تاثیر کلمات بر افزایش یا کاهش پیامهای تبلیغاتی
اگر پیام های تبلیغاتی تان قدرتمند نباشند و به دست مخاطبان مناسب خود نرسند، نمی توانید به نتایجی دست پیدا کنید که انتظارش را داشتید. به عبارت دیگر، هزینه ای را که صرف بازاریابی کرده اید، از دست خواهید داد و هیچ فروشی نخواهید داشت. هیچ مالک کسب و کاری دلش نمی خواهد این اتفاق برایش بیفتد!
۱. از کلمات زیادی استفاده کرده اید.
پژوهش ها نشان داده اند که بازه توجه مردم چیزی حدود 8 ثانیه است! پس مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی تان وقت زیادی را از مردم نمی گیرد. این موضوع برای مخاطبان جوان تر اهمیت بیشتری نیز دارد. بازه توجه نسل هزاره به پیام های تبلیغاتی فقط و فقط 5 ثانیه است! نکته مهم این است که تک تک کلماتی را که حضورشان در پیام تبلیغاتی ضروری نیست، با بی رحمی تمام حذف کنید، وگرنه ممکن است زمان و هزینه ای که صرف بازاریابی کرده اید، نتیجه بخش نباشد و مردم حتی پیام تان را نخوانند و از آن رد شوند.
بروید سر اصل مطلب. کلمات اضافی. مانند «واقعا» یا «خیلی» را حذف کنید تا متن ساده باقی بماند. داستان طولانی تعریف نکنید. فراموش نکنید که فقط ۵ تا ۸ ثانیه فرصت دارید. این فرصت را از دست ندهید. یک تکنیک حذف لغات اضافی این است که وقتی پیام تبلیغاتی تان را نوشتید، یک خودکار قرمز بردارید و سعی کنید ۳۰ درصد متن را کاهش دهید. در این روش شما باید غیرضروری ترین کلماتی را که می بینید، خط بزنید تا لغات باقی مانده تاثیرگذاری بیشتری پیدا کنند.
2. از لغات تخصصی استفاده کرده اید.
کلمات سخت و تخصصی جایی در پیام های تبلیغاتی ندارند، مگر اینکه در حیطه بسیار خاص و منحصر به فردی مشغول به فعالیت باشید. البته حتی در چنین شرایطی نیز مشتریان ترجیح می دهند ساده تر صحبت کنند و خود را خیلی درگیر اصطلاحات پیچیده نکنند. یکی از مهم ترین مولفه ها در هنگام نوشتن پیام های تبلیغاتی این است که مخاطب خود را درک کنید و پیامی بنویسید که به خوبی توجهش را جلب کند. مهم نیست که شما عاشق پیچیده حرف زدن هستید! اگر مشتریان تان نتوانند پیام تان را درک کنند، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. نوشته تان را بازبینی کنید و کلمات و اصطلاحات سخت و تخصصی را پیدا کنید. آیا این لغات، درک پیام را برای مشتریان ساده کرده یا فقط حواس شان را از منظور اصلی شما پرت می کند؟ این لغات را با مترادف های ساده تری جایگزین کنید، مگر اینکه معنای خاصی برای مشتری تان داشته باشید.
پیام های تبلیغاتی عالی، مخاطب را مد نظر قرار می دهند، نه اینکه بخواهند در مورد شرکت، محصولات یا خدماتی که ارائه می شود، حرف بزنند. بنابراین پیام شما به جای ضمایر اول شخص (من، ما، -م، -مان)، باید از ضمایر دوم شخص استفاده کند (تو، شما، -ت، -تان). واقعیت این است که کسی به شما اهمیت نمی دهد. نکته مهم برای مشتری این است که محصولات یا خدمات تان بتواند کمکی به آنها کرده یا زندگی شان را ساده تر کند.
4. از کلمات احساسی استفاده نکرده اید.
آیا پیام تبلیغاتی شما مشتریان را به طور احساسی درگیر می کنند؟ اگر این طور نیست، بهتر است آن را طوری بازنویسی کنید که احساس خاصی به مشتریان بدهد. پیامی که بتواند واکنش احساسی مردم را برانگیزد، کارآمدترین نوع پیام تبلیغاتی است. چرا؟ چون حداقل بخشی از دلیل مشتریان برای خرید یا استفاده از محصول یا خدمات شما به احساسات شان بستگی دارد.
۵. از جملات مجهول استفاده کرده اید.
وقتی که بودجه ای را به نوشتن پیام های تبلیغاتی اختصاص می دهید، می خواهید که مشتریان تان را ترغیب به اقدام و خرید محصولات خود بکنید. این پیام باید شامل فراخوانی باشد که به مردم انگیزه کافی را برای خرید بدهد. با این حال، اشتباهات کوچکی مانند استفاده از لحن مجهول در ساختار جملات می تواند تاثیر منفی ای بر نتایج بگذارد. در جملات مجهول علمی روی فاعل جمله انجام می شود (توپ (به وسیله فرهاد) شوت شد)، اما در جملات معلوم، این فاعل است که کای را انجام می دهد (فرهاد توپ را شوت کرد).
ارسال نظر