۸۱۴۱
۱ نظر
۵۰۶۲
۱ نظر
۵۰۶۲
پ

سلاطین ثروت

میلیاردری که ردبول را جهانی کرد

دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ، که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا شد.

دیتریچ ماتچیتز در ۲۰ ماه مه سال ۱۹۴۴ در سانکت مارین ایم مورزتال در استیریا در اتریش متولد شد. اجداد او اهل کروواسی بودند. والدین دیتریچ هر دو معلم مدرسه ابتدایی بودند و زمانی که دیتریچ هنوز خیلی جوان بود از هم جدا شدند.

دیتریچ ماتچیتز مدتی طولانی در دانشگاهی که امروزه با نام دانشگاه مدیریت و اقتصاد وین شهرت دارد مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی بود. اولین شرکتی که ماتچیتز برای آن مشغول به کار شد شرکت مشهور یونیلیور بود. ماتچیتز در این شركت به عنوان بازاریاب مواد شوینده مشغول به کار شد. وی سپس به شرکت بلنداکس، یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی (که توسط شرکت P&G خریده شده)، پیوست و در حوزه بازاریابی خمیردندان‌های بلنداکس مشغول به کار شد.

میلیاردری که ردبول را جهانی کرد

دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ، که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا شد. وی در سال 1984 به همراه شرکایش چالئو و چالرم یوودیدهیا ( که در تایلند با آنها آشنا شده بود) شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تاسیس کرد. آنها توافق کردند که 49 درصد سهام شرکت برای ماتچیتز،49 درصد دیگر سهام برای چالئو و دو درصد دیگر آن برای اطمینان برای پسر چالئو یوویدهیا،‌ چالرم، باشد. دیتریچ ماتچیتز در سال 1987 این نوشیدنی را کربنه کرد و نام ردبول (به معنای گاو نر قرمز) را برای آن انتخاب کرد. ایده نام و لگوی ردبول نیز از نام تایلندی آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.

دیمیتری ماتچیتز خط تولید ردبول را در اتریش راه‌اندازی کرد و به شکل مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی‌زا را در اروپا شروع کرد. ماتچیتز از روش‌های بازاریابی مختلف و گسترده‌ای چون تبلیغات در فرودگاه‌ها،‌ کنسرت‌ها،‌ مسابقات کایاک در آب‌های خروشان،‌ مسابقات موتورسیکلت،‌ مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج‌سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش‌های پر هیجان،‌ استفاده می‌کرد. ماتچیتز نوشیدنی ردبول را تبدیل به نوشیدنی انرژی زای پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی‌های انرژی‌زای دیگر تبدیل کرد.

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است. شرکت او نیز به خاطر شیوه‌های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش‌های مختلف پر هیجان می‌شود شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال 2004 تیم فرمول یک جگوار را از مالک قبلی آن،‌ فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر داد. وی همچنین در سال 2005 به همراه دوست صمیمی‌اش‌، گرهارد برگر‌ که یک راننده اسبق فرمول یک بود، تیم ایتالیایی میناردی را از مالک اتریشی آن،‌ پل استادارت، خرید. این تیم نیز به اسکودریا توو روسو ( تورو روسو دیتریچ ماتچیتز در 20 ماه مه سال 1944 در سانکت مارین ایم مورزتال در استیریا در اتریش متولد شد. اجداد او اهل کروواسی بودند. والدین دیتریچ هر دو معلم مدرسه ابتدایی بودند و زمانی که دیتریچ هنوز خیلی جوان بود از هم جدا شدند.

دیتریچ ماتچیتز مدتی طولانی در دانشگاهی که امروزه با نام دانشگاه مدیریت و اقتصاد وین شهرت دارد مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی بود. اولین شرکتی که ماتچیتز برای آن مشغول به کار شد شرکت مشهور یونیلیور بود. ماتچیتز در این شركت به عنوان بازاریاب مواد شوینده مشغول به کار شد. وی سپس به شرکت بلنداکس، یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی (که توسط شرکت P&G خریده شده)، پیوست و در حوزه بازاریابی خمیردندان‌های بلنداکس مشغول به کار شد.

میلیاردری که ردبول را جهانی کرد

دیتریچ ماتچیتز در یکی از سفرهایش به تایلند که برای شرکت بلنداکس رفته بود با یک نوشیدنی خاص به نام کراتینگ دائنگ، که بعدها به ردبول تبدیل شد، آشنا شد. وی در سال 1984 به همراه شرکایش چالئو و چالرم یوودیدهیا ( که در تایلند با آنها آشنا شده بود) شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تاسیس کرد. آنها توافق کردند که 49 درصد سهام شرکت برای ماتچیتز،49 درصد دیگر سهام برای چالئو و دو درصد دیگر آن برای اطمینان برای پسر چالئو یوویدهیا،‌ چالرم، باشد. دیتریچ ماتچیتز در سال 1987 این نوشیدنی را کربنه کرد و نام ردبول (به معنای گاو نر قرمز) را برای آن انتخاب کرد. ایده نام و لگوی ردبول نیز از نام تایلندی آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.

دیمیتری ماتچیتز خط تولید ردبول را در اتریش راه‌اندازی کرد و به شکل مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی‌زا را در اروپا شروع کرد. ماتچیتز از روش‌های بازاریابی مختلف و گسترده‌ای چون تبلیغات در فرودگاه‌ها،‌ کنسرت‌ها،‌ مسابقات کایاک در آب‌های خروشان،‌ مسابقات موتورسیکلت،‌ مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج‌سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش‌های پر هیجان،‌ استفاده می‌کرد. ماتچیتز نوشیدنی ردبول را تبدیل به نوشیدنی انرژی زای پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی‌های انرژی‌زای دیگر تبدیل کرد.

دیتریچ ماتچیتز همواره به عنوان یک متخصص بازاریابی شهرت داشته است. شرکت او نیز به خاطر شیوه‌های تبلیغاتش و اینکه اسپانسر ورزش‌های مختلف پر هیجان می‌شود شهرت دارد. برای مثال، ماتچیتز در سال 2004 تیم فرمول یک جگوار را از مالک قبلی آن،‌ فورد، خرید و نام آن را به ردبول ریسینگ تغییر داد. وی همچنین در سال 2005 به همراه دوست صمیمی‌اش‌، گرهارد برگر‌ که یک راننده اسبق فرمول یک بود، تیم ایتالیایی میناردی را از مالک اتریشی آن،‌ پل استادارت، خرید. این تیم نیز به اسکودریا توو روسو ( تورو روسو در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر قرمز است) تغییر نام پیدا کرد. ردبول در سال 2010 توانست توسط سباستین وتل جام قهرمانی راننده‌ها و جام قهرمانی سازندگان را از آن خود کند. شرکت ردبول همچنین تیمی‌در ناسکار با نام تیم ردبول دارد که اتومبیل‌های آن تویوتا کمری هستند.

میلیاردری که ردبول را جهانی کرد

بر طبق مجله فوربز در سال 2004 بیش از 9/1 میلیارد مصرف‌کننده ردبول مصرف می‌کردند که درآمدی دو میلیارد دلاری برای شرکت به ارمغان آورده بود. ردبول بر حسب سهم بازار در حال حاضر مشهورترین نوشیدنی انرژی‌زا در جهان به شمار می‌رود. شعار این شرکت همواره این بوده است: « ردبول به شما بال میده». فروش شرکت ردبول در حال حاضر در حدود 7/4 میلیارد دلار در سال است. این شرکت در حال گسترش دامنه فعالیت خود در هند،‌ آفریقا،‌ روسیه و ژاپن بوده و در حال حاضر نیز در فرانسه،‌ دانمارک و نروژ محصولات خود را به فروش می‌رساند.

ماتچیتز دارای یک مجوز خلبانی است و دو هواپیمای فالکن ۹۰۰ و پایپر سوپر کاب نیز دارد. او همچنین مالک مشهورترین مجله اجتماعی اتریش به نام سیتنبلیک است. دیتریچ ماتچیتز هرگز ازدواج نکرده و در حالا حاضر ساکن سالزبورگ در اتریش است. وی همچنین مالک جزیره لائکالا در خارج فیجی است که به گفته مجله فوربز آن را به قیمت ۷ میلیون پوند خریده است.

منبع : ویوان نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • محمد

    خیلی ناشیانیه ترجمه شده
    حتی متن رو یه ویرایش هم نکردید، چند تا پاراگراف دوبار تکرار شدن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج