«ترکیب اتوبوس با قطار» چیزی است که معمولاً بلافاصله ذهنها را به سمت وسایل نقلیه عجیب و غریب چینی میبرد، امّا در اینجا به یک اتوبوس بسیار بزرگ ولوو که به نوعی، از ترکیب چند اتوبوس به یکدیگر ساخته شده، اشاره دارد.
وبسایت پدال: «ترکیب اتوبوس با قطار» چیزی است که معمولاً بلافاصله ذهنها را به سمت وسایل نقلیه عجیب و غریب چینی میبرد، امّا در اینجا به یک اتوبوس بسیار بزرگ ولوو که به نوعی، از ترکیب چند اتوبوس به یکدیگر ساخته شده، اشاره دارد. مدل جدید گرن آرتیک ۳۰۰ دارای یک شاسی مفصلی است که میتواند ۳۰۰ مسافر را با خود جابجا کند.
پرچمدار سری جدید اتوبوسهای ولوو با ظرفیت بالا جهت حمل و نقل شهری، گرن آرتیک است که طولش بیشتر از ۳۰ متر است. البته دیگر اتوبوسهای سری «آرتیک» جثه چندان کوچکی ندارند. «آرتیک» کوچک در دو نسخه ۱۵۰ و ۱۸۰ مسافری، طولش به ۱۸ و ۲۱ متر میرسد. امّا «سوپر آرتیک 210» احتمالاً بهترین ترکیب از ابعاد و ظرفیت سرنشین را ارائه میدهد و با داشتن طولی که تنها یک متر بیشتر از «آرتیک 180» است، ۳۰ مسافر دیگر به ظرفیت اتوبوس اضافه کرده است.
ولوو مدل «گرن آرتیک 300» را برای سیستم حملونقل اتوبوسهای تندرو (BRT) در برزیل توسعه داده است و به گفته این کمپانی، این اتوبوس با شاسی مفصلی، به اندازه 30 مسافر بیشتر از بزرگترین اتوبوسهای امروزی با خود جابجا میکند و میتواند کار ۳ اتوبوس معمولی را انجام دهد.موضوعی که به معنای تعداد کمتر اتوبوس در جادهها و خیابانها و کاهش آلودگی هوا در شهرهاست؛ البته از نظر تئوری.
ولوو در مورد زمان آغاز فروش این اتوبوسهای جدید در امریکای جنوبی سخنی به میان نیاورده، ولی شاید خیلیها منتظر این هستند که این اتوبوسهای ۳۰۰ مسافری، چگونه میتوانند بر میزان آلودگی و همینطور، سرعت سیستم حملونقل عمومی و رفتار رانندگان درونشهری تأثیر داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر