برند ماتل و باربیهایش چه راهکارهای بازاریابی دارند؟
راز سالی ۶ میلیارد دلار «عروسکِ باربی» فروختن!
تلاش برای جهانیشدن، آشنایی با فرهنگ جوامع مختلف در جهت تلاش برای یافتن مخاطبان جدید، تنوع محصولات، انتخاب درست مخاطبان برنامههای بازاریابی و ... از جمله دلایل اصلی موفقیت برندی مانند «ماتل» به شمار میرود.
ماتل بازارهای جهانی را هدف قرار داده است
با توجه به اینکه در هر سه ثانیه یک عروسک باربی در جهان فروخته میشود، میتوان دقیقا به این موضوع پی برد که بازاریابی برندی مانند ماتل در سطح بینالمللی اتفاق میافتد و این برند، قوانین بازاریابی خود را در سطح جهانی پیاده میکند؛ به این معنا که با تولید هر اسباببازی جدید، شبکههای مختلف تلویزیونی در سراسر جهان، کمپینهای تبلیغاتی مربوط به اسباببازی مذکور را پخش میکنند؛ ضمن اینکه سایر کمپینهای بازاریابی این برند در فضای مجازی نیز به صورت گستردهای مخاطبان جهانی این نام تجاری را با خود همراه میکنند.
بازاریابی عاطفی
با توجه به اینکه محصولات برند ماتل برای کودکان طراحی شدهاند، این نکته به خودی خود میتواند یک اصل مهم بازاریابی را برای این برند در پی داشته باشد، چراکه نزدیکترین افراد به کودکان، والدین آنها هستند و با تأکید بر رابطه عاطفیای که بین والدین و فرزندان وجود دارد، میتوان یک بازاریابی درست و دقیق را انجام داد. در همین راستا نیز کمپینهای تبلیغاتی برند ماتل به گونهای طراحی شدهاند که با استفاده از رابطه عاطفی پدر و مادر با کودکانشان، روند هدیه دادن آنها را کنترل میکنند؛ به این معنا که از طریق نشان دادن علاقه کودکان به اسباببازیهای مورد نظر، والدین آنها را به سوی هدیهدادن این اسباببازیها ترغیب میکنند. نشان دادن خوشحالی کودکان مختلف در رابطه با اسباببازیهای این برند، در نهایت والدین آنها را به صورت ناخودآگاه به سوی خرید محصولات مذکور ترغیب میکند.
انتخاب درست دایره مخاطبان
یکی از مراحل ضروری و مهم در هر برنامه تبلیغاتی، انتخاب مخاطب است، به این معنا که تبلیغ مورد نظر در نهایت باید روی چه افرادی تأثیر بگذارد، تیم بازاریابی ماتل نیز به خوبی بر این نکته واقف بوده و مخاطبان خود را بهدرستی انتخاب کرده است. در وهله اول شاید اینطور به نظر برسد که مخاطبان اصلی این برند، کودکان هستند، اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که در نهایت آن کسی که برای کودک اسباب بازی را میخرد، والدین و بزرگترهای وی هستند و بر این اساس، در طراحی یک برنامه تبلیغاتی، بهتر است که در درجه اول والدین آنها را مد نظر قرار داد. برند ماتل مخاطبان اولیه خود را مادران بین ۲۵ تا ۴۵ سال در نظر گرفته و پدر، پدربزرگ و مادربزرگ نیز در درجه دوم قرار دارند. در واقع این برند با انجام مطالعات گسترده اجتماعی به این نتیجه رسیده که نقش مادرها به عنوان تصمیمگیرنده نهایی در انتخاب اسباببازی بیشتر بوده و پدرها نیز در درجه دوم قرار دارند. همچنین این برند از نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز غافل نشده است، چراکه این افراد نیز با توجه به علاقهای که به نوههای خود دارند، اسباببازیها را به عنوان یکی از هدایای انتخابی خود به آنها در نظر میگیرند.
عروسکی برای همه
عروسکهای باربی برند ماتل جزء مهمترین محصولات این برند هستند که تقریبا در تمام نقاط جهان شناخته شده بوده و کودکان زیادی به آنها علاقه دارند، بر همین اساس نیز برند ماتل روی این محصول خاص خود تأکید بیشتری نشان داده است؛ باید گفت این برند به خوبی متوجه جایگاه عروسکهای باربی در سطح بینالمللی شده است و بنابراین با هدف نزدیککردن این عروسکها به فرهنگهای مختلف جوامع، در ساختار آنها تغییراتی را به وجود آورده است.
نظر کاربران
وااای باررربی بارررربی بارررربی
قیمت چند است