رازهای موفقیت در مغازه داری
خرده فروشی شاید چالش بزرگی باشد؛ به ویژه در سال های اخیر که غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون سر برآورده اند.
مشتری خود را بشناسید
این نکته بدیهی به نظر می رسد، اما اگر بدانید چه تعداد از برندها و خرده فروش ها برای مخاطبانِ اشتباه بازاریابی می کنند، شگفت زده خواهید شد.
چینش محصولات
پژوهش ها رابطه مستقیمی میان قابل رویت بودن قفسه ها و میزان خرید نشان می دهند. براساس تحقیقی که POPAL در سال 2014 انجام داد، قرار دادن محصولات در انتها و وسط راهرو باعث می شود خریدارها بهتر آن ها را ببینند.
بسته بندی موثر است
تحقیقات نشان می دهند بسته بندی می تواند اثر بسیار زیادی روی تصمیم مشتری ها بگذارید. عواملی مانند اندازه و شکل، رنگ، جنس و فونت، همگی روی ادراک مشتری تاثیر می گذارند.
شخصی سازی تجربه خرید
این موضوع بسیار مهمی است و باید کاملا به آن توجه کرد. خریداران فقط به دنبال خرید نیستند؛ آن ها تجربه ای شخصی سازی شده می خواهند. زمانی که مشتری تان را شناختید، می توانید این شناخت را به پیشنهادها و فروش های ویژه شخصی سازی شده ترجمه کنید.
محصولات را به شکل مناسبی نمایش دهید
نمایش محصولات در محل خرید، آخرین فرصت شما برای اثر گذاشتن روی تصمیم خریدار است؛ پس این کار را به شکلی هوشمندانه انجام دهید.
به مشتری تان اطلاع رسانی کنید
چرا خریدار باید در میان محصولات رقبا محصول شما را انتخاب کند؟ مصرف کننده ها همواره در پی یافتن پاسخ این پرسش اند. افراد علاقه زیادی به اطلاعات دارند و هرچه در فروشگاه اطلاعات بیشتری به آن ها بدهید، بهتر است.
از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید
امروزه واژه «دیجیتال» گستره وسیعی را در بر می گیرد. شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، اپلیکیشن های تلفن های هوشمند و حتی اپلیکیشن های دیجیتال درون فروشگاه، همگی «دیجیتال» هستند.
قابل اعتماد باشید
برندهایی مانند گوگل، کوکاکولا و دیزنی معمولا چه کار می کنند؟ آن ها حس اعتماد ایجاد می کنند و به این ترتیب به باارزش ترین برندهای دنیا تبدیل شده اند. البته منظور ما تقلید از این برندها نیست، بلکه شما باید روی برند و فروشگاه خودتان تمرکز کنید.
ارسال نظر