اشتباهاتِ یک کارآفرین تازه کار!
ایفای نقش به عنوان یک کارآفرین موفق، بدون شک کار سختی است. قطعا هر کارآفرینی که امروز به موفقیت دست یافته است، روزی رویاهای بزرگی در سر پرورانده است و این رویاها را به مرحله عمل رسانده تا بتواند به مدیری موفق تبدیل شود.
هر کسی به دنبال بهترین افراد برای استخدام است. اما مشکل اصلی در این موارد این است که همیشه امکان یافتن با استعدادترین افراد برای استخدام وجود ندارد. باید توجه داشت که یک مدیر تازه کار و کم تجربه، قادر به برآوردن نیازها و خواسته های افرادی با مهارت و استعدادهای بالا نخواهد بود، و همین امر می تواند در امر مدیریت کسب و کار و در نتیجه موفقیت سازمان لطمه وارد کند.
به علاوه به کارگیری این نیروها با سطح توانایی های بالا، برای مجموعه کسب و کار شما بسیار پرهزینه خواهد بود. به ویژه اگر در گام های ابتدایی راه اندازی کسب و کار خود هستید، استخدام افرادی حرفه ای با مهارت های بالا ممکن است به جای کمک به پیشرفت شما، موجب شکست در مدیریت کسب و کارتان شود.
بهترین راه این است که به جای خریدن استعدادها، آن ها را در مجموعه شغلی خودتان پرورش دهید. به عنوان مثال اگر شرکت خودتان را به تازگی تاسیس کرده اید و به فردی دارای مهارت عکاسی نیاز دارید، قطعا با استخدام یک عکاس حرفه ای، هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهید شد. اما اگر به دنبال فردی خلاق بگردید که دارای دید عکاسی مناسبی باشد، اما هیچ سابقه و تجربه کاری نداشته باشد، انتخاب بهتری انجام داده اید.
2. مدل درآمدی مشخصی برای خود ترسیم نمی کنند
آیا کسی وجود دارد که به دنبال پول درآوردن از کسب و کار خودش نباشد؟ بسیاری از کارآفرینان به خدماتی که می خواهند در بستر کسب و کار خودشان ارائه دهند، و محصولاتی که قصد دارند به مشتریانشان بفروشند، فکر کرده اند. اما یک مدل درآمدی مشخص و واضح برای خودشان ترسیم نکرده اند تا بر مبنای آن فرایندهای کسب و کارشان را تعیین نمایند. طول عمر ارزش و درآمدی که هر مشتری می تواند ایجاد کند باید در مدل درآمدی مشخص شود و برنامه مدونی برای استفاده از این طول عمر تعیین شود.
بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی یک مشتری محصولی را از آنها خریداری می کند، باید به دنبال مشتریان جدید بگردند. اما مهمترین نکته این است که باید به دنبال بهینه سازی ارتباط موثر خود با مشتریان کنونی خود باشید.
۳. راهکارهای جدید را بدون آزمون و خطا پیاده می کنند
خیلی از اوقات وقتی صاحبان کسب و کار دچار شکست می شوند، تصمیم می گیرند که ضررهای خودشان را با هزینه هایی که بر مشتری متحمل می کنند، جبران نمایند. به این ترتیب با خودشان می گویند که تغییر رویکردهایی که خیلی دیر اتفاق می افتند، ممکن است جلوی پیشرفت ما را بگیرد. پس بدون هیچ گونه آزمون و خطا، راهکارهایی جدید را در پیش می گیرند که در بسیاری از موارد اثرات زیانباری به دنبال خواهند داشت.
به عنوان مثال اگر احساس می کنید که قیمت ارائه خدمات یا عرضه محصولاتتان بیش از حد زیاد است، سعی نکنید به هر طریقی این هزینه را با اختصاص تخفیف به مشتریانی که هیچ شکایتی از قیمت های بالا ندارند، کاهش دهید.
۴. بیش از حد درگیر پیروی از ایده های دیگران می شوند
در یک کسب و کار جدید و نوپا، توجه به آنچه دیگر رقیبان در حوزه کسب و کارتان انجام داده اند، می تواند کمک بسیار خوبی برای پروراندن ایده های جدید باشد. دنبال کردن ایده های دیگران به خودی خود نه تنها کار بیهوده ای نیست، بلکه می تواند بسیار مفید واقع شود.
با مد نظر قرار دادن اشتباهاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، و دوری از آنها می توانید با سرعت بسیار بیشتری در جهت رسیدن به اهدافتان و دست یافتن به موفقیت در کسب و کاری که به تازگی راه اندازی کرده اید، به پیش روید. به یاد داشته باشید که بهترین گام ها در راه کسب موفقیت همیشه در مسیری برداشته می شوند که پیش از شما توسط دیگران امتحان شده اند. پس این اشتباهات را در کارهای آینده خودتان جدی بگیرید.
نظر کاربران
مطلب قشنگ و مفیدی بود اگه میشه از این گونه مطالب زیاد بزاربن