موفقیت «رولکس»؛ ۶۰ سال با سوارکاران
«رولکس» در رویدادهای مختلفی حضور داشته و حامی ورزش ها، نمایشگاه ها و... شده است، اما شاید در هیچ زمینه ای تا حد سوارکاری موضوع را جدی نگرفته باشد.
اسناد نشان می دهد برند «رولکس» با ورزش سوارکاری پیوندی دیرینه دارد که قدمت این پیوند به 60 سال می رسد. رابطه طولانی بین برند «رولکس» و دنیای شیک سوارکاری به سال 1957 باز می گردد. زمانی که Pat Smythe یکی از قهرمانان رشته پرش با اسب، یک ساعت از این برند را به مچ داشت. این ورزشکار پیشگام، در میدان مسابقه، ساعت رولکس Oyster Perpetual را به مچ داشت؛ ساعتی که گفته می شود در آن زمان نخستین ساعت ضدآب جهان بوده و به دلیل نوآوری و ابتکار، طول عمر و نیز شیک بودن آن مورد تحسین بسیاری از مردم قرار گرفت.
از آن زمان به بعد، این برند و ساعت ساز سوییسی متعهد شد برای ورزشکاران خوش قیافه با هیکل هایی کاملا ورزشکاری، ساعت هایی را ارائه دهد که بسیار شیکند که البته در همین راستا با ورزش سوارکاری و سوارکاران برجسته، انس بیشتری گرفت و برای این رشته ورزشی با جدیت گام برداشت.
حالا دیگر 60 سال است که این برند به عنوان یک نشان زیبا و برجسته سوارکاری در جهان شناخته می شود و در این مدت، همچنان اسپانسر و تاییدکننده این رشته ورزشی بوده است، چرا که سوارکاری نیز مانند برند «رولکس» با کنترل، روح شجاعانه ماجراجویی و مهر و علاقه به دیگران نیز تعریف شده است.
(فستیوال سوارکاری آخن یک نمایش اسب محبوب و بین المللی است که هر سال تابستان در آخن آلمان برگزار می شود و رشته های پرش با اسب، درساژ را شامل می شود و در اروپا بسیار معتبر است. درباره رویداد اسب سواری که هر سال پاییز در کانادا برگزار می شود هم می توان گفت که تاکنون بریتانیا با 10 پیروزی از 29 دوره، بیشترین پیروزی ها را از آن خود کرده است و البته در سال 2006 کانادا یعنی میزبان برای نخستین بار برنده شد. رویداد ژنو نیز امسال برای پنجاه و هفتمین بار در ژنو برگزار خواهدشد.)
رولکس همچنین در سال ۲۰۱۳یک «شو» پرش با اسب با عنوان Rolex Grand Slam of Show Jumping را پایه گذاری کرد؛ یک کار ابتکاری جهانی که به سوارکاری که جایزه Grand Prix را در هر یک از سه مسابقه این رویداد به خود اختصاص می دهد اهدا می کند. البته باید گفت که «اسکات براش» اسکاتلندی، تنها سوارکاری است که تاکنون در تاریخ موفق به دریافت جایزه Rolex Grand Slam در سال ۲۰۱۵ شده است. چون برنده کسی است که در هر ۳ رشته بتواند به مقام برتر دست پیدا کند.
در کنار «اسکات براش»، رولکس از سوارکارانی همچون Meredith Michaels Beerbaum که در امریکا متولد شده ولی به عنوان سوارکار آلمانی در این مسابقه شرکت کرد و نیز Rodrigo Pessoa برزیلی نیز حمایت کرده است. این سوارکار برزیلی در این باره نیز گفت: حمایت برندهای بزرگ و مطرحی مانند «رولکس» از سوارکاران نشان می دهد آنها به ورزش سوارکاری و نیز بالا بردن سطح حرف ای آن، بسیار متعهدند.
پیشرفت سوارکاران در چند سال اخیر بسیار چشمگیر و خیره کننده بوده است و باید گفت این موضوع بدون حمایت برندهای بزرگ امکانپذیر نیست.
«زارا تیندال» دارنده مدال المپیک هم از سال ۲۰۰۶ تاکنون مورد حمایت و تایید برند رولکس بوده است. یعنی درست از زمانی که وی در فستیوال CHIO Aachen مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد. وی در این باره گفت:
رولکس هم چنین آکادمی سوارکاران جوان (The Young Riders Academy) را در سال 2014 راه اندازی کرد که جوانان مستعد در رشته پرش با اسب را شناسایی و تربیت می کند.
نکته مهم دیگر آن که امروزه ساعت Rolex Oyster Perpetual مرزهای زمان را برای زنان و مردان درهم شکسته و در خط مقدم جبهه ساعت سازی مد قرار گرفته است.
ارسال نظر