موتورسیکلتی به قیمت ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان!
جوهامر الکتروکروزر یکی از نخستین موتورسیکلتهای الکتریکی است که با شارژ کامل میتواند ۲۰۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد. این موتورسیکلت هایتک به زودی روانه بازار خواهد شد.
جوهامر الکتروکروزر از یکی از عجیبترین طراحیهای موتورسیکلت بهره میبرد. این موتورسیکلت اتریشی در ماه فوریه / بهمن گذشته در موتورشوی لینز رونمایی شد و به زودی روانه بازار خواهد شد.
علاوه بر طراحی عجیب و غریب کلاسیک و مدرن، خصوصیات دیگر آن نیز قابل توجه است. در این مدل از داشبوردهای معمول خبری نیست و اطلاعات سرعت و شارژ روی آینهها به نمایش در میآیند (فکرش را بکنید اگر آینهها بشکنند، هزینه تعویض آنها چقدر خواهد شد؟!).
در قسمت جلو شاهد سیستم فرماندهی و سیستم تعلیق HCS هستیم. در نتیجه عملیات ترمزگیری از فشارهای سیستم تعلیق به خوبی جدا شده، اما استفاده از HCS به مراتب گران قیمتتر از چنگالهای معمول است.
ویژگی طلایی این موتورسیکلت پک باتری آن است. جوهامر که از باتری ۱۲.۷ کیلوواتی تغذیه میکند، جزو نخستین موتورسیکلتهای الکتریکی است که با هر شارژ کامل قادر است ۲۰۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد. این رقم بسیار قابل توجهی برای موتورسواران است چرا که ۲۰۰ کیلومتر در یک موتورسیکلت بنزینی با مصرف سوخت بالایی طی میشود.
پک باتری توسط خود کمپانی طراحی شده و امکان تولید محصول دومی را برای آن به وجود میآورد. عمر تضمین شده این باتری ۲۰۰ هزار کیلومتر یا به عبارتی ۴ سال است.
از طرف دیگر منبع تامین نیروی الکتریکی جوهامر در توپی چرخ عقب آن جاسازی شده و مانند یک سیستم ترمز احیا کننده (ژنراتور) عمل میکند. پک باتری به خوبی زیر بدنه پنهان شده و ظاهری یکدست، حساب شده و منظم در جوهامر ایجاد کرده است.
همان طور که مشخص است این موتورسیکلت دو پدال دارد که یکی عقبتر و دیگری جلوتر است. پدال عقب برای یک سواری استاندارد طراحی شده که طی آن، که راننده کاملا صاف نشسته و بر سواری مسلط است. پدال جلو هم برای سواریهای راحتتر و لذت بخشتر مانند گشت در بزرگراه طراحی شده تا راننده بتواند به عقب متمایل شده و پاهایش را به سمت جلو بکشد. این ویژگی تاکنون در کمتر موتورسیکلت الکتریکی دیده شده است. به کار گیری این پدالها یک بار دیگر یادآور میشود که جوهامر نیازی به کنترل از طریق پا ندارد. در حقیقت در حالی که موتورسوار به پاهایش استراحت میدهد مثل دوچرخه از فرمان برای ترمزگیری استفاده میکند.
خوب حالا بابت چنین طراحی ناب و امکانات بدیع چه مبلغی باید پرداخت شود؟ پکهای بزرگ باتری، آینههای داشبوردمانند جالب و سیستم HCS کار خود را کردهاند! مدل ۸.۳ کیلوواتی ۳۱,۸۶۰ دلار و نسخه Big Daddy ۱۲.۷ کیلوواتی ۳۴,۶۳۰ دلار قیمت گذاری شده است.
علاقه مندان به سواری با این موتورسیکلت سبز میتوانند در تور کمپانی شرکت کنند و با پرداخت ۴۲۰ دلار یک دور با آن بزنند. البته صبح آن روز هم به یک تور بازدید از کمپانی خواهند رفت.
ارسال نظر