یک قدم رو به جلو در تکنیکهای تبلیغات و بازاریابی آفلاین
تکنولوژی و فناوری به طور کل صنعت تبلیغات را تغییر داده است. برای اینکه متوجه این تغییرات شوید، لازم نیست عصر کنونی را با تبلیغات آفلاین ۵۰ سال قبل مقایسه کنید. سرعت تغییرات در نحوهی تبلیغات به قدری زیاد است که کافیست چند سال به عقب برگردید.
ده سال پیش، تبلیغات برای اولین بار وارد فضاهای آنلاین شدند. تبلیغات کلیکی، پاپآپها، ایمیلهای رگباری و … . در آن زمان تبلیغات فضای آنلاین را همانند دنیای واقعی پوشش داده بودند.
تبلیغات آنلاین آن زمان همانند بنرها و تابلوهای تبلیغاتی بود که فقط حجم زیادی داشتند.
اما در ده سال گذشته، فناوریهای آنلاین به سرعت توسعه پیدا کردند و توانستند راههای جدیدی برای هدف قرار دادن مصرفکنندگان کشف کنند. در حالی که تبلیغات آنلاین توسعه پیدا میکردند، اما تبلیغات دنیای آفلاین و بازاریابی آفلاین همچنان ثابت و یکنواخت باقی ماند.
چهار ترفند تبلیغات و بازاریابی آفلاین اثربخش
البته بیلبوردهای دیجیتالی ساخته شدند، اما به هیچ وجه هوشمندانه نبودند.
فروشگاههای فیزیکی از راهکارهای دیجیتالی استفاده میکردند تا مشتریان بیشتری جلب کنند، اما آنها شناختی از مشتریان واقعی خود نداشتند و به همین دلیل اسپم بودن، کاری انجام ندادند.
کارشناسان به این نتیجه رسیدهاند که برای بهبود تبلیغات و بازاریابی آفلاین باید حجم انبوه تبلیغات را کاهش داده و بر شخصیسازی و تعاملات بپردازند.
در ادامه چهار ترفند تبلیغات آفلاین آورده شده است که این روزها واقعا کارایی دارند.
- تکنولوژیهای جدید بیلبوردی
- همهی ما روزانه با تعداد زیادی از بیلبوردها مواجه هستیم.
- اغلب زمانیکه در ترافیک هستیم، آنها را مشاهده میکنیم.
- آنها تبلیغات مختلفی را نمایش میدهند، اما تعداد افرادی که به آنها توجه میکنند، بسیار کم است.
تکنولوژی جدیدی به نام Dooh اختراع شده است.
این تکنولوژی سعی دارد تبلیغاتی که روی بیلبوردها نمایش داده میشود را تا حدی شخصی سازی کند.
اما چگونه؟
این تکنولوژی به گوشیهای همراه افرادی که در نزدیکی بیلبورد حضور دارند، وصل میشود.
اطلاعات مشخصی را از گوشیها، شبکههای اجتماعی و غیره جمعآوری کرده، تبلیغات مرتبطتری نشان میدهد.
البته این تکنولوژی برآیند علایق مجموع افرادی که در نزدیکی بیلبورد حضور دارند را در نظر میگیرد.
به عنوان مثال، اگر صد نفر از افراد را بیابد که به صورت مشترک به فوتبال علاقهمندند، تبلیغاتی مرتبط با فوتبال نمایش میدهد.
این تکنولوژی میتوانید سرآغازی برای انقلابهای بزرگ در توسعهی بیلبوردها باشد.
حضور در رویدادها
این روزها شاهد رویدادهای بسیار زیادی هستیم.
رویدادها نقش بسیار مهمی در اکوسیستمهای مختلف ایفا میکنند.
رویدادها قادر هستند، چند ساعتی ما را از دنیای آنلاین دور کرده، کنار همدیگر جمع کنند و کمک کنند تا کارهای مشترکی را صورت دهیم.
برخلاف شرایط عمومی که میزان توجه ما به مسائل دوروبرمان به شدت کم است، در رویدادها این آستانهی توجه به بالاترین حد خود میرسد.
به عنوان یک کسبوکار میتوانید به طرق گوناگونی در رویدادها حضور پیدا کنید.
ارسال نظر