فیلم: تعویض چهار چرخ زیر ۲ ثانیه!
تیم فرمول یک ویلیامز در گذشته به دلیل اشتباهات متعدد در حین انجام پیت استاپ (تعویض لاستیک ها) ضربات جبران ناپذیری را تحمل کرده است. اما به نظر می رسد این تیم در رقابت پیست شهری باکو توانسته رکورد جدیدی در بخش سریع ترین زمان تعویض لاستیک ها توسط یک تیم فرمول یک را بشکند.
این رکورد شکنی خود نشان دهنده این است که تیم ویلیامز نه تنها این نقیصه را به طور کامل برطرف کرده بلکه خود را به بالاترین سطح نیز رسانده است. در واقع تیم ویلیامز در عرض ۱.۹۲ ثانیه مجموعه چرخ و لاستیک اتومبیل فیلیپه ماسا را تعویض کرده است.
رکورد قبلی توسط تیم ردبول در سال ۲۰۱۳ میلادی در پیست آمریکا به ثبت رسیده، که زمان دقیق آن معادل ۱.۹۲۳ ثانیه گزارش شده است. گرچه تیم فراری ادعا می کند که در رقابت سال ۲۰۱۵ پیست فوجی ژاپن عدد ۱.۸۵ را به ثبت رسانده است اما مسئولان رقابت های فرمول یک زمان کندتری نسبت به عدد ادعایی تیم فراری اعلام کرده اند.
هر دو راننده تیم ویلیامز، والتری بوتاس و فیلیپه ماسا از هم تیمی های خود به دلیل این که توانسته اند به درستی و به نحو احسنت این کار را انجام دهند تشکر کرده اند. دیگر رکورد شکنی تیم ویلیامز مربوط به روز تمرین می شود که والتری بوتاس راننده این تیم توانست به حداکثر سرعت ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت برسد که در نوع خود یک رکورد در تمام ادوار مسابقات فرمول یک است.
اتومبیل های ویلیامز همیشه به دلیل این که توانایی ایجاد نیروی رو به پایین خوبی دارند شهره هستند و می توانند به سرعت های بالایی در پیست های با مسیر مستقیمی بلند دست پیدا کنند. مسیر مستقیمی پیست باکو در حدود ۲.۱ کیلومتر است و طراح این پیست شهری، هرمن تیلکه که بسیاری از پیست های مشهور رقابت های فرمول یک در سرتاسر دنیا را طراحی کرده از رسیدن به چنین رقمی متعحب شده است.
او در ادامه می گوید: فکر نمی کرده است که خودرویی در این مسیر مستقیمی بتواند به حداکثر سرعت بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، و دلیل رسیدن به چنین رقمی توسط تیم ویلیامز را تنظیمات متفاوت آن می بیند.
اولین رقابت پیست شهری باکو در کشور آذربایجان در حالی به پایان رسید که نیکو رزبرگ از تیم مرسدس، برنده این رقابت لقب گرفت و سباستین فتل از تیم فراری و سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
ارسال نظر