۳۶۹۲۵۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

قدمت اولین پورشه برقی به سال ۱۸۹۹ برمی‌گردد. در آن زمان وسایل نقلیه الکتریکی به مراتب بیشتر از موتورهای احتراق بود. پس از سال ها رکود، ماشین‌های الکتریکی از دهه ۱۹۹۰ شاهد یک رنسانس شد.

برترین ها: به گزارش دویچه وله فارسی؛ قدمت اولین پورشه برقی به سال ۱۸۹۹ برمی‌گردد. در آن زمان وسایل نقلیه الکتریکی به مراتب بیشتر از موتورهای احتراق بود. پس از سال ها رکود، ماشین‌های الکتریکی از دهه ۱۹۹۰ شاهد یک رنسانس شد.

اولین دوچرخه الکتریکی

در سال ۱۸۸۱ یک مخترع فرانسوی به نام گوستاو ترووه اولین سه‌چرخه برقی را ساخت و در خیابان‌های پاریس با آن حرکت کرد. اولین خودرو در جهان می‌توانست با سرعتی تا ۱۲ کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت در نمونه‌های بعدی از ۱۲ تا ۲۶ کیلومتر برساعت متغییر بود. یکی ازاین خودروها زیمنس بود که موتور آن بروی محور نصب شده و باتری ۱۲ ولتی (سرب اسید) آن در پشت سر راننده قرار داشت.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

استفاده از سیم‌های الکتریکی به جای اسب‌های ارابه

قدمت اولین پیشگام در این صنعت به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد. ورنر زیمنس رونمایی اولین کالسکه الکتریکی یا همان تراموا امروزی "Elektromote" را در مکانی به نام هالنزه در نزدیکی برلین که کوفورشتندام امروز است، در یک مسیر۵۴۰ کیلومتری آزمایش کرد. این کالسکه با سیم‌های برقی هوایی که دو قطب داشت تغذیه می‌شد.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

اولین خودروی الکتریکی

اولین خودروی الکتریکی جهان احتمالا توسط کارآفرین و مخترع آلمانی آندریاس فلوکن در سال ۱۸۸۸ ساخته شد. این خودرو شامل یک بدنه شبیه به کالسکه و یک موتور الکتریکی بود، که ظرفیت تولید ۰/۷ کیلو وات را داشت. این نیرو به محور عقب با کمک یک بند چرمی منتقل می‌شد.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

رکورد سرعت خودروی الکتریکی

"La Jamais Contente " اولین وسیله نقلیه جاده‌ای بود که سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت داشت. این رکورد سرعت در سال ۱۸۹۹ توسط مهندس بلژیکی و راننده مسابقه Camille Jenatzy بدست آمد. این خودرو مانند یک اژدر طراحی شده و مجهز به دو موتور ۲۵ کیلو واتی بود.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

سیر موفقیت اتومبیل‌های برقی

در سال ۱۸۹۹، ۹۰ درصد از تاکسی‌های نیویورک بوسیله موتورهای الکتریکی حرکت می‌کردند. در همان سال، لودویگ لونر و فردیناند پورشه ماشین الکتریکی خودشان به نام لونر پورشه را ساختند. پورشه برای گسترش این طرح اولین خودروی هیبریدی جهان را در سال ۱۹۰۲ طراحی کرد. "اتومبیل MIXTE" مجهز به یک موتور احتراق داخلی با افزایش باتری بود. در سال ۱۹۱۲ بیست تولید کننده رکورد ساخت ۳۳.۸۴۲ اتومبیل برقی را به دست آوردند.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

فراموش شدن خودروهای برقی

در سال ۱۹۱۱، استارت الکتریکی برای موتورهای بنزینی اختراع شد و بدلیل پایین بودن قیمت نفت مدلهای گوناگونی از این موتور بنزینی تولید شد، از اینرو تولید خودروهای الکتریکی تقریبا در سال ۱۹۲۰ متوقف گردید. خودروهای الکتریکی فقط در بازار خاصی کار خود را ادامه داد، در بریتانیا و ایالات متحده به عنوان ماشین حمل و نقل محلی شیر به کار گرفته می‌شد.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

بحران نفت جرقه رنسانس

در دهه ۱۹۹۰ بحران نفت، جنگ خلیج فارس و همچنین نگرانی‌های زیست محیطی به یک رنسانس در صنعت ماشین الکتریکی منجر شد. تنظیم فاکتورهای هوای کالیفرنیا خودروسازان را ملزم به ارائه اتومبیل بدون تولید گازهای گلخانه‌ای کرد و این شروع دوباره صنعت خودروهای الکتریک شد. جنرال موتورز در سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ توانست موتور الکتریکی EV۱ را بسازد.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

بحران نفت جرقه رنسانس

در دهه ۱۹۹۰ بحران نفت، جنگ خلیج فارس و همچنین نگرانی‌های زیست محیطی به یک رنسانس در صنعت ماشین الکتریکی منجر شد. تنظیم فاکتورهای هوای کالیفرنیا خودروسازان را ملزم به ارائه اتومبیل بدون تولید گازهای گلخانه‌ای کرد و این شروع دوباره صنعت خودروهای الکتریک شد. جنرال موتورز در سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ توانست موتور الکتریکی EV۱ را بسازد.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

تسلا، تغییر تصویر

در سال ۲۰۰۶، شرکت آمریکایی تسلا یک ماشین برقی اسپرت به نام تسلا روداستر را معرفی کرد. این ماشین از جایگاه خاصی برخوردارشد. مدل‌های بعدی در ۳/ ۷ ثانیه به سرعتی تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید. با محدوده سرعتی معادل۳۵۰ کیلومتر و حداکثر سرعتی در حدود ۲۰۱ کیلومتر در ساعت، این اولین خودرو الکتریکی مناسب برای سفرهای دور بود.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

خودروسازان آلمانی مطرح

پس از چند سال خودروسازان بزرگ آلمان خودروهای الکتریکی خود را به بازار عرضه کردند. ازسال۲۰۱۳ فولکس واگن E-up و بی ام و i۳ در بازار عرضه کرد. آنها بطور قابل توجهی گران‌تر از اتومبیل‌های معمولی و تعداد آنها نیز محدود بود. به این خاطر تمایل به خرید این خودروها کم بود. درنتیجه این خودروهای الکتریکی فقط ۰/۶ درصد از بازار خودرو آلمان را تشکیل می‌دادند.

اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی

دومین مدل الکتریکی پورشه پس از ۱۲۱ سال

خودروسازان معتقدند که آینده متعلق به خودروهای الکتریکی است. تا سال ۲۰۲۵، شرکت فولکس‌واگن می‌خواهد یک چهارم فروش محصولاتش را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. فولکس‌واگن، دایملر می‌خواهند تسلا را به چالش بیاندازند و از آن پیشی بگیرند. انتظار می‌رود که دومین مدل الکتریکی پورشه تا سال ۲۰۲۰ به بازارعرضه شود، یعنی ۱۲۱ سال پس از ساخت اولین پورشه الکتریکی.
اتومبیل‌های برقی؛ بازگشت دوباره به فن‌آوری قدیمی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج