۷ قدم تا راه اندازی شرکت
مهم نیست چند ساعت کار می کنید و در این زمان چه سختی هایی را تحمل می کنید، مهم این است که کسب و کاری راه اندازی کنید و با حفظ کیفیت و قواعد کاری، خیلی سریع از نقطه الف به ب برسید
برترین ها: مهم نیست چند ساعت کار می کنید و در این زمان چه سختی هایی را تحمل می کنید، مهم این است که کسب و کاری راه اندازی کنید و با حفظ کیفیت و قواعد کاری، خیلی سریع از نقطه الف به ب برسید.
اغلب اوقات وقتی تجارتی راه اندازی می کنیم، کارآفرین ها و سرمایه گذارها به جزئیات ریز و کم اهمیت بسیار توجه می کنند. اما شما باید بدانید که هر کاری بالا و پایین خود را دارد و باید با هوشمندی، درایت بالا و زمان بندی صحیح حرفه خود را راه اندازی کنید.
برای موفقیت بیشتر در این مسیر و اطمینان از پیشرفت در کار خود بد نیست این ۷ قدم را به خوبی اجرا و به آنها توجه کنید.
۱. تعیین محصول خود و تشخیص نیاز بازار
کارآفرینی این نیست که همه سرمایه خود را وسط بگذارید و همه پل های پشت سر را هم خراب کنید. باید با درایت بهترین محصول که کمترین ریسک را دارد، انتخاب کنید.
به جای اینکه به فکر سود زیاد باشید برای خود شغلی انتخاب کنید که دوست دارید. برای خود مشخص کنید قصد عرضه و فروش چه محصولی را دارید؟ به محصولی فکر کنید که باعث خوشحالی شما می شود و خیلی به سوددهی آن فکر نکنید.
اگر کاری که انجام می دهید را دوست داشته باشید بدون شک به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنید و می توانید پول و سود موردنظر را از آن کسب کنید. برعکس، اگر از ابتدا هدف شما پول باشد شاید خیلی زود سرخورده و ناامید شوید.
۲. محصول یا خدمات خود را قیمت گذاری کنید
اگر تازه وارد کسب و کار شده اید از اینکه محصول خود را با قیمت زیر بازار عرضه کنید، هراس نداشته باشید. در آینده می توانید قیمت ها را افزایش دهید. وقتی تازه کار خود را راه اندازی کرده اید هنوز مشتری ها شما را نمی شناسند، پس بهتر است کاری کنید تا به خرید محصولات شما تشویق شوند.
بسیاری از شرکت مشهوری که امروزه خودنمایی می کنند همچون وامارت، آمازون و ... همه با حفظ کیفیت محصولات خود، سر قیمت با هم رقابت دارند. شاید در چند ماه اول درآمد لازم را نداشته باشید اما باید به مرور مشتری های خود را بیابید و هرگز از کیفیت محصول کم نگذارید.
۳. برای خود مشخص کنید نخستین فروش چقدر زمان می خواهد
اگر نخستین فروش شما حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد باید سرمایه یک سال آینده خود را داشته باشید تا بتوانید در این بازار رقابتی دوام بیاورید. با تمام دقت سرمایه خود را بودجه بندی کنید زیرا پول کم آوردن و دنبال سودهای غیرواقعی بودن فقط باعث استرس می شوند و در عملکرد و کیفیت تاثیر منفی دارند.
۴. تفاوت خود را تعیین کنید
به غیر از قیمت چه مساله ای می تواند محصول یا خدمات شما را از دیگر رقبا مجزا کند؟ در بیزینسی اگر روش مشخص و ویژه ای برای فروش بیشتر و جذب بیشتر مشتری داشته باشید، با دیگر رقبا تفاوت دارید. همچنین اعتماد به نفس و اعتقاد داشتن به درک های درونی خود نیز باعث تفاوت شما از رقبایتان می شود. به غیر از اینها نیز باید به دو عنصر قیمت و کیفیت اشاره کرد که در درجه دوم اهمیت قرار دارند.
۵. تعیین بازار
اگر قصد فروش یک بیزینس یا ارایه خدمات را دارید، رسانه های اجتماعی می توانند کمک بسیاری به شما بکنند و لازم نیست به طور مستقیم از آنها کسب درآمد کنید. برای شروع کار می توانید از بلاگ های عمومی شروع کنید و حتی بعدها می توانید وب سایتی برای حرفه خود راه اندازی کنید.
۶. اصول فروش را یاد بگیرید
بهترین فروشنده ها هرگز نمی فروشند. بلکه فروش را به دو مرحله تقسیم می کنند:
گوش کردن -بازاریاب های حرفه ای اغلب به این فکر می کنند که در مرحله بعد چه چیزی باید بگویند در عوض اینکه روی حرف های دیگران تمرکز کنند. تجربه ثابت کرده است اگر دهان خود را ببندید و بیشتر گوش دهید تا ۷۰ درصد در فروش خود موفق تر خواهید بود.
بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید - بازاریاب های حرفه ای با صحبت های خود این اعتماد را در مشتری خود به وجود می آورند که محصول یا خدمات عرضه شده را نیاز دارند.
۷. شناختن مراحلی که برای انجام پروژه و تکمیل آن نیاز است
پروسه ای سازمان یافته و دقیق را از آغاز تا پایان تولید یک محصول تعریف کنید که تا حد زیادی هم قابل پیش بینی و نتیجه خوبی در پی داشته باشد. برای این منظور باید همه کارهای خود را گروه بندی کنید و اولویت های لازم را برای آن تعریف کنید.
نظر کاربران
مرسی عالی بود