آموزش انگلیسی به زبان بازاریابی
نیای کسب و کار هر روز در حال تغییر کردن است. تغییرات آنقدر زیاد سریع هستند که همگام شدن با آنها نیاز به تلاش بی وقفه و پیشرفت مستمر دارد.
به همین جهت و در راستای برآوردن نیاز شما- البته به قدر توان- قصد داریم به آموزش زبان انگلیسی با تمرکز بر مباحث بازاریابی، فروش و تبلیغات بپردازیم.
Brand Cycle
این چرخه با ارزیابی نام تجاری موجود یا ایجاد نام تجاری جدید آغاز می شود و مالک را در مجموعه ای مداخله های خلاق و استراتژیک قوی به منظور ارائه بازده شفاف سرمایه گذاری نام تجاری، هدایت و راهنمایی می کند.
Promotion Pricing
یک تکنیک تشویقی فروش که شامل کاهش قیمت محصول یا خدمت در یک بازه زمانی کوتاه مدت برای جذب مشتری و فروش بیشتر می شود.
Audit
بازرسی به مفهوم بررسی جامع، سیستماتیک، مستقل و دوره ای عملکرد سازمان است.
Cross- Selling
فروش متقابل، تشویق مشتریان فعلی به خرید یک محصول یا خدمت است تا آنان محصولات یا خدمات دیگری را از همان شرکت خریداری کنند.
Buzz Marketing
شکلی از بازاریابی دهان به دهان است که پایه و اساس آن را شور و اشتیاق مخاطبان در به اشتراک گذاری محصول، خدمت یا تبلیغات ساخته شده تشکیل می دهد.
Intangible Assets
به یک دارایی غیرپولی و فاقد ماهیت عینی اطلاق می شود که جهت استفاده در تولید یا عرضه کالا یا سایر مقاصد اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد یا اجاره داده می شود.
Point Of Sale (POS)
پایانه فروش یا کارتخوان دستگاهی است که از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه ای، به سیستم بانکی امکان انتقال خودکار مبلغ خرید از حساب فروشنده را فراهم می سازد. اولین پایانه فروش مجهز به میکروکنترلر توسط ویلیام بروبک در سال ۱۹۷۴ ساخته و در فروشگاه مک دونالد به کار گرفته شد.
Gross National Product (GNP)
مجموع ارزش پولی کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک سال مشخص، با استفاده از عوامل تولیدی که متعلق به مردم یک کشور است.
Profit Margin
نسبتی است که با استفاده از آن، سودآوری هر ریال از فروش را به دست می آورند. این نسبت حاصل تقسیم سود پس از کسر مالیات و سایر هزینه های عملیاتی بر خالص فروش است.
Inventory Management
عبارت کلی برای مدیریت موجود مورد نیاز عملیات تولیدی یا خدماتی با هدف دستیابی به کارآیی بهینه.
Focus Group
گروهی از افراد که برای بحث درباره یک مسئله یا ایده یا محصول دور هم جمع می شوند. این گروه ها بخش مهمی از عملیات تحقیقات بازار را تشکیل می دهند.
Merchandising
بازارپردازی یا چیدمان فروش مجموعه ای از روش هایی است که در فروشگاه های خرده فروشی مورد استفاده قرار می گیرد تا مشتریان هر چه بیشتر ترغیب به خرید شوند.
منابع:
- واژه نامه بازاریابی، بابک سپاس مقدم، انتشارات افرند
- فرهنگ واژگان برند، دکتر احمد روستا، کبری سبزعلی یمقانی، انتشارات - سیته
- فرهنگ بازرگانی، سیف غفاری، انتشارات ذهن آویز
ارسال نظر