آغاز عصر جدید محتوا
هوش مصنوعی و تولید محتوا در عصر جدید
شرکت SDL که در زمینه خدماتی مثل تولید، مدیریت، ترجمه و عرضه محتوا فعالیت دارد، در گزارش خود پنج حالت را برای آینده محتوا ذکر کرده که مجموعهای از روندهای محتوا برای برندها در سال ۲۰۱۸ است. از آنجا که محتوا در هر جریان خرید مشتری وجود دارد، SDL پیشبینی میکند که بعد جدیدی از اهمیت سازمانی محتوا را شاهد خواهیم بود.
وبسایت شنبه : شرکت SDL که در زمینه خدماتی مثل تولید، مدیریت، ترجمه و عرضه محتوا فعالیت دارد، در گزارش خود پنج حالت را برای آینده محتوا ذکر کرده که مجموعهای از روندهای محتوا برای برندها در سال ۲۰۱۸ است. از آنجا که محتوا در هر جریان خرید مشتری وجود دارد، SDL پیشبینی میکند که بعد جدیدی از اهمیت سازمانی محتوا را شاهد خواهیم بود. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) نقش مهمی در خودکارسازی تولید، ترجمه، سازماندهی و عرضه محتوا بازی میکنند. در گزارش پنج روند تولید محتوا، شرکت SDL بررسی میکند چگونه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار است در نحوهای که محتوا تولید، مدیریت، ترجمه و به مخاطبان جهانی عرضه میشود، بیشترین تأثیر را داشته باشد. پنج حالت آینده محتوا عبارت است از:
همگامشدن با تقاضای زیاد محتوا سخت است: خود محتواست که محتوا را تولید میکند
هزاران هزار نویسنده برای تولید تمام محتوایی که برای تجارب قوی دیجیتالی آینده نیاز است، باید کار کنند. پیشرفتها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به این معنی است که در سال ۲۰۱۸ برندها میتوانند به طور خودکار محتوای آماده حاصل از اطلاعات ذخیرهشده در انواع مخازن داده کسبوکار خود را تولید کنند و به هر مشتری خود، تجربه کاملا منحصربهفرد بدهند.
مدیریت حجم زیادی از محتوا بسیار سخت است: محتوا خود را سازماندهی میکند
تولید محتوا تنها یکی از انواع قابلیتها و کاربردهایی است که یادگیری ماشینی دارد. برندها استفاده از یادگیری ماشینی را برای دستهبندی محتوای شرکت خود و بهبود متاداده و بهینهسازی سئو آغاز میکنند و دیگر سیستمهای سازمانی را قادر میسازند به طور خودکار محتوای موجود را کشف کنند. یادگیری ماشینی استفاده مجدد از محتوا را به حداکثر میرساند و بر تلاشهای تولید محتوای سرمایهگذاری شده قبلی تکیه میکند و به برندها کمک میکند مرزهای بعدی تجارب دیجیتال را شکل دهند.
روش آبشاری منسوخ خواهد شد: محتوا چابک میشود
وقتی آینده تولید محتوا و سازماندهی آن با هوش مصنوعی شتاب بگیرد، محتوا باید ساختاریافته و دارای فرمتی مناسب باشد. SDL پیشبینی میکند که رویکرد قدیمی آبشاری به تولید و ارائه محتوا منسوخ خواهد شد. در سال ۲۰۱۸ خواهیم دید که شرکتهای بیشتری این مدل و رویکرد جدید را انتخاب میکنند. محتوای جهانی و تیمهای بومی که دارای قابلیتهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند، برای تولید و ارائه محتوای جذاب افزایش مییابند.
مشتری قبل از صحبت با فروشنده تصمیم به خرید میگیرد: محتوا بهترین فروشنده شما خواهد شد
در حال حاضر، برندها در اولویتهای فروش خود تغییر ایجاد کرده و روی تولید محتوا به جای فروش تمرکز میکنند. چون فروشندگان فقط یکسوم روز خود را با مشتریان صحبت میکنند و محتوا هرگز این ارتباط و گفتوگو با مشتری را قطع نمیکند. شرکت SDL نیز امیدوار است که تولید، ترجمه و ارائه محتوا به اولویتی برای رهبران فروش تبدیل شود. تحقیقات در این باره نشان میدهد: بیش از نیمی (۵۳درصد) از مشتریان جهانی محتوا، اکنون دارای صفحات مشاوره، محتوای فنی و سؤالات متداول برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول قبل از خرید هستند.
محتوا بزرگترین ریسک امنیتی خود است: امنیت محتوا تأمین خواهد شد
مصوبات آتی از جمله مقررات حفظ اطلاعات عمومی در اروپا (GDPR) بدان معنی است که کسبوکارها به کنترل و نظارت مطلق بر اطلاعات مربوط به مشتری نیاز دارند. آنها باید شفافیت، پیگیری و حفاظت کامل از اطلاعات را تا ماه مه ۲۰۱۸ فراهم کنند. به منظور سازماندهی و تأمین امنیت حجم بالای اطلاعات در سال ۲۰۱۸، برندها به فناوریهای یادگیری ماشینی برای ترجمه، تجزیه و تحلیل و خودکارسازی زنجیره تأمین محتوای خود روی خواهند آورد.
پگی چن، مدیر ارشد بازاریابی میگوید: «محتوایی که خود محتوا را تولید کند، خود را سازماندهی کند و در سطح جهانی با سهولت مقیاسبندی شود، امری تخیلی به نظر میرسد. اما قوانین محتوا و بازاریابی در سال ۲۰۱۸ تغییر میکند و ظهور فناوریهای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی جدید این تغییر را امکانپذیر کرده است. شرکتهای هوشمند میدانند که اگر خواهان رشد و توسعه در سالهای پیشرو باشند، باید خود را برای چنین آیندهای آماده کنند.»
ارسال نظر