۸۷۸۶۹۳
۴۳ نظر
۷۳۳۷
۴۳ نظر
۷۳۳۷
پ

چرا زنان خرید‌کردن را دوست دارند؟

هیچ‌وقت دست خالی به خانه برنمی‌گردند و همیشه چیز جدیدی خریده‌اند؛ خرید‌هایی که بیشترشان بلااستفاده مانده‌اند و تنها نتیجه‌ای که دارند، پیامک‌هایی است که از کم‌شدن موجودی کارت‌های بانکی برایشان آمده است. هر مسیری را طی می‌کنند و به هر کجا سر می‌زنند، خود را در محل خریدی پیدا می‌کنند که پشت صندوق ایستاده‌اند و رمز کارت‌شان را به فروشنده می‌گویند.

روزنامه شهروند: هیچ‌وقت دست خالی به خانه برنمی‌گردند و همیشه چیز جدیدی خریده‌اند؛ خرید‌هایی که بیشترشان بلااستفاده مانده‌اند و تنها نتیجه‌ای که دارند، پیامک‌هایی است که از کم‌شدن موجودی کارت‌های بانکی برایشان آمده است. هر مسیری را طی می‌کنند و به هر کجا سر می‌زنند، خود را در محل خریدی پیدا می‌کنند که پشت صندوق ایستاده‌اند و رمز کارت‌شان را به فروشنده می‌گویند.

معمولا آدم‌ها برای خرید سه انگیزه دارند:

یکی کاربردی است؛ یعنی افراد براساس توانایی مالی، صرفه جویی زمانی و کاربرد کالایی که به آن نیاز دارند، خرید انجام می‌دهند.

دیگری احساسی است؛ یعنی افراد به جنبه‌های دل به خواهی خرید توجه می‌کنند و واقعا نیاز چندانی به آن کالا ندارند و تنها برای گذراندن اوقات و تفریح اقدام به خرید می‌کنند.

سومین انگیزه خرید، هویتی است؛ یعنی با مسائل شخصیتی و تصویر هر فرد از خودش ارتباط دارد. برخی از افراد تمایل دارند مارک و نوعی خاص از کالا‌ها را بخرند. درواقع آن‌ها با خرید کالا‌های لوکس احساس می‌کنند به تصویر دلخواهشان نزدیک‌تر می‌شوند و احساس رضایت می‌کنند.

چرا زنان خرید‌کردن را دوست دارند؟

مردان چگونه خرید می‌کنند؟

خرید برای مردان به اندازه زنان جذابیت ندارد. چیزی که مجله فوبرز در مقاله‌ای به آن اشاره دارد، به‌طوری که برای اغلب مردان خرید لباس به معنی جراحی مغز خودشان است. البته مطالعات دیگری در مورد خرید مردان آن‌ها را خریداران عمل‌گرا معرفی می‌کند که موفقیت در خرید را به معنی فراموش کردن چیزی که به‌دنبال آن آمده‌اند و طی کردن تجربه‌ای منطقی از خرید جنسی کالا تصور می‌کنند. یعنی مردان مایل‌اند چیزی را که نیاز دارند، به سرعت بیابند و خرید را تمام کنند، عمده خریداران مرد‌ها نیستند.

مردان حتی حاضرند مبلغ بیشتری برای خرید کالای مورد نظرشان بدهند تا این‌که ساعت‌ها منتظر پیدا کردن آن‌چه می‌خواهند با قیمت ارزان‌تر بمانند. در مجله وال‌استریت، دلیاپاسی، مدیرعامل گروه تحقیقاتی و حمایت از حقوق زنان، ادعا می‌کند برای مردان بدترین نتیجه این است که دست خالی از فروشگاه خارج شوند. به گفته جیم فاستر، مشاور بازاریابی و مربی خرده‌فروشی، مردان به‌طورکلی تنها خرید می‌کنند. آن‌ها به ندرت قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند.

مردان به رنگ توجه چندانی ندارند و در مواقع کمی، کیفیت‌ها را مقایسه می‌کنند. فروشگاه‌های غذایی به این ویژگی مردان آشنایی دارند برای همین هنگام بازاریابی به لیست موجودی، ویژگی‌های فنی و پرداخت کارآمد را مدنظر قرار می‌دهند. مردان کمتر به‌دنبال برد در معامله یا استفاده از تخفیف هستند.

شیوه خرید زنان در DNA آنهاست

براساس مطالعات انجام شده توسط موسسه آی. ام. پی در سال ٢٠٠٧، دیدگاه زنان به خرید به ذات آن‌ها بازمی‌گردد. یعنی در DNA آن‌ها نهفته است. شیوه خرید کردن یک زن در ١٨ سالگی با شیوه خرید او در ٥٤سالگی تفاوتی ندارد. این ذهنیت مادام‌العمر است. نتیجه این تحقیق بسیار دور از انتظار برای عامه مردم است. از دید عموم عادت‌های خرید زنان با افزایش سن آن‌ها تغییر می‌کند. مطالعات آی. ام. پی نشان می‌دهد که زنان براساس الگو‌های خرید به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

زنانی که سعی می‌کنند تاثیرگذار باشند: این گروه بیش از یک‌سوم زنان را شامل می‌شود. آن‌ها مایل هستند به‌عنوان برنامه‌ریز و سازمان‌دهنده در موقعیت‌شان به خود افتخار و خود را مانند متخصصانی در حلقه‌های اجتماعی تصور کنند. در نتیجه آن‌ها ترجیح می‌دهند، تاثیرگذار باشند. تقریبا ٨٠درصد این گروه فکر می‌کنند، بهتر است هنگام خرید به حراجی‌ها سر بزنند تا این‌که دنبال خرید آخرین مد‌های روز باشند.

چرا زنان خرید‌کردن را دوست دارند؟

زنانی که خرید‌های امن می‌کنند: گروهی از زنان که به صورت پایدار حدود یک‌سوم از زنان اجتماعی را تشکیل می‌دهند و از دسته قبلی کمترند، معمولا در حالت تعادل رفتاری عمل می‌کنند. آن‌ها زمان و مکان مناسب همه چیز را می‌دانند، ازجمله زمان خرج‌کردن و زمان پس‌انداز.... رویکرد این گروه به خرید‌های امن و عملی است. آن‌ها تمایل به خرید‌های کلاسیک دارند: اقلامی که استفاده‌های طولانی‌مدت دارند و خیلی مرسوم نیستند.

زنانی که مشتریان وفادار هستند: حدود یک‌پنجم از زنان نه خالق روند‌های اجتماعی‌اند و نه توسعه‌دهنده این روندها. خرید برای این گروه کاری است که دوست دارند انجام دهند نه تجربه‌ای سرگرم‌کننده یا ماجراجویی. با این حال آن‌ها مایل‌اند مشتریان مادام‌العمر و وفاداری باشند. حدود ٨٠‌درصد وضع اجتماعی را بخش مهمی از زندگی تصور نمی‌کنند و مانند اغلب مردان، این مشتریان فعال و وفادار خریدی بدون دردسر را دوست دارند.

زنانی که جذب محصولات جدید می‌شوند: به ازای هر ١٠ زن یکی در این گروه قرار می‌گیرد که خریداران فوق‌العاده‌ای هستند و دایم دنبال تجربه‌های جدید و شروع روند‌های جدید در خریدند. این گروه به صورت جدی به‌دنبال محصولات جدیدند. زنان نسبت به مردان تمایل بیشتری دارند که مشتریان محترم تلقی شوند، زیرا آن‌ها زمان و انرژی را برای جست‌وجوی و مقایسه محصولات ضروری می‌دانند. در عین حال رویکرد دوگانه مغزی آن‌ها برای حل مسائل باعث می‌شود بیشتر از یک مرد در معرض تجدیدنظر عاطفی باشند. اگرچه زنان خریداران بهتری نسبت به مردان هستند.

٤ دلیل برای خرید‌های احساسی

مد یا تقلید: اگر اهل مد هستید این شرایط برایتان فراهم می‌آید که خرید‌های احساسی داشته باشید. خیلی‌وقت‌ها خرید‌های احساسی فقط به دلیل مد شدن چیزی یا تقلید از دیگران صورت می‌گیرد. تقلید زمانی اتفاق می‌افتد که فرد توسط لباس، مدل مو و حتی رفتار‌هایی نظیر نوع راه رفتن و سخن گفتن شخصی دیگر به‌ویژه قشر سلبریتی مانند هنرپیشگان، خوانندگان و ورزشکاران تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؛ از این رو به خرید کالا‌های غیر ضروری روی می‌آورد تا خود را به اشخاص مورد علاقه‌اش نزدیک و شبیه کند. به همین دلیل است که صاحبان کالا سعی می‌کنند در تبلیغات محصول خود از افراد مشهور و معروف استفاده کنند تا انگیزه تقلید و مد را در خریداران تقویت کنند.

جذابیت: بیشتر آدم‌ها دوست دارند در نظر دیگران جذاب به‌نظر برسند؛ واقعیتی غیر قابل انکار. این یکی از قوی‌ترین انگیزه‌های بشری است. به‌خصوص که مردان می‌خواهند در نظر زنان و همین‌طور برعکس جذاب به نظر برسند تا توسط جنس مخالف دوست داشته شوند. این انگیزه قوی دلیل محکمی برای خرید کالا‌هایی مثل انواع عطرها، لوسیون‌ها، لوازم آرایش، پوشاک و ... است.

عادت‌ها: بشر بنده عادت است. عادت‌ها خیلی آسان ایجاد می‌شود، اما شکستن‌شان بسیار سخت است. وقتی عادت‌ها ساخته و ایجاد می‌شود، ناخودآگاه در طول زمان به چشم یک نیاز اصلی دیده می‌شود. عادت‌هایی مثل سیگارکشیدن، نوشیدن افراطی چای یا قهوه، دوخت لباس فقط در یک مزون خاص، خرید پوشاک یا مواد خوراکی فقط از یک فروشگاه یا مغازه‌ای خاص و ... که همگی محرک‌ها و انگیزه‌های خوبی برای خرید‌های احساسی و هیجانی مصرف‌کننده‌هاست.

چرا زنان خرید‌کردن را دوست دارند؟

راحتی و رفاه: تبلیغات همیشه در حال هجوم‌آوردن به شماست، چه زمانی که تلویزیون را روشن می‌کنید یا روزنامه و مجله می‌خوانید؛ تبلیغاتی که می‌خواهد شما را متقاعد کند زندگی لوکس‌تر و راحت‌تری داشته باشید. میل به زندگی راحت، انتخاب آدم‌های زیادی است، بنابراین مشتری‌های پروپاقرص این تبلیغات هستند و این تبلیغات می‌تواند انگیزه مهمی برای خرید کالا‌هایی باشد که رفاه و آسایش بیشتری به ارمغان می‌آورد. این کالا‌ها را اغلب می‌توان در لوازم منزل به‌خصوص لوازم برقی غیر ضروری جست‌وجو کرد که معمولا با تبلیغ صرفه‌جویی در زمان و انرژی انسانی، مصرف‌کنندگان را با قدرت به‌سوی خود می‌کشد.

چگونه چرخه خرید احساسی را بشکنیم؟

خرید احساسی اغلب پیامد انگیزه‌ای ناگهانی است تا تفکری آگاهانه. با درک این‌که خرید احساسی الگویی برای مقابله با شرایط خودمان است، می‌توان روش‌های دیگری را برای مقابله و توقف خرید احساسی مد نظر قرار داد. ازجمله اقداماتی که می‌توان برای شکستن این چرخه مد نظر قرار داد:

هزینه‌ها را نقد و یک‌جا پرداخت کنید؛ کارت‌های اعتباری به دو دلیل مخارج را بالا می‌برد: این امکان را فراهم می‌کند که بیشتر از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، خرج کنید و، چون ظاهرا پولی ردوبدل نمی‌شود به اشتباه تصور می‌کنید پول زیادی خرج نکرده‌اید. کارت‌کشیدن یا نسیه‌گرفتن کنترل مخارج را از دست‌تان خارج می‌کند.

تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید؛ عوامل محیطی تأثیر زیادی روی پول خرج‌کردن ما دارد. هوشیار باشید و دقیقا بدانید چرا می‌خواهید فلان محصول را بخرید.

فراموش نکنید:

تحت تاثیر تبلیغات خرید نکنید. چه تبلیغ را در تلویزیون دیده باشید، چه روی بسته‌بندی محصول. باید به صداقت آن شک کنید. آن‌ها طراحی شده‌اند تا شما را برای پول خرج‌کردن تشویق کنند و تصویر ایده‌آلی از محصول نشان می‌دهند، نه آن‌چه واقعا هست.

هیچ محصولی را تنها به‌دلیل ارزانی نخرید. اگر می‌خواهید کالایی را تهیه کنید بسیار خوب است که از کارت‌های تخفیف و حراجی‌ها استفاده کنید، اما خرید یک کالا تنها به دلیل این‌که ۵۰درصد تخفیف دارد، پس‌انداز محسوب نمی‌شود.

حواستان به حقه‌های قیمت‌گذاری باشد؛ ۱۹۹‌هزار تومان همان ۲۰۰‌هزار تومان است. ارزش هر کالا را با کیفیت خودش بسنجید، نه با کالا‌های دیگری که به شما پیشنهاد می‌شود. فروشنده می‌تواند با بزرگنمایی قابلیت‌های کالایی که به آن نیاز ندارید، کالای ارزان‌تر را در نظرتان گران جلوه بدهد و درنهایت شما را وادار کند برای امکاناتی که مورد استفاده‌تان نیست پول بیشتری خرج کنید.

منتظر حراجی‌ها و تخفیف‌ها بمانید؛ اگر کالایی را نیاز دارید، ولی امروز تهیه آن ضرورتی ندارد، منتظر حراج بمانید یا سعی کنید کارت تخفیف پیدا کنید.

حواستان باشد:

از حراج و کارت تخفیف فقط برای کالا‌هایی که واقعا نیاز دارید یا از قبل قصد خریدشان را داشته‌اید، استفاده کنید.

پایین‌آوردن قیمت‌ها یکی از روش‌های رایج تحریک مشتری برای خرید محصولی است که به آن نیاز ندارد. محصولاتی را که تنها در زمان معینی از سال به کار می‌آید، هنگامی که بازارشان کساد است، تهیه کنید. پالتوی زمستانه در فصل تابستان ارزان‌تر است.

هراز گاهی تفریح ارزان داشته باشید؛ شاید این مورد به نظرتان متناقض باشد و بپرسید مگر این کار خرج غیر ضروری نیست؟ برای این‌که راحت‌تر اهداف اقتصادی‌تان را دنبال کنید، لازم است گاهی به خودتان جایزه بدهید. اگر بیش از حد حساسیت به خرج بدهید، زمانی می‌رسد که در برابر خواسته‌های سرکوب‌شده‌تان تسلیم می‌شوید، برنامه‌ریزی‌تان را زیر پا می‌گذارید و بسیار بیشتر از آن‌چه لازم است ولخرجی می‌کنید.

چرا زنان خرید‌کردن را دوست دارند؟

دقت کنید:

در بودجه‌بندی‌تان کمی پول برای تفریح کنار بگذارید. تفریح را به‌عنوان جایزه در نظر بگیرید تا بتوانید روحیه‌تان را حفظ و از ولخرجی‌های حساب‌نشده پیشگیری کنید.

اگر معمولا برای تفریح زیاد هزینه می‌کنید، روش‌های ارزان‌تر پیدا کنید؛ مثلا به جای مراجعه به سالن‌های زیبایی برای خودتان ماسک صورت بگذارید و به جای سینما رفتن در منزل فیلم ببینید.

تنها خرید کنید؛ همراه‌بردن بچه‌ها، دوستانی که به خرید علاقه دارند و حتی دوستی که کاملا به تصمیم شما احترام می‌گذارد، ممکن است باعث شود پول اضافه خرج کنید.
به صحبت‌های فروشنده مغازه توجه نکنید. اگر سوالی دارید مودبانه پاسخ سوال‌تان را گوش کنید، اما پیشنهاد‌های خریدشان را نشنیده بگیرید. اگر شما را تنها نمی‌گذارند، مغازه را ترک کنید و هر گاه تصمیم گرفتید، برگردید.

بودجه‌بندی کنید؛ مخارج و درآمدتان را کنترل کنید تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی‌تان داشته باشید. فاکتور‌ها را نگه دارید و مخارج را بلافاصله در دفتر بنویسید. جمع هزینه ماهانه قبض‌ها را هم به بودجه‌بندی‌تان اضافه کنید.

مخارج را گروه‌بندی کنید؛ مثلا غذا، لباس، سرگرمی و... احتمالا پس از گروه‌بندی مخارج متوجه می‌شوید بعضی از گروه‌ها هزینه بسیار زیادی مصرف می‌کند؛ آن‌ها را دقیق‌تر بررسی کنید تا مخارج غیر ضروری را بیابید و پول بیشتری پس‌انداز کنید.

پس از آن‌که مدتی مخارج‌تان را کنترل کردید، برای هر گروه بودجه ماهانه یا هفتگی اختصاص بدهید. حواس‌تان باشد کل بودجه از درآمدتان کمتر باشد. تا جای ممکن پس‌انداز کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    امان از دست این زناااااااا....

    واقعا پدر مردهارو دراوردن....

    قاتل پول هستن و پیر کردن مردهارووووو

    پاسخ ها

    • بدون نام

      من زنم و اصلا دوست ندارم.ولی معمولا زنها رو مصرف گرا بار میارند و بعد میگن چرا.

    • دکتر

      شما حرص نخور عزیز به خدا واسه اون قلب بیچاره ضرر داره

    • فرشاد

      نههه
      خیلیم ماهن

    • بدون نام

      خودم کار میکنم، خودم پول در میارم، اختیار خرج کردنش هم دست خودمه
      شما کمتر حرص بخور

    • بدون نام

      برو باباً! تو كه معلومه شپش توو جيبت ويولن ميزنه و دنبال يهبيوه ي پولداري كه بياد خرجتو بده كه خوشبختانه تا حالا همچين احمقي پيدا نشده بس كه چندشي:)))

    • بدون نام

      ولی من خرید کردن زنا رو دوست دارم .و وقتیم زن بگیرم براش خرج میکنم که هم اون خوشحال بشه و هم وقتی شیک و پیک بکنه من کیف کنم

    • بدون نام

      من به عنوان یه بانو اصلا علاقه ای به خرید کردن ندارم نه به لحاظ مالی و نه گشتن توی انواع مغازه و پاساژ...ولی اکثرا آقایون باعث میشن که خانمها نیاز به تنوع زیاد خصوصا در
      رپوشش داشته باشن البته الان که دیگه آقایون از خانمها کم نمیارن

    • بدون نام

      خودتون مرد هستین و جنس خودتونو میشناسین پس باید بدونین قطعا آقایون بیچاره نیستن

  • بدون نام

    اینا همه حرفه .زنها به بیماری پول شوهر را هدر بده مبتلا هستند.هم مسری هست ،هم لاعلاج و از مادر به دختر انتقال پیدا می کنه ،درمانش هم فقط قطع حیات است.

    پاسخ ها

    • الی

      هرزنی خرید رو دوست داره، اما با وضعیت اقتصادی امروز جامعه، نمیشه هرچی که میخوایم بخریم. فقط ای کاش مردهامون متوجه این ازخودگذشتگیا باشن...

    • دکتر

      آخه چرا اینقدر غصه می خورید من واقعا نگران آقایون هستم ( ممد زود باش اون قرص دیازپام رو بیار این بنده خدا داره تشنج می کنه )

    • بدون نام

      من یه دخترم و از خرید کردن متنفرم

    • بدون نام

      تو هم لال بشي بد نيستا

    • بدون نام

      خوب تو زن نگیر. چرا عصبی میشی و اب روغن قاطی میکنی؟؟

  • بدون نام

    بیشتر آدم‌ها دوست دارند در نظر دیگران جذاب به‌نظر برسند؛ واقعیتی غیر قابل انکار. این یکی از قوی‌ترین انگیزه‌های بشری است. به‌خصوص که مردان می‌خواهند در نظر زنان و همین‌طور برعکس جذاب به نظر برسند تا توسط جنس مخالف دوست داشته شوند. این انگیزه قوی دلیل محکمی برای خرید کالا‌هایی مثل انواع عطرها، لوسیون‌ها، لوازم آرایش، پوشاک و ... است.



    قابل توجه کسانی که میگن ما برا دل خودمون آرایش می کنیم و تیپ می زنیم ،نظر هیچ کس برامون مهم نیست ،

    پاسخ ها

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      حتی فروشنده لوازم آرایش هم مردهاوزنها هردوشون هستن : |

    • دکتر

      الان من چی بگم به شما مگه اون قلب بیچاره چه قدر می تونه فشار تحمل کنه برم براتون یک قرص لوزارتان بیارم فشارت بیاد پایین اگه با همین روند جلو بری خطر سکته وجود داره از این ممد که هیچ کاری بر نمیاد

  • فروغ

    بایداقرارکنم؛ خرید تمام حالموخوب می کنه.

