نقش ویدئو در موفقیت کمپین های بازاریابی
چه باور داشته باشید یا نه، این موضوع یک حقیقت است که امروزه مردم زمان بسیار زیادی را برای تماشای ویدئو بصورت آنلاین اختصاص میدهند. در واقع بر اساس تحقیقی که توسط موسسه comScore منتشر شده است، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از کاربران اینترنت در دنیا عادت به دیدن ویدئوهای آنلاین دارند.
همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از طرف شرکت مشاوره بازار Forrester Research تنها یک دقیقه محتوای ویدئویی ارزشی برابر با یک متن با ۱.۸ میلیون کلمه دارد - از همین یک مورد می توانید بخوبی به ارزش بسیار زیاد و قدرتمند یک ویدئو نسبت به متن پی ببرید. بسیاری از افراد پس از دیدن یک ویدئو کوتاه جذاب و گیرا حتی در حد ۳۰ ثانیه آنقدر توجیه میشوند که برای خواندن کتاب یا متنی به مدت ده دقیقه وقت بگذارند. به همین دلیل است که همواره تاکید بر قدرتمند بودن ویدئو داریم، چرا که ویدئو قادر است تا پیامی را در کمترین زمان و بصورت اثربخشترین شکل به مخاطبین شما انتقال دهد.
به عنوان یک مالک یا مدیر کسب و کار، هرگز نمیتوانید از پس هزینهها و ضرر و زیان ایجاد شده در نتیجه عدم استفاده یا بیتوجهی کردن به استفاده از ویدئو در فعالیتهای بازاریابی خود برآیید. در این رابطه فقط و فقط باید توجه داشته باشید به تعداد افرادی که روزانه به سایتهای اشتراکگذاری آنلاین ویدئو سر میزنند.
مزایای بسیار زیادی در استفاده از ویدئو در کمپینهای بازاریابی آنلاین شما وجود دارد. از این طریق میتوانید حضوری منحصر به فرد در فضای آنلاین داشته باشید، که کمک بسیار بزرگی به رتبه بندی وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو از قبیل گوگل میکند. همچنان که میدانید یوتیوب در اختیار گوگل است، پس هر قدر فعالیت بیشتری بر روی یوتیوب داشته باشید، موقعیت بهتر و بالاتری در نتایج جستجو گوگل نصیب شما میشود. همواره ویدئوهایی که از قدرت زیادی برخوردارند و به دفعات بیشتری بر روی یوتیوب دیده میشوند، برای کلمات کلیدی معرفی شده برای آنها در گوگل بهتر نشان داده شده و رتبه بهتری هم کسب میکنند.
استفاده از ویدئو همچنین تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش و تبدیل شدن مشتری بالقوه یا بازدید کننده از وبسایت شما به مشتری نهایی برای شما دارد. ۶۴% از مصرف کنندهها عموماً پس از دیدن یک ویدئو در رابطه با محصول مورد نظر خودشان اقدام به خرید آن می کنند. ویدئوهایی که در رابطه با معرفی یک محصول یا خدمت به صفحه اصلی یک وبسایت اضافه میشوند، شگفتی های بسیار زیادی را در نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری ایجاد می کنند، از جمله افزایش ۲۰% آن.
استفاده از ویدئو موجب افزایش ارتباط و وابستگی مصرف کنندگان با محصولات و خدمات یک شرکت شده و موجب افزایش احتمال خرید توسط آنها میشود. بیش از ۶۵% مدیران اجرایی در سراسر دنیا عموماً اقدام به بازدید از وبسایت یک فروشنده میکنند، پس از اینکه ویدئویی را که توسط آن فروشنده در رابطه با محصول یا خدمت وی مشاهده می کنند و همچنین ۳۹% از آنها هم عموماً خودشان بطور مستقیم با فروشنده مورد نظر تماس تلفنی برقرار میکنند، اگر که از ویدئو منتشر شده خوششان آمده باشد.
بازاریابی ویدئویی یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است و به آنها کمک میکند تا سرنخهای خود را با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری به مشتری نهایی تبدیل کنند.
اما یک حقیقت دیگر اینکه ۹۳% از بازاریابان آنلاین در حال حاضر از ابزار ویدئو برای بازاریابی و فروش و ارتباطات خود در فضای اینترنت استفاده میکنند. این عدد برای بازاریابانی که در حوزه صنعتی (بازاریابی صنعتی) فعالیت میکنند، نیز برابر با ۷۶% است که در عمل میتوان گفت ویدئو بخش عمدهای از استراتژیهای محتوا و سئو بازاریابی آنها را تشکیل میدهند.
شاید بتوانید از مزایای حاصل از ویدئو در بازاریابی خود چشم پوشی کنید، اما مطمئنا رقبای شما چنین نمیکنند و بهترین نتایج را از این ابزار از آن خود میکنند.
هوشمندانه اقدام کنید و همین امروز به فکر ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود باشید و اجازه ندهید به راحتی از جلو بزنند.
ارسال نظر