خانم رعنا آزادیور، اغواگری را از اینها یاد بگیر
این روزها از بازی رعنا آزادیور در نقش سمیرای زخم کاری خیلی تعریف و تمجید میشود اما در واقع انگار این تعریف و تمجیدها خیلی آمیخته به تعارف یا مناسبات دیگری است.
برترینها: این روزها از بازی رعنا آزادیور در نقش سمیرای زخم کاری خیلی تعریف و تمجید میشود، اما در واقع انگار این تعریف و تمجیدها خیلی آمیخته به تعارف یا مناسبات دیگریست، آن چه که مشهود است بازی فوقمعمولی آزادیور هست و ما اتفاقا در اینجا چند نمونهی متعالی از زنان اغواگر را آوردیم، آنها که از زنانگی به نفع رسیدن به اهدافشان استفاده میکنند.
باج خور
«باج خور» به کارگردانی فرزاد موتمن در سینمای ایران یک نمونه خوب و استاندارد از سینمای نوآر به حساب میآید که قهرمان خوب پرورش یافتهای دارد. مؤتمن، با «باج خور» همه مخاطبانش را غافلگیر میکند و بیننده را در بین هزارتویی از حقیقت و دروغ به سفری عجیب میبرد. «باج خور» داستان جوانی به نام اسی را به تصویر میکشد که پس از آزادی از زندان توسط توفیق فردی که پیش از این برایش شر خری میکرده اجیر میشود تا زنی به نام رعنا را به قتل برساند و این شروع ماجرا ست.
ایرج افشار به عنوان نویسنده فیلمنامه، حواسش به زن اغواگر نیز بوده که نقشی کلیدی در سرنوشت قهرمان فیلم دارد. رعنا کلیشهای تمام عیار از یک زن اغواگر است و مؤتمن با انتخاب نیکی کریمی برای این نقش توانست کلیشه چهره دوستداشتنی و مظلوم کریمی را بشکند و او را در قالب نقشی خاکستری محک بزند و برای خلق زن اغواگر دست به ترفندهایی برای عبور از ممیزی کرده است.
میوه ممنوعه
یکی از پرمخاطبترین مجموعههای مناسبتی تلویزیون، «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی بود که در رمضان ۱۳۸۶ از شبکه دوم سیما پخش شد. داستان این سریال که بهگفته فتحی از تلفیق داستانهای «شیخ صنعان» و «شاه لیر» شکل گرفته، درباره پیرمردی متمول بهنام حاج یونس فتوحی (با بازی علی نصیریان) است که در میان مردم به اعتقادات مذهبیاش شهره است؛ انسانی عابد و نیکوکار که گویی هیچ خطایی در او راه ندارد. اما پیشامدهایی باعث میشود تا حاج یونس، بهرغم داشتن همسر، دل به دختری جوان بهنام هستی (با بازی هانیه توسلی) ببندد و دل و دین خود را به او ببازد.
هستی نماد دنیا بود و با اغواگری توانست پیرمرد زاهد را از راه بدر کند. هانیه توسلی به تعادل مناسبی از خشم و کینه در کنار اغواگری میرسد و همین موضوع سقوط کاراکتر نصیریان در ورطه هوس را بهخوبی توجیه میکند. توسلی بهخوبی میتواند در مقابل علی نصیریان گلیمش را از آب بیرون بکشد و مغلوب بازی و حضور نصیریان نشود.
شوکران
شوکران بر اساس فیلمنامهای از مینو فرشچی داستان زندگی مردی است که به دلایل فرامتنی یکییکی پلههای موفقیت را طی میکند و پس از تصادف دوست و شریکش در کارخانه اکنون جای او را گرفته است و در دیدارهایش از دوستش در بیمارستان با سرپرستاری آشنا میشود و به او دل میبندد. شوکران یکی از اجتماعیترین ملودرامهای سینمای ایران است که کنار روایت استادانه داستانش، تصویری اسنادی از طبقه متوسط ایرانی ارائه میدهد.
حضور هدیه تهرانی و فریبرز عربنیا در بهترین دوران حرفهایشان در مقابل دوربین و تأثیر چشمگیر نعمت حقیقی در پشت دوربین، کنار یک افخمی باهوش و خلاق به ساخت فیلمی منجر شده که جزو بهترین فیلمهای سینمای پس از انقلاب است. سیما ریاحی در یک سوم پایانی فیلم به یک زن اغواگر واقعی تبدیل شده و وجه نابودگریاش را به رخ میکشد که در نهایت به مرگ خودش هم منتهی میشود. سرمای ذاتی تهرانی در اینجا کاملاً به مدد نقش آمده و به آن عمق ویژهای بخشیده است.
