۳۷۱۸۳۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ «برجام» اول «برقندان» بود!

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

یکی از سیاسیون روز گذشته مصاحبه‌ای کرده و گفته: «احمدی‌نژاد پیشنهاد داشت همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یکجا بدهیم و خودش هم با اوباما مذاکره و مسأله را حل کند». خب ممکن است برخی بگویند که تمام مشکلات ما که با امریکا نبود و در این میان سازمان ملل و شورای امنیتی هم وجود داشته که مذاکره صرف با امریکا شاید نمی‌توانست مشکل را حل کند چرا که خیلی از انسان‌ها مانند بنده فکر می‌کنند که امریکا به خودی خود یک کشور نیست، بلکه همه کشورهای بد را توی محل، امریکا صدا می‌زنند آن وقت باید می رفتیم در جلسه هیأت دولت و در حالی که اعضا را با لبخند نگاه می‌کنیم، خطاب به جمع بگوییم: «باید با او با ما مذاکره کنیم!» بعد یکی از اندیشمندان هیأت دولت هم جواب می‌دهد: «بهتر نیست ما با او مذاکره کنیم؟» بعد یکی از اعضای هیأت دولت که ظاهراً وزیر شده بود تا سؤال‌های ابتدایی خود را از تریبون‌های رسمی از مردم بپرسد، خطاب به دیگر اعضا می‌گفت: «موضوع اصلی اینجاست که منظور ما با او کیست و منظور از او با ما چه کسی است؟» آنوقت ما با یک هیأت ۲۰۰ نفره به نیویورک می‌رفتیم.
وقتی به نیویورک می‌رسیدیم متوجه می‌شدیم که رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن مستقر است، بنابراین بلیت گیرمان نمی‌آمد و با هزار زحمت بلیت اتوبوس می‌خریدیم و احتمالاً چون لحظه آخر هم رسیده بودیم توی«بوفه» صندلی گیرمان می‌آمد و به واشنگتن می‌رفتیم.زنگ کاخ سفید را می‌زدیم و می‌گفتیم: «با عرض سلام، ما آمده‌ایم با رئیس جمهورتان یک مسأله نسبتاً بزرگ را در عرض چند دقیقه حل کنیم، واسه شامم نمی‌مونیم. فقط سؤال اینجاست که ترجیح می‌دیم ما با او مذاکره کنیم نه او با ما!». کسی هم که آیفون را برداشته بود جواب می‌داد که «خجالت نمی‌کشید سر ظهر زنگ می‌زنید مزاحم می‌شید و مردم را زا به راه می‌کنید؟» بعد ما جواب می‌دادیم که «مگه الان سر ظهره؟ ساعت هفتِ شبه» خب اختلاف زمانی کلاً مقوله خیلی مهمی نیست، امریکایی‌ها دوست دارند هرچیزی را گنده کنند.
در نهایت رئیس جمهوری امریکا را می‌دیدیم، به او می‌گفتیم که از کارهای خود خجالت بکشد، مواد غنی شده را که داخل دبه‌های ۲۰لیتری ریخته بودیم توی انباری کاخ سفید قرار داده و اسم این توافق را«بر قندان» می‌گذاشتیم که دیگر کار به«برجام» نرسد. رئیس جمهوری امریکا هم در حالی که پیژامه به پا داشت می‌گفت: «بهتر نبود برید سازمان ملل و مسأله رو حل کنید؟» که ما پاسخ می‌دادیم: «مگه سازمان ملل یه جایی نیست که آدما میرن تا با صندلی‌های خالی صحبت کنند تا دلشون نپوسه؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج