۴۱۰۹۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۱۳۶ نوع مختلف از انواع بازاریابی (۲)

اگر تاکنون خواسته‌اید بدانید که دنیای بازاریابی تا چه اندازه گسترده و پراکنده است، سعی کنید فقط لیستی از انواع بازاریابی برای خودتان ایجاد کنید. خیلی راحت و ساده با انواع بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محصول، بازاریابی ویروسی شروع می‌شود و یک‌باره از ۱۰۰ مورد می‌گذرد.

وب‌سایت آی بازاریابی: در بخش اول از این مطلب با ۴۶ نوع مختلف از انواع بازاریابی و توضیح کوتاهی در مورد هر یک از آنها آشنا شدیم و حالا ادامه آنها را می خوانیم:

۴۷- بازاریابی ایمیلی(email marketing): ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه یا از طریق فهرست‌های کرایه شده یا بر اساس فهرست‌های تهیه‌شده از طریق اجازه گرفتن از افراد

۴۸- بازاریابی کارآفرینانه(entrepreneurial marketing): بازاریابی در استارت آپ ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید، اغلب به روش چریکی

۴۹- بازاریابی اخلاقی(ethical marketing): اخلاقیات بازاریابی برای مسئولیت‌پذیر بودن ازلحاظ اخلاقی و اجتماعی

۵۰- بازاریابی رویداد(event marketing): برگزار کردن رویدادها از قبیل نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارها و …

۵۱- بازاریابی اعزامی(expeditionary marketing): ایجاد بازارهای جدید پیش از رقبا

۵۲- بازاریابی تجربی(experiential marketing): فعال کردن تعاملات حسی با برندها

۵۳- بازاریابی فیسبوک(Facebook marketing): بازاریابی در محیط فیسبوک و از طریق فیسبوک

۵۴- بازاریابی جغرافیایی(geomarketing): هدف‌گیری جغرافیایی برای تاکتیک‌های بازاریابی از قبیل قیمت و تبلیغات و …

۵۵- بازاریابی جهانی(global marketing): بازاریابی محصولات و شرکت‌ها در سراسر جهان با ساختار و استراتژی‌های جهانی

۵۶- بازاریابی مردمی(grassroots marketing): در این نوع از بازاریابی بجای تولید یک محتوا یا پیام برای مردم و امید به پذیرش آن توسط مردم، بر گروه کوچکی از مردم تمرکز می‌کنیم و امیدواریم که مردم پیام شمارا بین گروه‌های بزرگ‌تری از مردم گسترش دهند.

۵۷- بازاریابی سبز(green marketing): ترویج صریح محصولاتی که دوستدار محیط‌زیست هستند.

۵۸- بازاریابی چریکی(guerilla marketing): بازاریابی کم‌هزینه و بسیار تأثیرگذار خصوصاً در حوزه کارآفرینی.

۵۹- بازاریابی افقی(horizontal marketing): پیام مشابه در بین گروه‌ها و صنایع مختلف، در تضاد با بازاریابی عمودی

۶۰- بازاریابی جاذبه‌ای(inbound marketing): جذب مشتریان از طریق محتوا، بجای استفاده از انواع تبلیغات و تماس‌های یک‌باره و هماهنگ نشده.

۶۱- بازاریابی صنعتی(industrial marketing): بازاریابی محصولات و خدمات بین شرکت‌ها و بنگاه‌ها خصوصاً تولیدکنندگان و شرکت‌های بسیار بزرگ.

۶۲- بازاریابی تأثیرگذار(نفوذ)( influence(r) marketing): تمرکز بر متقاعد کردن چند فرد تأثیرگذار در یک بازار.

۶۳- بازاریابی از طریق اطلاعات(informational marketing): فراهم آوردن محتوای آموزشی و مفید برای تغذیه مخاطب از قبیل بازاریابی محتوایی.

۶۴- بازاریابی در قالب بازی(in-game marketing): تبلیغات و بازاریابی در قابل بازی‌های کامپیوتری و درزمانی که این بازی‌ها در جریان هستند.

136 نوع مختلف از انواع بازاریابی (2)

۶۵- بازاریابی درون فروشگاهی(in-store marketing): روش‌های بازاریابی و ترویجی در محل فروشگاه خرده فروشگاهی.

۶۶- بازاریابی یکپارچه(integrated marketing): هماهنگی و ترکیب چندین ابزار، کانال و رویکرد بازاریابی.

۶۷- بازاریابی اینتراکتیو(interactive marketing): تعامل بین بازاریابان و مشتریان و مخاطبان، عمدتاً به‌صورت آنلاین.

۶۸- بازاریابی اینترنتی(Internet marketing): هم‌معنا با بازاریابی آنلاین و بازاریابی در سطح وبسایت.