نفرین
«نفرین» را مهجورترین فیلم کارنامه سینمایی تقوایی میدانند که در اکران عمومی محدودش در سینما کاپری با استقبال چندانی مواجه نشد، اما فیلم هنوز ارزشهای مستقل خود را حفظ کرده است. فیلم نفرین اقتباسی از داستان باتلاق، نوشته «میکا والتاری» است. قصه از جایی شروع میشود که پیرمردی یک کارگر نقاش ساختمان را از آبادان به جزیره مینو میبرد تا خانه ارباباش را که پسر شیخ جزیره و عقلباخته و الکلی است، رنگآمیزی کند. ارباب که زندگی پررخوتی دارد قادر به همراهی با همسر جواناش نیست. زن با اینکه معتقد است شوهرش زندگی او را تباه کرد.
روبرت صافاریان نوشت: مردی که برای مرمت خانه استخدام شده است نماد طبقه کارگر است. او زحمتکش است و به قول زن «اگر بماند»، این خرابه را آباد کند. او از نظر جسمانی قوی و سالم است و میتواند موجب زایایی زن شود و لذّت زندگی و جوانی را به او بچشاند. او نماد آبادانی و سازندگی و زایایی است. برخلاف شوهر زن که طبقه در حال زوال اشرافیت زمیندار را نمایندگی میکند. او عقیم است، فاقد توانایی بارور کردن و ارضای زن است. فاسد است: الکل و مواد مخدر مصرف میکند؛ و ذلیل است. زن خود را رئیس خانه میداند و به او اجازهی ورود به اتاقش را نمیدهد. کارگر جز تکیه بر توانایی و زور بازویش و یک جور معصومیتی که سر در نمیآورد چرا همه با او دعوا میکنند، شخصیتی منفعل است. او زیاد نمیفهمد چه کار باید بکند. در واقع زن است که او را به ماندن ترغیب میکند. شخصیت زن در این رابطه فعالتر است، امّا با پیشروی فیلم او هم نشان میدهد که گذشته اش با مرد مفلوکی که شوهرش است، رهایش نمیکند.
نظر کاربران
البته اینمورد ک اونا مجرد بودن و خانم رعنا متاهل رو باید در نظر گرف
پاسخ ها
زنها فقط باید اغوا کنند نباید باهوش و استعداد و توانا باشند هه جمعش کنید این سینمای زاغارتو
موضوع فیلم و نقش هاشون فرق داره اتفاقا حس یه زن جاه طلب و خطرناک رو عالی بازی میکنه حالت های صورتش تو عصبانیت و خوشحالیش واقعا جالبه
رعنا آزادی ور تو فیلم اصلا نقش یک زن اغواگر رو نداره که با زنانگی خودش بخواد به هدفش برسه، اینایی که شما مثال زدین نقششون کلا فرق میکنه، اصلا قراره اغواگر نباشه، چطوری متوجه نمیشین
پاسخ ها
لایک
دقیقا
دقیقا همینطوره
لایک
همینجوری یه چی مینویسین برای خودتون
این اصلا نقشش اغواگری نیست توی فیلم که بیاد از کسی اغواگری یاد بگیره
مطلب خیلی خوب و به جایی بود تبلیغات و رانت حالا به هر نحوی میخواهند به ملت القا کنند کی خوب بازی میکنه یکروز اشکان خطیبی یکروز آزادی ور که هردوشون سالهاست رده خیلی معنولی رو در سینما به اسمشون ثبت کردند
رعنا آزادی ور اصلا خوب بازی نمی کنه
بسیار مصنوعی و هنری نشون نمی ده فقط چند تا دیالوک حفظ کرده.
کارگردان گزینه ی مناسبی رو انتخاب نکرده.
بعضیا بخاطر بازی ایشون دیگه فیلم رو دنبال نکردن.
احتمالا از اون هنرپیشه هایی هست که به جای پول گرفتن پود هم می دن بازی کنن.
جواد عزتی چرا نقش مقابل ایشونو قبول کرد .
نیکی کریمی که شما این همه قبولش دارید اصلا بازیگر خوبی نیست، هانیه توسلی هم یه بازیگر معمولیه، البته در موردبازی رعنا آزادی ور هم خیلی اغراق شده، اگه بازیگر درجه یک بود این کاراکتر رو خیلی بهتر از این میتونست بازی کنه، تنها حس صورتش حالت اخم و بهته ، شما بازی رویا نونهالی رو تو نقش ناتاشا بیاد بیارید بازی خوب یعنی اون به قول معروف مو لادرزش نمیرفت ، عالی بازی میکرد ، همین الان همه بعد از این همه سال ناتاشا رو بخوبی بیاد دارن، یه سال بعد هیچکس هیچ سمیرا رو یادش نیست
پاسخ ها
بازیگرهای زن بر اساس چشم و ابرو انتخاب میشن نه بر اساس استعداد و سواد اینه که امثال توسلی و نیکی شدند بازیگرهای شاخ ایران
نونهالی هم زیادی اغراق میکنه در بازی نه این سردی و بی حسی توسلی و تهرانی که اسمشو گذاشتند بازی درونگرا نه به اون همه اکت نونهالی
لایک
يه مشت دو ليتري مزخرف
مديري كه خوب بود هم اختلاصگر در اومد
ماهي ٣٠٠ ميليارد از جيب مردم كشيد
پاسخ ها
یه چیزی میگین واسه خودتون، همه جای دنیا رسانه همینه، البته کیفیت کار بااتره و حجم پولی هم که جابجا میشخ قابل مقایسه نیست.
سمیرا تو زخم کاری اغواگر نیست ما جایی ندیدم که از جاذبه جنسیش برای تحریک کسی استفاده کنه حتی شوهر خودش هم بدون عشق باهاش زندگی میکنه.در فیلم شوکران هم اتفاقا در یک سوم پایانی زن فیلم بیشتر مظلومه تا اغواگر و این که هدیه تهرانی بازی سرد و درون گرایی در این فیلم نداره برعکسه بیشتر فیلماش
پاسخ ها
اینا از زن فقط خوشگلی و اغوا میخوان و فکر می کنند با همین چیزا پیشرفت میکنه فمنیسم آبکی
اتفاقا بازی رعنا ازادی ور از بازی خیلی از سوپراستارا !!!!! بهتره ، مثلا همین نیکی کریمی ، ترانه علیدوستی ، لیلا حاتمی ....بازیای بی نهایت سرد یکنواخت و کسالت بار ...
نقش سمیرا اغواگر نیست اصلا، یک شخصیت جاه طلب و بی رحمه که براش رسیدن به هدف مهمه به هر قیمتی که باشه.
پاسخ ها
اصلا اغواگر نیست .قدرت داره همین خیلی هم بهش نمیاد
بسیبار خبیث و زشت بازی میکنه
واقعا مگر ممکنه مادری با بچه اش قمار کنه
یا مادری نمیدونه یا حیوانه که حیوانم اینجوری نیست
بهتر فیلمهاباعث اشاعه بی رحمی و بی بند و باری نباشن
مگه ممکنه بچه ات له باشه زیر فشار روحی بعد وایسی چوب شور بخوری
واقعا احمقانه است
هم بازیش هم شخصیتش
انصافا بازی آزادی ور تو این فیلم خوب نیست، هیچ وقت نقش خاصی بازی نکرده ولی در زخم کاری زن و شوهر جاه طلب و قاتل و بی رحمی داریم که ظاهرا جرقه اولیه همه خرابکاریها رو زن میزنه و شوهر رو فریب میده چه ربطی به مفهوم اغواگری داره
بعد از خدا تو زندگیم از سمیرا میترسم
بازیگر خوبیه. ایرادهای بنی اسرائیلی نگیرید
این کجاش اغواگر بود جاه طلبه زیاده خاه طعمکار من امروز بعد اندی وقت خداروشکر کردم ودلبخند زدم بابت بشقاب قاشق لیوان که دارم تو خونه بخدا زندگی رو سخت گرفته بودم هی بدو اینو بخر اونو داشته باش که چی دلت باید خوش باشه عزیزای جانم
خدایی سریال ایرانی میشینید میبینید؟! خخخخخخ
بشینید سریال دارک و گات و برکینگ بد رو ببینید بلکه سطح سلیقتون یه کوچولو ارتقاع پیدا کنه
پاسخ ها
دقیقا حیف از حجم نت و وقت که پای سریالای بی سر و ته داخلی هدر بره
خانم نیکی کریمی درسته خوشگله ،اما اصلا بازیگر خوبی نیست.خیلی معمولی و سطح پایین بازی می کنه.
نقش اغواگر فهیمه معمولی که رحمت هفت هزار جریبی رو تحت تاثیر قرار داد رو از قلم انداختید
پاسخ ها
ههه هه عاالی بود زدی توو خاال
نویسنده فکر کنم فرق اغواگری و تمامیت خواهی رو هنوز درک نکرده
رعنا آزادی ور شاید تمام و کمال نتونسته باشه سمیرا رو بازی کنه اما درخشان ترین نقشی که تا به حال بازی کرده همین سمیرا ست.
میتونید کارنامه آزادی ور رو از پارک وی تا زخم کاری مرور کنید