر، مربوط به شبکه نمایش خانگی، ساخت این برنامه ها در شبکه نمایش خانگی را تبلیغ «باور غلط الگوی برابری زن و مرد» دانست و جوکر را «جدی ترین نمونه» این محصولات خواند.

به گفته این خبرگزاری این برنامه با استفاده از کلید واژه «حق زنان است که در جوکر حضور داشته باشند» تلاش می کند تا « تمام بار برابری حقوق زن و مرد را بر حضور زنان در یک برنامه نمایشی» بگذارد.

این رسانه اصولگرا با حمله به فصل جدید جوکر در یادداشتی با عنوان «به مرگ گرفته‌اند که به تب راضی شویم» نوشته است:

* یک زنجیره از رفتار‌های عجیب درباره این برنامه صورت گرفته است. چون دیدیم از شوخی‌های جنسی در جوکر۲، خبری نیست. ببینید چطور ما را به مرگ گرفته‌اند که به تب راضی شده‌ایم! این واقعیت تلخی است که می‌گوییم خب، الحمدلله که شرکت‌کنندگان در برنامه جوکر بانوان، آن شوخی‌های جنسی را انجام ندادند. البته از ناهنجاری‌هایی که در این قبیل برنامه‌ها وجود دارد، نباید چشم‌پوشی کرد؛ مثل پوشش نامتعارف خانم‌ها و بعضی رفتار‌ها و حرکات. نوع پوشش‌هایی که الان در سریال‌های نمایش خانگی باب شده، کاملاً خارج از عرف است اما دارد مرسوم و عادی می‌شود. اوضاع جوکر۲ آقایان چنان خراب بود که الان ما به وضعیت جوکر بانوان راضی هستیم!

* فصل دوم جوکر براساس باور الگوی غربی برابری زن و مرد منتشر شده است. الگویی که در آن بر آزادی‌های فردی و اجتماعی زنان تأکید می‌شود. زنان حق دارند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بدن، روابط شخصی، و زندگی اجتماعی خود آزادانه تصمیم بگیرند. این آزادی‌ها شامل حق سقط جنین، ازدواج یا طلاق، و انتخاب سبک زندگی می‌شود.

همه مشکلات حل شده، فقط مانده خنده‌های جوکرِ زنان؟

تابوهای زنانه‌ای که شکسته شد!

پس از انتقاد شدید این خبرگزاری از جوکر بانوان، مازیار معاونی‌، منتقد سینما در همین رابطه یادداشتی در وب سایت خبرآنلاین منتشر کرد و در ستایش این تابوشکنی زنانه در برنامه احسان علیخانی نوشت:

* نزدیک کردن فرهنگ جاری در میان عامه جامعه به تصویری که از این فرهنگ در رسانه‌های رسمی بازتاب پیدا می‌کند یکی از دغدغه‌های همیشگی کارشناسان حوزه نمایش و رسانه بوده است. دغدغه ای که بنا به اقتضائات ایدئولوژیک و چارچوب‌های به جا مانده از دوران گذشته در نمایش چهره زنان بر پرده نقره‌ای و قاب شیشه‌ای، پررنگ تر و چالش برانگیزتر بوده و البته همچنان هم تا اندازه‌ای حساسیت برانگیز است‌.  

* این حساسیت وقتی که از قالب بازیگر زن به عنوان کاراکتر یک اثر نمایشی به قالب خود واقعی بازیگر در یک رئالیتی شو در می آید دوچندان می‌شود و عبور از آن دشوارتر به نظر می‌رسد.

* در یک دهه گذشته با حضور زنان در تاک‌شوهایی مثل خندوانه و دورهمی در تلویزیون و شب های مافیا در پلتفرم‌ها البته این تابوی محدود کردن زنان در چهارچوب فاقد انعطاف از پیش تعیین شده تا حدودی شکسته شد و زنان  امکان تصویری نزدیک‌تر به خود واقعی‌شان را پیدا کردند ولی به نظر می رسد که با اعطای فرصت حضور زنان در یک رئالیتی شوی تمام زنانه کمیک که در قالب فصل جدید برنامه «جوکر» اتفاق افتاده است می‌توانیم به بازتاب تصویری دقیق‌تر و واقعی از زنان در قاب‌های رسمی و فراتر از جمع‌های محدود خانوادگی و دوستانه امیدوار باشیم.

همه مشکلات حل شده، فقط مانده خنده‌های جوکرِ زنان؟

* خواسته‌ای که همین چندی پیش در مصاحبه یکی از ستارگان زن سینما هم بازتاب داشت که از حضور حداقلی زنان و یا حضور زنان مشروط به همراهی با مردان در یک تاک شوی معروف فوتبالی گلایه می‌کرد. حالا شاید با فصل جدید «جوکر» این مسیر دشوار بیش تر از پیش گشوده شود. برنامه‌ای که فضای حاکم بر آن بسیار صمیمی و بدون حاشیه است، این موضوع باعث می‌شود که مخاطب احساس کند که در جمع دوستان خود نشسته و مشغول تماشای یک نمایش پرخنده است. 

* در اولین قسمت از این جوکر به کارگردانی احسان علیخانی، چهره‌هایی از دهه‌های مختلف حضور دارند، اتفاقی که البته شبیه به جوکر آقایان است و جمع با حضور یک پیشکسوت تکمیل می‌شود.  

* رویا میرعلمی، سوسن پرور، گیتی قاسمی، متین ستوده، ژاله صامتی، الیکا عبدالرزاقی، نرگس محمدی و ناهید مسلمی در این فصل حضور دارند، بازیگرانی که اغلب سبقه تئاتری درخشانی دارند و باید دید که قرار است این رئالیتی‌شوی تا حدی متفاوت را چطور پیش ببرند؟

زهرا فروتن، فعال رسانه هم توئیت زد:

همه مشکلات حل شده، فقط مانده خنده‌های جوکرِ زنان؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پوشش نامتعارف بانوان ؟!!! . اگر همین پوشش به قول شما نامتعارف رو هم تو خیابونا دیدید کلاه تون رو بندازید هوا . شما چکاره اید که تشخیص میدید چی متعارف هست و چی نیست و بعد هم حکم صادر میکنید ؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پلتفرم را هم گرفتند به همه چی نفوذ و دخالت کردند

    • ناشناس

      ظاهرا مشکل بعضیها شاد بودن مردمه نه مشکل حجاب!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دلمون به نمایش خانگی خوش بود کنترل پلتفرمها رو هم گرفتن ...

    • مهدی

      بابا هنوز افکارشون بوی نفت میده... آقا جوکر از نظر من مذهبی تندرو هیچ مشکلی نداره... نمی تونم باورکنم مردم از جوکر شکایت کردن!!!!

    • ناشناس

      زنان متاسفانه سبک و جلف شدن.

    • هما

      بعضیها انگار تمام عمر در غار زندگی کردند که دیدن هر نوع موجود مونثی براشون شگفت انگیزه! چه برسه به خنده زنها در یک کمدی

    • کولبرزخمی

      کاش علیخانی بجای این دلقکهاچهارتادونه هنرمندخانم بااصالت دعوت میکردکه احترام پیشکسوت رونگهدارن توهین وشوخی این دلقکهابابانوهایده وبانوحمیرا واسطوره سینمارضابیک ایمانوردی خیلی جلف وسخیف بود

    • ناشناس

      شوخی های جنسی چی بود در جوکر ۱ که اینجا نبود من متوجه نشدم؟؟؟ عجب دقتی دارن اینا تو این مسائل!!!

    • ناشناس

      یعنی تو جوکر 1 آقایون سبک و جلف نشدن؟؟!! یا کلا برای خانمها شادی و خنده میشه جلف بازی و اشکال داره؟؟

    • ناشناس

      کاش به جای ساخت برنامه های مسخره ، پولشو به موسسات خیریه میدادید.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        میدن

    • ناشناس

      دهانشون مثل غار علیصدر بازه چه مسخره

    • زهرا لطفی

      به اسم شادی با جلف بازی آبروی زنان ایرانی زیر سعوال می برند

    • زهرا لطفی

      احسن به تو که گل گفتی

    • زهرا لطفی

      از کی زنان دلقک بازی گر شدند هنرمند و سرشناس به جای اینها چند تا هنرمند و تحصیل کرده بیارند تو برنامه‌شان

    • ایرانی

      چرا انقدر با جنس زن مشکل دارین ... مونده های متحجر،

    • ناشناس

      مرگ بر تندروهای کثیف

    • ناشناس

      چطوری طالب !!!!!

    • زهرا لطفی

      به اسم آزادی توهین می کنند به زن ابرو دار ایرانی

    • زهرا لطفی

      حرمت ها باید حفظ بشه چه زن یا مرد فرقی نمی کنه ما مسلمان هستیم

    • ناشناس

      این که چندتا مرد و زن دهنشون رو مثل اسب آبی باز کنن چه مشکلی از مشکلات رو حل میکنه؟ شأن مردم ایران این نیست که همچین برنامه هایی براشون تولید بشه.

    • زهرا لطفی

      این زنان دیوونه چرا نشان می‌دهید سه متر دهان مثل دروازه غار باز کردند مثلا شاد هستند این دلقکهای جلف حالم بد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج