چرا «کیت کت» این قدر محبوب است؟
برند کیتکت سال ۱۹۳۵ در انگلستان راهاندازی شده و در طول عمر چند دهساله خود، توانسته به عنوان یکی از شکلاتهای ویفری محبوب جهان شناخته شود.
تحولات نوین در راستای اهداف پیشین
آنچه باعث پیشرفت این برند در طول عمر نسبتاً طولانی آن بوده است، قطعاً بیارتباط با نوع فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی آن نیست، به این معنا که فرایند بازاریابی این برند به گونهای بوده است که از زمان آغاز تاکنون با روندی مشابه و ثابت به راه خود ادامه داده و در این میان از تحولات بازاریابی جهان نیز غافل نبوده اما نکته مهم در فرایند بازاریابی این برند اینجاست که تحولات تبلیغات آن نیز در راستای فرایندهای پیشین صورت گرفته است؛ یعنی برند کیتکت با داشتن مجموعهای از اهداف و راهکارهای مشخص، راه خود را یافته است و این راهکارها و اهداف را در فعالیتهای کنونی و آتی خود نیز ادامه میدهد، اگرچه با تحولات فناوری دنیای امروز نیز همگام شده است.
چشمانداز بلندمدت
از جمله استراتژیهای مهمی که توسط گروه تولیدی کیتکت، خصوصاً بعد از ادغام با نستله، دنبال شده است، تمرکز عمده بر اهداف شرکت است؛ برند کیتکت اهداف خود را در چشماندازی مشخص در آینده تعیین میکند و رسیدن به آن اهداف را در دستور کار خود قرار میدهد. این استراتژی درست در مقابل استراتژی حفظ موقعیت در برابر رقبا قرار دارد، یعنی کیتکت به جای اینکه به رقابت با رقبای خود بپردازد و به دنبال حفظ شرایط کنونی خود در بازار جهانی باشد، تمرکز بر اهداف بلندمدت را در دستور کار خود قرار داده و در این راه حتی از شکستهای مختصری که در این راه طولانی ممکن است بروز کنند، نیز نمیهراسد و داشتن دید بلندمدت را مهمترین هدف خود میداند.
بزرگسالان: مهمترین گروه سنی مخاطبان کیتکت
انتخاب درست دایره مخاطبان در هر کمپین تبلیغاتی از مهمترین و کلیدیترین مراحل بازاریابی به شمار میرود، در مورد محصولاتی مانند شکلاتها نیز در وهله اول چنین به نظر میرسد که بزرگترین گروه مصرفکننده این محصولات باید کودکان یا جوانان باشند اما در حقیقت این محصول در بین بزرگسالان و حتی افراد مسن نیز طرفداران زیادی دارند.
گسترش کمپین بریک
نماد ماندگار برند کیتکت با عنوان با کیتکت زنگ تفریح داشته باش (Take a Break, have a KitKat) یکی از مهمترین شعارهای تبلیغاتی این برند محسوب میشود که طی چندین دهه با این نام تجاری همراه بوده است. اخیراً نام تجاری نستله که این شرکت را خریداری کرده، با هدف گسترش این شعار به دنبال ارائه پیامهای متمایزتری به مخاطبان برند کیتکت بوده است.
رسانههای اجتماعی ابزاری برای یافتن جغرافیای مصرف
گرچه بسیاری از کمپینهای تبلیغاتی برند کیتکت، ابتدا در کشورهای اروپایی راهاندازی میشدند و به انجام میرسیدند و بازاریابی در دیگر مناطق جهان مانند خاورمیانه و کشورهایی مانند چین در رتبههای بعد قرار داشت اما نمیتوان از پتانسیل عظیم این مناطق جغرافیایی پرجمعیت، به عنوان مصرفکنندگان برند کیتکت، غافل شد و برند مذکور نیز در سالهای اخیر تلاشهای چشمگیری جهت گسترش بازار مصرف خود به لحاظ جغرافیایی انجام داده است.
تبلیغات متقابل کیتکت و یوتیوب
همانطور که ذکر شد، کمپینهای موسوم به Break به معنی زنگ تفریح و استراحت، یکی از قدیمیترین و در عین حال بهروزترین کمپینهای این نام تجاری به شمار میروند. در همین راستا نیز یکی از کمپینهای کیتکت در یوتیوب به عنوان «یک زنگ تفریح و یک ویدئوی یوتیوب» از جمله ویدئوهای پرمخاطب کیتکت در فضای مجازی بوده است.
ارسال نظر