مشهورترین خودرو های سبز دنیا +عکس
بدون در نظر گرفتن کشور تولیدکننده، بازار خودروهای سبز در حال رشد است و باید این گزینه های دوستدار محیط زیست را یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی آینده در نظر گرفت.
علاقمندان صنعت خودروسازی خود را برای عصری جدید یعنی عصر خودروهای الکتریکی آماده می کنند. در شرایطی که طرفداران دو آتشه دنیای خودرو پیشرانه های ۸ یا ۱۲ سیلندر بنزینی با جعبه دنده های غیر اتوماتیک را ویژگی هایی جدانشدنی از خودرویی واقعی می دانند اما موارد خوبی برای نگاهی به آینده در دنیای خودروهای سبز وجود دارند. بدون در نظر گرفتن کشور تولیدکننده، بازار خودروهای سبز در حال رشد است و باید این گزینه های دوستدار محیط زیست را یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی آینده در نظر گرفت.
تسلا هاچ بک/اس یو وی
با توجه به موفقیت مدل اس، تسلا تنها می تواند در یک مسیر یعنی معرفی محصولاتی بهتر و حرکت رو به بالا قدم بردارد. بنابر اعلام تسلا، این شرکت به سختی در تلاش است تا دو مدل جدید، یک مدل هاچ بک و یک مدل اس یو وی را در آینده روانه بازار کند. انتظار می رود قیمت مدل هاچ بک بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باشد.
فولکس واگن GTE
این خودرو پلاگین هیبرید دارای یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژردار با توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار نیرو و یک پیشرانه الکتریکی است که در مجموع توان تولیدی ۲۰۱ اسب بخار را فراهم می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت فولکس واگن GTE برابر با ۷.۶ ثانیه است و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعت را دارد. دامنه کلی حرکت این خودرو حدود ۹۴۰ کیلومتر است.
آئودی R۸ E-Tron
این خودرو دارای چهار پیشرانه الکتریکی است که دو پیشرانه روی محور جلو و دو پیشرانه روی محور عقب آن قرار گرفته اند. بیشنه نیروی آئودی R۸ E-Tron برابر با ۲۳۰ کیلووات (۳۱۳ اسب بخار) و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر است. این خودرو الکتریکی طی ۴.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و بیشینه سرعت آن در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. نیروی باتری ۵۳ کیلووات ساعتی آئودیR۸ E-Tron می تواند دامنه حرکت ۲۵۰ کیلومتری را برای این خودرو فراهم کند.
پورشه پانامرا اس E-Hybrid
در بازار خودروهای لوکس الکتریکی این خودرو یکی از رقبای اصلی تسلا مدل اس محسوب می شود. اگرچه پورشه پانامرا اس E-Hybrid یک خودرو تمام الکتریکی نیست اما پیشرانه الکتریکی آن توانایی تولید ۷۰ کیلووات (۹۰ اسب بخار) نیرو را دارد که نیروی خود را از باتری ۹.۴ کیلووات ساعتی دریافت می کند. دامنه حرکت این خودرو پیش از پایان شارژ باتری و به کار افتادن پیشرانه بنزینی برابر با ۳۶ کیلومتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت پورشه پانامرا اس E-Hybrid برابر با ۵.۵ ثانیه است و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را دارد. این پیشرانه الکتریکی به همراه پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خورجینی توانایی تولید ۴۱۶ اسب بخار نیرو را دارند.
فیسکر کارما
در زمان عرضه، فیسکر کارما خودرویی تمام الکتریکی محسوب نمی شود و از سیستم پلاگین هیبرید سود می برد. در شرایطی که مشکلات مالی فیسکر به ورشکستگی این شرکت منجر شد اما مالکان جدید آن عرضه کارما به بازار در آینده را تضمین کرده اند. بی تردید، فیسکر کارما خودرویی ارزان قیمت نخواهد بود و در بازار خودروهای لوکس هم ردیف تسلا مدل اس قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر