چگونه محصول تان را به مدیران بفروشید
اگر فروشندگان با محصولی که می خواهند آن را به فروش برسانند ناآشنا باشند، شرکتشان به آن ها کمک می کند و فروشندگان را به سلاح «ویژگی های خاص و برتر محصول» مجهز می کند.
۱. برای فروش فقط به محصول و ویژگی های آن بسنده نکنید:
اگر فروشندگان با محصولی که می خواهند آن را به فروش برسانند ناآشنا باشند، شرکتشان به آن ها کمک می کند و فروشندگان را به سلاح «ویژگی های خاص و برتر محصول» مجهز می کند. این رویکرد از دو جنبه خطرناک است: فروشنده نظر خودش را به مشتری تحمیل می کند و نظر او را نمی پرسد و تمرکز بر تعداد زیادی از ویژگی محصول، مانع عملکرد مناسب فروشنده در معرفی محصولش خواهد شد.
واقعیت امروزی این است که چرخه توسعه و تولید فشرده تر شده است. پروفسور ریتا گانترمک گرث، از مدرسه عالی تجارت کلمبیا، کتاب هایی در این زمینه نوشته و خاطرنشان کرده است که مزایای رقابتی پایدار و طولانی مدت محصولات یک استثنا هستند، تا یک قاعده. حتی اگر فروشنده ای مزایای محصولی را بسیار دوست داشته باشد، باز هم استفاده از این مزایا در هنگام فروش در سطوح بالا دشوار خواهد بود.
۲. روی مسائل کاری و نتایج محصول تان بر کسب و کار تمرکز کنید:
مطالعه ای که اخیرا از سوی کمپانی مایکروسافت صورت گرفته است، نتایج عجیبی را نشان می دهد. این پژوهش نشان می دهد که در چند سال اخیر دامنه توجه مردم یک سوم کاهش داشته و به هشت ثانیه رسیده است. برای این که این موضوع را به شکل ملموس تری احساس کنید، باید بدانید که دامنه توجه فعلی ما یک ثانیه کمتر از ماهی قرمز است!
تجربه خرید بهتری فراهم کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید:
یکی از معدود مزایای رقابتی پایدار فراهم کردن تجربه خریدی برتر برای آن هاست. پنج گام زیر می توان این کار را انجام داد: دریابید که آن ها می خواهند چه نتیجه کاری به دست آوردند. به آن ها کمک کنید تا دریابید که چرا نمی توانند در محیط کاری فعلی شان به نتایج دلخواه برسند. فقط ویژگی هایی از محصولتان را ذکر کنید که به مشکل آن ها مرتبط است.
ارسال نظر