۱۲۳۶۰۶۰
۳۶۵
۳۶۵
پ

موکاپ چیست چه کاربردی در طراحی گرافیک دارد؟

موکاپ چیست و چه کاربردی در طراحی گرافیک دارد؟ پیش از آن‌که به‌طور کلی به توضیح این سوال بپردازیم، بهتر است بدانیم که با دیجیتالی‌‌‌شدن کسب‌وکارها افراد نیازمند به تبلیغ هستند. ازاین‌رو موکاپ در حوزه طراحی گرافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. به‌طوری که درصد بیشتری از طراحان علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که دارند، پس از طراحی طرحی خارق‌العاده موفق به کسب رضایت مشتریان خود نمی‌شوند. دراین میان این سوال به وجود می‌آید که آیا طرح نهایی ایراد داشت یا سیلقه مشتری؟ در این زمان باید گفت که مشکل نه طراح است و نه مشتری. مشکل شیوه نمایش طرح اولیه یا همان موکاپ است. اگر می‌خواهید درمورد موکاپ، کاربرد و انواع آن اطلاعاتی کامل و مورد نیاز را کسب کنید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این محتوا به همراهی ما بپردازید.

موکاپ چیست؟

مدل آزمایشی و طرح پیش‌نمایشی معنای لغوی موکاپ است. به عبارت دیگر موکاپ فایلی گرافیکی و لایه باز است که طراحان فعال در حوزه گرافیک برای ‌‌پیش‌نمایش طرح نهایی خود با فرمت psd به کاربران و مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند. موکاپ بیشترین کاربرد در راستای نمایش طرح‌های گرافیکی کارشده در نرم‌افزار فتوشاپ را دارد. به‎ عبارتی دیگر می‌توان به صراحت گفت که کاربرد موکاپ بسیار گسترده‌ بوده و می‌توان برای نمایش انواع طرح‌ها از آن بهره گرفت. در حالت‌ کلی رایج‌ترین نوع موکاپ‌ها به شرح زیر هستند:

  • موکاپ‌ کارت ویزیت
  • موکاپ بیلبوردهای تبلیغاتی
  • موکاپ کتاب
  • موکاپ پوسترها و مجلات مختلف
  • موکاپ جعبه
  • موکاپ لپ‌تاپ

هم‌چنین پرکاربردترین آن‌ها نیز عبارتند از:

  • موکاپ پارچه
  • موکاپ لباس
  • موکاپ لوازم التحریر
  • موکاپ ست اداری
  • موکاپ موبایل
  • موکاپ لوگو
  • موکاپ آرایشی و بهداشتی
  • ظروف یکبار مصرف

موکاپ چه کاربردی دارد؟

در بخش پیش به بررسی و توضیح‌کلی mockup پرداخته شد. اگر می‌خواهید بدانید که کاربرد آن چیست و در چه‌ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطالعه این بخش از محتوا برایتان ضروری به‌شمار می‌رود. موکاپ‌ها به‌دلیل ویژگی و کاربردهای گسترده‌ای که دارند، کار طراحان گرافیکی را در نمایش طرح خود و جلب رضایت مشتریان راحت‌تر کرده‌ است. هم‌چنین بازاریابان نیز می‌توانند با بهره‌گیری از mockup به پیشرفت کار خود کمک کرده و با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین تبلیغات به پیشرفت کار و جذب مخاطبان خود کمک‌ کنند. کاربرد موکاپ در حالت‌کلی به شرح زیر است.

  • از mockup میتوان در تمامی عرصهها استفاده کرد

این عبارت بدین معناست که هیچ فرقی ندارد شما در چه عرصه‌ای مشغول به‌کار هستید و چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند. شما می‌توانید عاری از هرگونه محدودیتی به‌استفاده از موکاپ پرداخته و مخاطبان خود را در اولین نگاه جذب کنید. mockup در هر زمینه‌ای اعم از طراحی کارت‌های ویزیت، پوسترهای تبلیغاتی، لوگو، پرچم، بیلبورد، کارت تبریک، کارت هدیه، کاتالوگ و بروشور، گوشی، تبلت و سایر موارد مشابه قابل استفاده‌ است. هم‌چنین این کار باعث می‌شود تا کارفرما و سایر افراد بتوانند طرح نهایی شما را راحت‌تر تجسم کرده و درصورت نیاز موارد و جزئیات نیازمند به تغییر را به شما شرح دهند.

  • به وسیله mockup میتوان جزئیات کار را بهصورت دقیق به نمایش گذاشته و به مشتری توضیح داد.

در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته‌ باشید، بدون شک این توانایی را نخواهید داشت که جزئیات طرح خود را به‌طور کامل به مشتریان شرح دهید. ازاین‌ رو با استفاده از موکاپ می‌توانید به نمایش جزئیات و کلیات طرح خود به مخاطبان و مشتریان بپردازید. لازم به‌ ذکر است که در این روش می‌توانید طرح، رنگ، سایز، جنس و سایر موارد دیگر را به‌طورکامل در معرض دید مخاطب و مشتری خود قرار دهید. با این روش کارفرما می‌تواند با جزئیات و کلیات نهایی کار آشنا شده و درصورت نیاز به تغییر، بخش مدنظر خود را به شما نشان دهد. درنهایت بهتر است بدانید با بهره‌گیری از موکاپ، طرح و ایده‌های شما برای دیگران قابل درک خواهد شد.

  • با استفاده از mockup راحتتر و بدون دردسر تغییرات مورد نیاز را روی طرح خود اعمال کنید.

این مورد به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین ویژگی از کاربرد موکاپ‌ها به‌شمار می‌رود. اگر طرح خود را روی mockup  اعمال کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید تغییرات لازم را روی طرح اعمال کرده و رضایت کارفرما را جلب کنید. هم‌چنین درصورتی که ایده‌ای جدید و بهتر به ذهنتان خطور کرد یا کارفرما بخشی از طرح را نپسندید، شما این امکان را خواهید داشت که به سادگی و در مدت زمانی کوتاهی به اعمال تغییرات روی طرح خود بپردازید.

  • میزان رضایت مشتری از طرح و کار شما افزایش پیدا خواهد کرد.

طراحان گرافیکی می‌توانند با کمک گرفتن از موکاپ، طرح خود را در حالت‌ها و افکت‌های مختلف به کارفرما ارائه‌ کنند. در این میان کارفرما نیز می‌تواند تمامی جزئیات کار را در بعدهای مختلف دیده و درصورت نیاز و وجود هرگونه ایراد، آن را با طراح در میان بگذارد. ازاین‌رو می‌توان با صراحت گفت که‌ استفاده از mockup میزان رضایت کارفرما را افزایش می‌دهد.

موکاپ چیست چه کاربردی در طراحی گرافیک دارد؟

استفاده از موکاپ چه مزایایی دارد؟

استفاده از mockup صرفا مختص به طراحان و گرافیک‌کاران نیست. تمامی افراد با هرنوع شغل و حیطه فعالیتی که دارند، می‌توانند با کسب اطلاعات و آموزش، از موکاپ برای ارائه طرح خود به کارفرما یا مشتریان خود استفاده‌ کنند. اگر می‌خواهید بدانید استفاده ازاین‌روش چه مزایایی به‌دنبال خواهد داشت، بهتر است به موارد ذکر‌‌شده در ادامه توجه داشته‌باشید.

  • برخوداری از ویرایش سریع و شخصی‌سازی طرح نهایی
  • برخورداری از وضوح بالا و بهتر دیده‌‌‌شدن طرح
  • نمایش باکیفیت تبلیغات با استفاده از موکاپ در بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی
  • جایگذاری طرح و ایده‌های رقبای خود و در نهایت کسب ایده‌های جدید در راستای بهبود طرح خود
  • صرفه‌جویی در زمان در راستای طراحی و اعمال تغییرات برای بهبود کیفیت طرح خود
  • برخورداری از امکان مشاهده طرح واقعی و سه‌بعدی

موکاپ چیست چه کاربردی در طراحی گرافیک دارد؟

کلام آخر

در این محتوا به بررسی چیستی و کاربرد موکاپ پرداخته شد. اگر این محتوا را از ابتدا مطالعه کرده‌باشید، بدون شک اطلاعات کامل و جامعی دررابطه با موکاپ، انواع آن، کاربرد و هم‌چنین ویژگی‌های آن کسب کرده‌اید. طبق مواردی که گفته شد پیشنهاد می‌شود برای ارائه طرح پیش‌نمایشی خود از موکاپ استفاده کنید تا بتوانید طرح خود را با جزئیات کامل در اختیار کارفرما قرار دهید. چراکه با این روش می‌توانید رضایت کارفرما را جلب کرده و به گسترش فعالیت برند خود بپردازید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج