روشهای موفق بازاریابی در شرکت های کوچک
باید روشهای قدیمی بازاریابی را فراموش کرد. این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و ورود تازهها به بازارهای دنیا، برای دوام آوردن میان رقبا باید شیوههای مدرن بازاریابی را به کار گرفت.
باید روشهای قدیمی بازاریابی را فراموش کرد. این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و ورود تازهها به بازارهای دنیا، برای دوام آوردن میان رقبا باید شیوههای مدرن بازاریابی را به کار گرفت.
به شیوه شرکت های بزرگ تبلیغ نکنید
تبلیغاتی که در شرکتهای بزرگ انجام میشود بسیار متفاوت از تبلیغ در شرکتهای کوچک است؛ باید هم همینطور باشد.به دلیل آنکه در مورد اول شرکت قصدشان از تبلیغ ایجاد نام و مهمتر از آن معرفی محصولاتشان در آینده است. این در حالیست که شرکتهای نوپا و کوچک نمیتوانند به این شیوه عمل کنند.
چون برایشان هزینهای سنگین دارد.اما در عوض میتوانند تبلیغات فروش خود را به گونهای طراحی کنند که همیشه یک پیشنهاد تولید برای مشتریان آیندهنگر خود داشته باشند.این آسانترین راه برای مشتاق نگه داشتن مشتریانتان خواهد بود.
ارزان ترین کالای خود را پیشنهاد دهید
برخی از مشتریهای شما شاید نخواهند همان هزینهای را که شما درخواست کردید بابت خدمات و کالای شما بپردازند.بعضی دیگر هم هستند که بیشتر علاقه دارند یک کالا و خدمات ارزان را خریداری کنند تا اینکه به کیفیت آن توجهی داشته باشند.اما شما یک راه ساده دارید تا بتوانید در مواجه شدن با این دسته از مشتریها، فروش خود را از دست ندهید.شما باید برای این گروه از مشتریان خود همیشه یک سری کالاها و خدمات به قابلیتهای ساده و ارزان داشته باشید تا فروش خوبی را داشته باشید.
کالاهای اعلای خود را پیشنهاد دهید
اما همه که مثل هم نیستند.برخي از مشتریها هم بسیار مشکل پسند هستند.یعنی تمایل دارند هزینه بالایی بپردازند تا بتوانند کالا و یا خدمتی با کیفیت بالا خریداری کنند.در این حالت شما میتوانید متوسط فروش و درآمد کل خود را با ارائه یک محصول و یا خدمات جامعتر تقویت کنید و یا اینکه میتوانید چند كالا و خدمات مخصوص را در قالب یک بسته پيشنهادی با قیمتی بالاتر به مشتریان مشکل پسند خود ارائه دهید.
از روشهای غیر معمول استفاده کنید
برای موفقیت در بازاریابی خود گاهی باید به دنبال روشهای غیرمعمول باشید.همیشه لازم نیست داخل چارچوبی از پیش تعیین شده عمل کنید.شما ممکن است راهی پر منفعت به ذهنتان برسد که بتوانید فروش تولیدات خود را بدون هیچ رقابتی افزایش دهید.برای مثال بهترین تبلیغهای کوچک خود را روی یک کارتپستال چاپ کنید و آن را برای افراد و یا شرکتهایی که در بازار هدفتان هستند، ارسال کنید.گاهی یک آگهی کوچک روی یک کارتپستال میتواند حجم بالایی از ترافیک در وبسایت و سیل فروش و خدمات و کالای شما را با هزینهای بسیار کم تامین کند.
آگهیهای خود را اصلاح کنید
همیشه آگهیهای طولانی نمیتواند دلیلی برای موفقیت در بازار یابی شما باشد.به همین دلیل توصیه میکنیم سایز آگهیهای خود را کوچک کنید. در این حالت شما میتوانید تعداد زیادی از آگهیهای کوچک خود را با هزینه یک آگهی طولانی چاپ کنید. بعضی وقتها شاید شوکه شوید وقتی ببینید آگهیهای کوچک تا چه حد توانستند روی افزایش تولیدات شما موثر باشند.
با شرکت های کوچک دیگر شریک شوید
با چند شرکت به صورت غیر رقابتی شریک شوید و به مشتریان خود خدمات ارائه دهید.به این صورت که شما خدمات شرکتهای تجاری شریک خود را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید و آن شرکتها نیز کالاها و خدمات شما را برای مشتریان خود تبلیغ کنند.این شیوه باعث میشود مشتريهای شما افزایش یابد و با کمترین هزینه بتوانید تبلیغ گستردهای را برای شرکت خود انجام دهید.
نظر کاربران
سلام ممنونم بابت مطلب خوب و پر بارتون.
تشکرازمطالب آموزندتون
درحال حاضر می توان تبلیغات عمدهای را انجام داد ولی آیا با برآوورد کردن هزینه آن ، میزان ریسکتان را بررسی کرده اید؟
ولی درحال بیایم به سرویس پیامک انبوه نگاهی بیندازیم و ببینیم در مقابل هزینه ای که می کنیم ، چقدر پتانسیل کسب و کارمان یا خدماتمان یا در برندینگ ما تاثیرگذار است:
شما فرض کنید که شما 100 پیامک در سطح محل سکونت خود ارسال می کنید و هزینه این 100 پیامک 1000 هزارتومان باشد ولی اگرکمی فکر وتامل بکنید می بینید از این 100 پیامک به راحتی 10 نفر مشتری شما می شوند که 10000 برابر این هزینه ای که کردید سود کسب می کنید و 90 نفر شما را به خاطر می سپارند و ناخودآگاه کالا یا خدمات شما را به دیگران توصیه می کنند و دقیقا همین اتفاق برای شما افتاده است که درحال حاضر شما خیلی از پیامک های تبلیغاتی را که دریافت می کنید را ، مجذوب بعضی از آنها می شوید و بعضی از همان تبلیغات را ناخودآگاه در یک دورهمی یا نشست دوستانه در وقت مناسب به دیگران توصیه می کنید.
پس به تاثیر فوق العاده سرویس پیامک واقف شدیم.