۶۹- بازاریابی داخلی(internal marketing): بازاریابی باهدف کارکنان خودمان به‌منظور همگام‌سازی تجربیات مشتری.

۷۰- بازاریابی بین‌المللی(international marketing): بازاریابی در سطح دریاها و مرزهای بین‌المللی، دقیقاً همانند بازاریابی جهانی.

۷۱- بازاریابی کلمات کلیدی(keyword marketing): جستجو و بهینه‌سازی کلمات در موتورهای جستجو.

۷۲- بازاریابی سمت چپ مغز(left-brain marketing): تقریباً معادل بازاریابی تحلیلی.

۷۳- بازاریابی محلی(local marketing): تبلیغات و روش‌های ترویجی باهدف حمایت و پشتیبانی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی محلی.

۷۴- بازاریابی کلمات طولانی و بلند-دم بلند هم‌معنی شده است-( Long Tail marketing): بازاریابی باهدف برخی از گروه‌ها و بخش‌های تخصصی بازار که منجر به تشکیل گروه‌های بزرگی می‌شود.

۷۵- بازاریابی وفاداری(loyalty marketing): تمرکز بر رشد و نگهداشت مشتریان فعلی، مثلاً برنامه‌های ارائه پاداش.

۷۶- بازاریابی موبایلی(mobile marketing): نوعی بازاریابی که پیام‌های آن از طریق ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند انتقال پیدا می‌کند.

۷۷- بازاریابی چند کاناله(multichannel marketing): استفاده از چند کانال برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان.

۷۸- بازاریابی چند فرهنگی(multicultural marketing): تعقیب و پیگیری مخاطبین قومی از طریق محصولات، تبلیغات و تجربیات.

۷۹- بازاریابی چند سطحی(multi-level marketing): بازاریابی با به‌کارگیری دیگران که هر یک از این افراد دیگری را در زیرمجموعه خود بکار می‌گیرند.

۸۰- بازاریابی عصبی(neuromarketing): اشتراک بین مغز و علوم شناختی و بازاریابی.

136 نوع مختلف از انواع بازاریابی (2)

۸۱- بازاریابی رسانه‌های جدید(new media marketing): اساساً هم‌معنی با بازاریابی آنلاین.

۸۲- بازاریابی از طریق خبرنامه(newsletter marketing): تحویل دادن منظم روزنامه یا خبرنامه به مخاطبین هدف از طریق ایمیل یا به‌صورت چاپی.

۸۳- بازاریابی جاویژه(niche marketing): هدف قرار دادن بخش‌های بسیار ویژه و خاص از مخاطبین.

۸۴- بازاریابی غیر سنتی(non-traditional marketing): روش‌های خارج از نرم عادی، مثلاً بازاریابی چریکی، شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی

۸۵- بازاریابی آفلاین(offline marketing): تمام فعالیت‌های بازاریابی که به‌صورت آنلاین انجام نمی‌گیرد، بازاریابی سنتی.

۸۶- بازاریابی فردبه‌فرد- یک‌به‌یک(one-to-one marketing): بازاریابی باهدف تک‌تک مصرف‌کنندگان: شناسایی، تمایز، تعامل، شخصی‌سازی.

۸۷- بازاریابی آنلاین(online marketing): بازاریابی به‌صورت آنلاین، همانند اینترنت یا بازاریابی از طریق وبسایت.

۸۸- بازاریابی برونگرا(outbound marketing): برقراری تماس و ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات، تماس‌های بدون هماهنگی قبلی، کرایه کردن لیست افراد تماس، مقابل بازاریابی ربایشی.

۸۹- بازاریابی در فضای باز(outdoor marketing): مثال‌ها: تبلیغات طراحی‌شده برای نصب بر روی دستگیره در، تبلیغات بر روی بدنه ماشین‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، بالن‌های تبلیغاتی.

۹۰- بازاریابی خارج از خانه(out-of-home marketing): بازاریابی باهدف افراد حاضر در محیط‌های باز، معادل بازاریابی محیطی

۹۱- بازاریابی عملکرد(performance marketing): همانند بازاریابی رابطه‌ای است با این تفاوت که تنها در صورت نهایی شدن فروش و بر اساس معیارها یا نرخ مشخصی از بازگشت سرمایه برای صاحب کسب‌وکار هزینه‌ای دارد.

۹۲- بازاریابی اجازه‌ای(permission marketing): القاء کردن به مخاطب مبنی بر تمایل به دریافت پیام از طرف شما.

۹۳- بازاریابی شخصی(personalized marketing): همانند بازاریابی نفربه‌نفر شامل شخصی‌سازی محصولات می‌شود.

این مطلب ادامه دارد . . .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج