تصاویر تاریخی از ساخت پیچیده ترین آبراه جهان
احداث این آبراه یکی از بزرگترین و دشوارترین پروژههای مهندسی در جهان بوده است و در جریان ساخت آن ۲۷۵۰۰ کارگر جان خود را از دست دادند. نخستین گامهای احداث این کانال در سالهای ۱۸۸۰ توسط فرانسویان برداشته شد اما ساخت کانال در ۱۹۰۳ به آمریکاییها واگذار گردید و در سال ۱۹۱۴ مورد بهره برداری قرار گرفت.
احداث این آبراه یکی از بزرگترین و دشوارترین پروژههای مهندسی در جهان بوده است و در جریان ساخت آن ۲۷۵۰۰ کارگر جان خود را از دست دادند. نخستین گامهای احداث این کانال در سالهای ۱۸۸۰ توسط فرانسویان برداشته شد اما ساخت کانال در ۱۹۰۳ به آمریکاییها واگذار گردید و در سال ۱۹۱۴ مورد بهره برداری قرار گرفت.
سطح آب کانال به دلیل وجود یک دریاچه در مسیرش با سطح آبهای آزاد یکی نیست از این رو لازم است کشتیها در ابتدای کانال با استفاده از بالابرهای هیدرولیکی (سدهای متحرک و بالا و پایین بردن سطح آب با کمک پمب های قوی) از سطح آب دریای آزاد به سطح آب کانال انتقال یابند و بالعکس که این موضوع از نکات پیچیده طراحی کانال پاناما است.
احداث پروژه در سال ۱۹۰۳ به آمریکاییها واگذار گردید
نمایی از دیواره های در حال ساخت در سال ۱۹۱۲
حفاری کانال در سال ۱۹۱۳
کانال در حال ساخت در سال ۱۹۱۳
کارگران در کنار ماشین حفاری در سال ۱۹۱۳
دریاچه سرریز کانال پاناما در سال ۱۹۱۴
روزولت در حال بازدید از سایت احداث کانال در سال ۱۹۰۴
خطوط ریلی مورد استفاده در جریان حفاری در سال ۱۹۰۴
بیلهای بخار سنگهای منفجر شده را جهت خروج از کانال بار میزنند
تئودور روزولت سوار بر یک ماشین حفر بخار در سایت احدث کانال در سال ۱۹۰۸
کارگران در کنار یک لوکوموتیو ایستادهاند در حالیکه در پسزمینه یک بیل بخار ماشین حمل خاک را بار میزند- سال ۱۹۰۹
کارگران در حال کار گذاشتن دینامیت در سال ۱۹۰۹
سد متحرک پدرو میگوئل در کانال پاناما در سال ۱۹۱۰
سایت احداث کانال در سال ۱۹۱۰
ارسال نظر