  • بدون نام

    آقایونی که میان اینجا و از خانمها اعتراض میکنن
    اگه راست میگین خب زن نگیرین ببینم میتونین ؟؟!!!

    پاسخ ها

    • فرشاد

      نه خب نمیتونیم
      زن هم گرفتیم باید خرج کنیم دیگه
      :))

    • بدون نام

      فرشاد
      این قدر به اسم مردها پیام نذار

  • بدون نام

    خدا رو شکر که ما دخترها دستمون توی جیب خودمون هست و نیازی نیست منت شما مردها رو برای خریدهای ضروری بکشیم. چقدر از دست زنهاتون مینالین موجودات خسیس

    پاسخ ها

    • بدون نام

      هی

    • بدون نام

      هه

  • جزیره ی ناکوجا آباد

    منم همیشه واسم سوال بود که چرا فروشنده های پوشاک زنانه هم مرد هستن و هم زن
    ولی فروشنده های پوشاک مردانه فقط مرد هستن
    حالا که بیشتر فکر کردم دلیلش واسم کامل روشن شد :/

    پاسخ ها

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      نههههه چرا منفی میدین
      منظورمو متوجه نشدین :/

      یعنی میگم بنظرم دلیل اینکه فروشنده های پوشاک زنانه و لوازم آرایش و بدلیجات و... هم خانم ها هستن هم آقایون، اینه که پول خوبی توی اجناسی که خانم ها میخرن هست واسه همین آقایون ترجیح میدن بیان اجناسی رو که خانم ها بیشتر میخرن بفروشن

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      البته تا قبل از اینکه دوباره منفی بدین اینم بگم که یه دلیل دیگشم اینه که تو ایران فقط اینجوره وگرنه تو کشورای دیگه زنها هم لباس مردونه میفروشن


      ولی به هرحال واسه پولشم هستااااا

  • بدون نام

    طوماااااااااااااااااااره لامسسسسسسسسسب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    مقاله دراز و طولانی ننووووووووووووویس برترینا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ا

    هه هه

  • آیناز

    من یکی قسم میخورم از خرید کردن متنفرم..با اینکه شاغل رسمی هستم هنوز ازدواج نکردم و امسال بیست و سه سالم میشود...از بازار رفتن بیزارم..الان هشت ساله قسم میخورم یک مانتو هم نخریدم از همین راضی هستم ..از هر کدوم از لباس هایم دو جفت دارم..یکی رو می شورم اون یکی رو می پوشم و همین طوری...اصلاً از تازگی متنفرم...اعتراف میکنم از لباس نو متنفرم..حتّی پنج سال قبل کفش نو خریدم آوردم با خاک حیاط آنقدر کوبیدم تا تازگی اش معلوم نباشه...آره قضاوت نکنید من از افسردگی شدید رنج می برم هیچی برام خوش نمیاد ..عین این بیخیال ها صبح ساعت پنج و نیم بلند میشم میرم بانک ساعت سه برمیگردم خونه...میشینم جلوی پنجره و به آخر دنیا فکر میکنم..خانواده ام هم نگران هستند ولی با قرص ها هم خوب نشدم..هر سال که سال جدید میشه نه لباس تازه ای نه به خودم میرسم هیچی...روز به روز هم لاغر تر از دیروز...از غذا خوردن هم افتادم همش میگم آخرش می میریم...وقتی می بینم دخترها هر روز بازاراند با خودم میگم اینا هم دلشون خوشه....ولی من هنوز ازدواج نکردم خواستگارها را زنگ در نزده به مامانم میگم رد کن بره پی کارش....ولی خدائیش خانم ها این همه خرید رو واسه چی میکنند هر روز تو بازار هستند این همه خرید با این همه گرانی ...من اصلاً نمی دونم قیمت مانتو چنده تا اینکه یکی از همکاران زن دیروز یک مانتو نو خریده بود همش بد و بیراه میگفت کلی قیمت داشت...یا دغدغه ی اون یکی لوازم آرایشی هست ...هی روزگار همینطوری دارم می نویسم واسه خودم....هیچ وقت فکر نمی کردم به این روز بیفتم یادمه سال ها قبل هرکی میگفت افسرده هست می خندیدم میگفتم خودتو لوس نکن اینم شد درد....الان ها امّا به روز خودم اومده واقعاً آخر دنیاست برام...از روانشناسان، روانپزشکان هم خیری ندیدم فقط پول میگیرند تمام...منم دو ساله بیخیال شدم...فقط این درد رو دیگه نمی تونم از رئیس بانک پنهان کنم چون او فکر میکنه من فقیرم به خودم نمیرسم حتّی گاهیا میگه شما پول رو گذاشتی تو بانک ببری اون دنیا...واقعاً ندونستم چی بگم...از هیچی خوشم نمیاد همه چی واسم کوچک شده...دائم به مرگ فکر می کنم..به قبرستون...به نیستی پس از مرگ...به اینکه خدا کجاست چقدر بزرگه واقعاً وجود داره یا نه! به اینکه این نمازی که من میخونم به درد کی میخوره! چقدر تناقص هست ..

    پاسخ ها

    • بدون نام

      منم همينطور!

    • بدون نام

      یعنی باید کل زندگی شما رو ملت بدونند. یه کامنت بذار نه دفترچه خاطرات روزمره. چطوری اینها از سد محدودیت حروف میگذرن برترینها جونم

    • بدون نام

      شما شغلتون رو دوست ندارید زندگی براتون تکرار مکررات شده. . شما میخوین خرق عادت کنید اما دارین راه اشتباهی رو در پیش میگیرید به جای پوشیدن لباس نو اونها رو کهنه می کنید. میخواین مثل مرتاضها باشید. چند سال بعد اخلاقتون عوض میشه. توصیه میکنم به زور هم که شده وارد جمعهای زنانه بشین اصلا یه مدت سفر برین به تنهایی و سعی کنید لذتهای جدید پیدا کنید. مهارتهای زندگی رو افزایش بدین به جای تکرار کردن هر روز کارهای بیهوده

    • بدون نام

      يعني از هشت سال پيش تا حالا سايزت عوض نشده؟ ١٥ كجا ، ٢٣ كجا!
      بعد اين بانكت رو به منم معرفي كن چون اصلا حوصله ندارم به خودم برسم و ساده مي گردم و خب اينطور آدمي رو كسي خوشش نمياد استخدام كنه ولي رييس شما به نظر آدم متفاوتي مياد

    • مصطفی

      آیناز خانم منم دارم کار میکنم و واسه خودم خیلی کم خرج میکنم ولی واسه برادر و خواهر و مادرم سعی میکنم کم نذارم و با خرج کردن واسشون کلی لذت میبرم. به نظرم توهم میتونی با خرج کردن واسه عزیزات و لذت بردن از حس خوبی که بهت دست میده کم کم امیدت به زندگی برگرده. من خودم اگه بخوام به خودم برسم بیشتر به خاطر خانوادم این کارو میکنم.
      در کل انسان عجیب غریبی هستی. یه خورده عادی باش

    • بدون نام

      شرمنده حال ندارم بخونم
      ولی فکر کنم حرف خوبی زدی

  • mahsa

    زن میگیرد باید خرجشم بکنید

  • بدون نام

    اگه زن بده چرا از صیغه و چند همسری دفاع می کنید؟؟؟؟ الان مهدی هاشمی زن دوم گرفته نرها ریختن تو فضای مجازی تشویقش می کنن

  • بدون نام

    دست برداريد از اين كليشه هاي جنسيتي! عقب افتاده هاي امل.

  • بدون نام

    من يه زنم ولي اصلا از خريد لذت نمي برم حالشو ندارم تا وقتي به چيزي نياز نداشته باشم تازه اونم بعد كلي به تعويق انداختن سراغ خريد نميرم . خريد لباس كه ديگه واقعا عذاب اليمه اونم با اين مداي عوضي كه آدم اصلا توو لباس راحت نيست

  • ایثارگر

    بدبخت زنهای فقیرایرنی میتونن خرید کنن. این دیگه سانسورکردن داره.

  • بدون نام

    خرید به من آرامش میده و خوشحالم میکنه خرید رو دوست دارم چون به اندازه یه شب تولد بهم حال و شور میده حالا فرق نمیکنه واسه خودم خرید کنم یا دیگرون مهم نیست فقط حسه بدست اوردن چیزی قشنگه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج