طنز؛ متروی اسقاطی با آیتمهای هیجان انگیز
در حالیکه در همه دنیا خدماترسانی در حال پیشرفت است، در متروی تهران-کرج خدمت رسانی حالت عقبگرد دارد و به سمت صفر میل میکند.
در حالیکه در همه دنیا خدماترسانی در حال پیشرفت است، در متروی تهران-کرج خدمت رسانی حالت عقبگرد دارد و به سمت صفر میل میکند.
در حال حاضر متروی تهران-کرج برای تعمیرات و خدمات پیشتیبانی روزهای جمعه تعطیل شده و روزهای دیگر هفته نیز ساعت پایان کار خود را کاهش داده است و بعید نیست تا چند وقت دیگر یک مترو صبح زود کارمندان را از کرج به تهران برساند و همان مترو بعد از ظهر آنها را برگرداند. البته متروی تهران-کرج خیلی سوسکیطور و تدریجی به این وضعیت رسید.
یعنی در ابتدا تهویههای مترو از کار میافتاد. بعد برق مترو قطع میشد. بعد درهای مترو خراب شده بود و بعضی مواقع مترو به صورت اپن و درباز حرکت میکرد و مسافران میتوانستند از هیجان پرتاب نشدن به بیرون استفاده کنند.
بعد از مدتی مترو با سرعت خیلی کم حرکت میکرد و متوجه میشدی که کلا موتورهای محرکه خاموش شده و راننده توی دنده خلاص انداخته و سعی میکند تا واگنها را به ایستگاه برساند.
متروهای داخلی تهران هم وضعیت بهتری ندارند. در حالیکه اوايل مترو آنقدر بیصدا بود که انسان متوجه نمیشد کی راه میافتد اما حالا برخی مواقع توی صادقیه اعلام میشود ایستگاه بعد تهرانپارس، چراغهای تونلها همزمان روشن و خاموش میشود، از سیمهای سقف واگنها جرقه بیرون میزند و از کف مترو صدای کشیدن آهن روی سنگ به گوش میرسد و خلاصه تونل وحشت پارکها در مقابل متروی تهران لاسوگاس است.
جدیدا که آیتمهای هیجانی خیلی بیشتری هم به مترو اضافه شده مثلا دو قطار بهم میزنند، افراد فرت و فرت خود را زیر مترو میاندازند و همین که تونلها فرو نریخته و خاصیت سوراخ بودن خود را از دست ندادهاند باید خدا را شکر کرد. البته نباید تمام تقصیرات را گردن سخت افزارهای موجود انداخت.
یعنی وقتی توی واگنی با مثلا ۵۰ نفر ظرفیت ۲۴۰ نفر سوار میشوند و فردی ۱۰ درصد شکم خود را وارد واگن میکند و درب مترو مدام روی اثنی عشر وی خورده و دوباره باز میشود و فرد هر بار ۱۰ درصد شکم خود را وارد میکند تا سرانجام با فشار به نفرات عقبی واگن، سوار میشود مترو که هیچ، ناو هواپیمابر هم بعد از مدتی ساقط میشود.
ارسال نظر