نمایشگاهداری، حربه بازاریابی هواوی
شرکت چندملیتی هواوی (Huawei) که دفتر اصلی آن در چین واقع شده است، از جمله بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی و شبکهای است که در سال ۱۹۸۷ تأسیس شده و در حال حاضر شعبههای زیادی در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد ...
این برند که در سالهایی نهچندان دور، برندی ناشناخته به شمار میرفت، با در پیش گرفتن راهکارها و استراتژیهای منحصربهفرد خود توانست در ردیف مشهورترین تولیدکنندگان تلفنهای هوشمند قرار گیرد، به طوری که بعد از برندهای معروف اپل و سامسونگ در ردیف سوم بازارهای جهانی قرار گرفته است، به همین دلیل نیز در ادامه به معرفی برخی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی این شرکت پرداخته میشود تا نحوه تبدیل آن به یک برند برجسته و معتبر روشنتر شود.
تمرکز بر بازاریابی محلی
یکی از مهمترین اقداماتی که برند هواوی در ابتدای فعالیت خود در راستای برندشدن در پیش گرفت، تمرکز بر بازارهای محلی بود. این شرکت بهخوبی دریافته بود که برای دستیابی به یک هویت تجاری، نیاز به شناختهشدن دارد، به همین دلیل نیز در وهله اول به جای رقابت با برندهای مشهور و حضور در عرصه بینالمللی، حضور در بازارهای محلی و کوچکتر را در دستور کار خود قرار داده و برای این منظور نیز به شناخت نیازها و علایق بازارهای کوچکتر جهان پرداخت.
همکاری با سلبریتیها
هواوی در راستای جهانیشدن، از سلبریتیها نیز غافل نبوده و از اهمیت آنها در شناساندن و تثبیت یک نام تجاری آگاه بوده است، بر همین اساس نیز این برند همکاری خود را با چهرههای معروف سینمایی آغاز کرده و بسیاری از ویژگیهای تلفنهای هوشمند خود را از طریق این چهرهها به مخاطبان جهانی خود معرفی کرده است.
برپایی نمایشگاههای بزرگ
بسیاری از محققان علم بازاریابی و برندسازی معتقد هستند که یکی از مهمترین رازهای موفقیت برند هواوی در طی مدت زمانی نهچندان طولانی، برپایی نمایشگاههای بزرگ به منظور معرفی محصولات جدید بوده است. از آنجایی که در نمایشگاههای بزرگ، بسیاری از شرکتهای فعال تجهیزات ارتباطی شرکت میکنند، برپایی چنین همایشهایی در سطح جهانی باعث شهرت بیشتر برند هواوی شده است، خصوصا که این نمایشگاهها در رسانههای معروف و شبکههای اجتماعی نیز تقویت شده و طیف زیادی از مخاطبان خاص و عام در جریان تحولات جدید محصولات آن قرار میگیرند.
همگام با قافله سریع دیجیتال
امروزه فناوری دیجیتال یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی برندهای مختلف به شمار میرود که با توجه به قدرت رسانهای گستردهای که دارد، مخاطبان زیادی را از نقاط مختلف جهان هدف قرار میدهد، بر همین اساس نیز برند هواوی با این تکنولوژی جدید همگام بوده و با طراحی برنامههای تبلیغاتی هدفمند که قابلیت اجرا در گوشیهای همراه را دارند، از این قافله فناوری عقب نمانده است. در همین راستا یکی از مهمترین اقدامات این برند، طراحی و اجرای ویدئوهای تبليغاتی در گوشیهای همراه است که از طریق نرمافزاری موسوم به iClick صورت گرفته و مخاطبان مجازی زیادی را به دیدن این ویدئوها دعوت میکند.
تصرف زمین با بیلبوردهای فراوان
در کنار تبلیغات گستردهای که برند هواوی در فضای دیجیتال انجام میدهد، تبلیغات سنتی و خصوصا تبلیغات خیابانی از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی این برند به شمار میروند، به طوری که در سراسر اروپا کمتر شهری است که خیابانهای آن از بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی این برند خالی باشد.
قیمتگذاری مناسب با ذائقه مخاطبان
راهکارهای منحصربهفردی که برند هواوی در راستای سیاست قیمتگذاری خود در پیش گرفته است میتواند به عنوان یکی از روشهای مهم بازاریابی این برند به شما رود. این برند برخلاف رقبای برجسته خود مانند اپل و یا سامسونگ که عموما محصولاتی با قیمتهای بالا تولید میکنند، رنج قیمتگذاری متنوعی دارد؛ به این معنا که میتواند طیف گستردهای از مخاطبان خود را از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی پوشش دهد.
ارسال نظر