۱۷۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درسومين جشن‌ بهبوديافتگان سرطان پستان عنوان شد :

سرطان پستان ۱۰۰ درصد قابل كنترل است

دبير اجرايي همايش بهبوديافتگان از سرطان پستان گفت: بيماري سرطان پستان با مراجعه به موقع ۱۰۰درصد قابل كنترل مي‌شود.

سومين جشن بهبوديافتگان سرطان پستان صبح امروز در تالار ابن‌سينا دانشگاه علوم پزشكي تهران با شعار تشخيص زودرس ، درمان موفق و بهبود كيفيت زندگي با حضور جمعي از بهبوديافتگان برگزار شد.

در ابتداي اين همايش مهدي حسينيان دبير اجرايي همايش ضمن قرائت پيام رئيس جهاد دانشگاهي علوم پزشكي تهران به تشريح برنامه‌هاي همايش و ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي مركز بيماري‌هاي پستان جهاد دانشگاهي وابسته به پژوهشكده سرطان پستان پرداخت.

سرطان پستان 100 درصد قابل كنترل است

در بخشي از پيام رئيس جهاد دانشگاهي آمده است: "برگزاري چنين همايش‌هاي ارزشمندي سبب افزايش روحيه‌ اميد شده و اين باور را تقويت مي‌نمايد كه با رويكرد مبتني بر رويه علم و دانش مي‌توان حتي به سرطان غلبه نمود ويا با آن زندگي كرد ".

حسينيان در ادامه ضمن اشاره به سابقه فعاليت‌هاي اين مركز اظهار داشت‌:‌اين مركز در سال ۷۵تاسيس شده و تا كنون نزديك به ۸۵هزار بيمار تحت ويزيت و مشاوره قرار گرفته‌اند كه تمامي پرونده‌هاي بيماران به صورت مكانيزه براي انجام كارهاي پژوهشي در دسترس است.

وي در ادامه افزود: روزانه نزديك به ۲۰۰تا ۳۰۰نفر مراجعه داريم كه بالاي ۵۰ نفر از مراجعين براي اولين بار به اين مركز مراجعه مي‌كنند؛ از اين تعداد ۳۰ تا ۴۰ درصد از شهرستانهاي مختلف به اين مركز مراجعه مي‌كنند.

حسينيان مراجعه به هنگام را از عوامل بهبود كامل دانست و گفت: در اين مركز بيماراني كه مراجعه به هنگام دارند قابليت كنترل ۱۰۰درصد بيماري در آنان فراهم است.

وي در ادامه با اشاره به امكانات مناسب اين مركز افزود: امكانات اين مركز شامل انواع كلينك‌هاي جراحي، زنان، مشاوره، ژنتيك، روان‌شناسي، روان‌پزشكي، پيگيري، تصويربرداري سونوگرافي و ماموگرافي، و اتاق‌هاي عمل جراحي با تمامي امكانات كامل كلينك‌هاي شيمي‌درماني و كلينك درمان ورم لنفاوي است.

حسينيان از بهره‌برداري دستگاه پيشرفته ماموگرافي ديجيتال اين مركز در خرداد ماه خبر داد و گفت: صداي مشاور رايگان بيماري‌هاي پستان با بهره گيري از كادر مجرب با شماره تلفن ۶۶۴۰۴۰۲۰-۰۲۱ آماده پاسخگوي به سوالات مختلف در زمينه اين بيماري و همچنين شماره تلفن نوبت‌دهي جهت مراجعه حضوري ۶۶۴۰۴۰۵۰-۰۲۱ مي‌باشد.

علايم بيماري سرطان پستان
آسيه الفت‌بخش جراح و مدير گروه پژوهشي بيماري‌هاي پستان در اين همايش در خصوص علايم سرطان پستان گفت: وجود انواع توده، بروز درد، ترشح از نوك سينه و علايم پوستي از عمده علامت‌هاي بيماري‌هاي پستان هستند كه در صورت بروز هر يك از اين موارد، بيمار بايد به پزشك مراجعه كند.

وي اظهار داشت: وجود درد شايع‌ترين علت مراجعه به پزشك است و در اغلب موارد نه تنها نشانه‌اي از يك بيماري بدخيم نيست بلكه يك مورد طبيعي است كه خود به خود ويا با مصرف دارو بهبود مي يابد و تنها در 7 تا 10 درصد موارد وجود درد نشانه اي از علائم سرطان است كه براي كسب اطمينان بايد به پزشك مراجعه شود.

منبع : فارس نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج