بازاریابی به سبک ابر برندهای سیلیکون ولی
بانک سیلیکونولی (SVB) که در سال ۱۹۸۳ در منطقه سانتاکلارا واقع در کالیفرنیا تأسیس شده است را میتوان از جمله شرکتهای این دره محسوب کرد که خدمات مالی متنوعی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه میدهد.
در این گزارش تلاش خواهیم کرد تا با معرفی چند کمپین موفق تبلیغاتی شرکتهای برجسته سیلیکونولی، راهکارهای تبلیغات برندهای جهانی را با هدف انتقال تجربه بررسی کنیم. بانک سیلیکونولی، از جمله شرکتهایی است که یکی از تبلیغات نسبتا قدیمیتر آن را در این گزارش به عنوان نمونهای از کمپینهای تبلیغاتی چاپی و سنتی شرکتهای موجود در سیلیکونولی معرفی میکنیم. در ادامه نیز به معرفی کمپینهای بازاریابی مدرنتری خواهیم پرداخت که از طریق شرکتهای اپل، گوگل و ایبی راهاندازی شدهاند.
ما مردم را میشناسیم: نمونه یک کمپین سنتی در سیلیکونولی
بانک سیلیکونولی (SVB) که در سال ۱۹۸۳ در منطقه سانتاکلارا واقع در کالیفرنیا تأسیس شده است را میتوان از جمله شرکتهای این دره محسوب کرد که خدمات مالی متنوعی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه میدهد. این شرکت با شناختن بازارهای تخصصی و کسب اطلاعات لازم درباره جایگاه آنها در بازار، خدمات گستردهای را به شرکتهای مراجعهکننده خود در زمینه امور مالی و تجاری ارائه داده و هماکنون با داشتن دفاتر متعدد، طیف گستردهای از شرکتهای بزرگ جهانی را به عنوان مشتریان خود، پوشش میدهد.
با توجه به اهمیتی که این شرکت در زمینه رشد و ظهور شرکتهای مختلف در تجارت جهانی دارد، در اینجا به یکی از کمپینهای اولیه این شرکت اشاره میکنیم که با عنوان «ما مردم را میشناسیم» شکل گرفته است. این کمپین که به صورت تبلیغات چاپی عرضه شده بود، با شعار مذکور، یعنی شناختن مردم، منعکسکننده تواناییهای منحصربهفرد شرکت بانک سیلیکونولی بوده که شامل پوشش دادن شبکه گستردهای از مشتریان، داشتن شرکای مختلف در بازارهای تکنولوِژی جهانی و سهامهای خصوصی است.
بانک سیلیکونولی که با عنوان اختصاری SVB نیز شناخته میشود، با تأکید بر این نکته که از شیوههای بانکداری سنتی فاصله گرفته و خدمات مالی جدید و نوآورانهای را به مشتریان خود ارائه میدهد، کمپین مذکور را راهاندازی کرده است، چراکه انتخاب شعار «ما مردم را میشناسیم» بیانگر این نکته است که این شرکت مردم جهان امروز را که در فضایی مدرن زندگی میکنند و علوم جدید الکترونیکی و کامپیوتری را به خوبی درک کردهاند، میشناسد و مطابق با نیازها و سبک زندگی آنهاست که خدمات بانکداری جدید خود را ارائه میدهد. در واقع شعار دیگری که در پشت این کمپین تبلیغاتی نهفته شده، این نکته است که خدمات SVB فراتر از بانکداری سنتی بوده و روشهای نوین مالی و تجاری از مهمترین راهکارهایی است که این شرکت به مشتریان خود عرضه میکند.
از ویژگیهای مهم دیگری که در این کمپین چاپی به چشم میخورد، ساده بودن و محاورهای بودن شعار آن است که در عین حال با سطح پیچیدهای از عکاسی حرفهای نیز ادغام شده و یک بنر تبلیغاتی را به وجود آورده است که در عین سادگی، حرفهای نیز به نظر میرسد. انتخاب مجلات بانفوذ و روزنامههای مطرح نیز برای نمایش تبلیغ مذکور از دیگر نقاط قوت این کمپین به شمار میرفتند، ضمن اینکه انتخاب شهرهای اقتصادی مطرح جهان مانند شانگهای چین و یا آگرا در هند، که شرکتهای بزرگ تجاری را در خود دارند نیز از دیگر گزینههایی به شمار میرفت که کمپین تبلیغاتی SVB به خوبی به آنها توجه کرده و مناطق مذکور را در معرفی تبلیغات خود، از نظر دور نداشته است.
ارسال نظر