بازگشت کشتیهای هوایی +عکس
کشتیهای هوایی زمانی آینده حملونقل هوایی محسوب میشدند، اما پس از فاجعه هیندنبرگ برای بیش از ۷۵ سال از آسمانها محو شدند و اکنون یک شرکت پیشگام هوانوردی امیدوار است بتواند آنها را در تلاش برای متحول کردن بازار جهانی پروازهای مسافری دوباره بازگرداند.
کشتی هوایی Aeroscraft با استفاده فناوری نوآورانه ساخته شده که به آن اجازه کنترل بهتری نسبت به کشتیهای فضایی پیشین بر روی پرواز میدهد از این رو با مشکلات تجربه شده توسط اولین نسل این هواپیماها روبرو نخواهد بود.
این کشتی هوایی تنها به یک سوم سوخت مورد استفاده هواپیمای باری نیاز داشته و همچنین میتواند بدون نیاز به فرودگاه، از هر جا حتی از روی آب برخاسته یا فرود بیاید؛ از این رو میتوان آنرا در مناطق جنگی و حادثهدیده مورد استفاده قرار داد.
این فناوری توسط یک کمک مالی سه میلیون دلاری از سوی دولت آمریکا طراحی شده و بزودی برای اولین پرواز خود که برای اواسط ۲۰۱۵ برنامهریزی شده، آماده خواهد شد.
Aeroscraft توسط شرکت Worldwide Aeros طراحی شده که بر اساس پیشبینی آن میتواند شیوه حمل کالاها در جهان را با ارائه یک حالت انتقال ارزانتر از هواپیما و سریعتر از کشتی تغییر دهد.
این دستاورد کلیدی فناورانه زمانی بوجود آمد که ایگور پاسترناک، موسس این شرکت توانست شیوه جدیدی برای فشرده کردن گاز هلیوم شناسایی کند که به کشتی هوایی در کنترل وزن آن کمک میکند.
این کشتی هوایی میتواند مانند یک بالگرد بطور عمودی از زمینه برخاسته و فرود بیاید و از این رو میتواند از مناطق بدون فرودگاه نیز بازدید کند.
این امر بدان معنی است که اگرچه سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت این کشتی هوایی بسیار کندتر از هواپیماهای با سرعت بیش از ۸۰۰ کیلومتر در ساعت است، اما زمان کلی سفر میتواند کمتر باشد چرا که این بالونها میتوانند بطور مستقیم از محل تولید کالا به محل مورد نیاز پرواز کنند.
سازندگان امیدوارند که این فناوری بتواند برای ارتش و موسسات خیریه در مناطق بدون فرودگاه جهان مورد استفاده باشد.
اگرچه این کشتیهای هوایی در مقایسه با جتهای فلزی، بیدوام بنظر میآید اما Aeroscraft از بدنه ضدگلوله برخوردار بوده و حتی اگر قسمت بیرونی آن شکسته شود، مانند بالون سوراخ نمیشود.
به ادعای سازندگان، اولین نسخه این کشتی هوایی تا اواسط ۲۰۱۵ در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت که میتوانند آن را برای یک سال اجاره کنند.
یک مدل کشتی هوایی با قابلیت حمل ۶۶ تن سالانه بیش از ۲۵ میلیون دلار هزینه داشته و نسخه ۲۵۰ تنی آن ۵۵ میلیون دلار خواهد بود.
نظر کاربران
اونا کجان ما کجا هستیم
پاسخ ها
اونا اون ور آبن ما این ور آبیم.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یاد کشتی نوح افتادم
shegeft angiz bood
یاد یوگی و دوستان افتادم