دعوت مشتریهای میلیونر به یک شام لوکس!
شناخت مشتریان حقیقی و هدف قرار دادن آنها، ایجاد حس مشترک با مشتریان، بهرهمندی از خدمات دنیای دیجیتال و... از جمله راهکارهای بازاریابی برند رولزرویس است که نام آن را با یکصد و اندی سال قدمت، کماکان زنده نگه داشته است.
شناخت مشتریان حقیقی و هدف قرار دادن آنها، ایجاد حس مشترک با مشتریان، بهرهمندی از خدمات دنیای دیجیتال و... از جمله راهکارهای بازاریابی برند رولزرویس است که نام آن را با یکصد و اندی سال قدمت، کماکان زنده نگه داشته است.
هدف قرار دادن مشتریان حقیقی
رولزرویس بهخوبی میداند که مشتریان حقیقی چنین برند لوکسی، خصوصیات منحصربهفردی از لحاظ دارایی دارند؛ بنابراین انتخاب و شناخت مشتریان که یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی موفق است، به خوبی توسط دستاندرکاران این برند انجام میشود. به این معنا که رولزرویس مشتریان بالقوه خود را کاملا شناسایی کرده است و تبلیغات و فروش خود را بر اساس آنها شکل میدهد. این برند، تنها مشتریانی را هدف قرار میدهد که داراییهای آنها بیش از ۳۰ میلیون دلار باشد.
منافع مشترک با مشتریان
وفاداری مشتری، یکی از ارکان موفقیت در هر روند تجاری است؛ به این معنا که اگر یک مشتری نسبت به نام تجاری محبوب خود، حس مشترک پیدا کند، معاملات آتی خود را نیز با همان برند انجام خواهد داد. از آنجایی که مشتریان این برند نیز محدود هستند، ایجاد چنین احساسی امکانپذیر بوده و شرکت رولزرویس بهراحتی توانسته است با بسیاری از مشتریان خود وارد یک رابطه دوستانه قوی شود.
سپیدهدم دیجیتال؛ معرفی آنلاین محصول
دنیای دیجیتال، فرصتهای چشمگیری را در اختیار برندهای مختلف قرار داده است تا فعالیتهای بازاریابی خود را بهگونهای وسیعتر به انجام برسانند، برند یکصدساله رولزرویس نیز از قافله دنیای دیجیتال عقب نمانده است و از فرصتهای بازاریابی آنلاین بهخوبی استفاده میکند. یکی از اقدامات جسورانه این برند نیز در راستای استفاده از خدمات آنلاین، در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد که جدیدترین مدل ماشین خود با عنوان کوپهدراپه را بهصورت آنلاین از طریق رسانههای دیجیتال رونمایی کرد و به یک تعامل آنلاین با مخاطبان خود پرداخت.
معرفی وبسایت جدید همزمان با رونمایی از محصول
جالب است بدانید که شرکت رولزرویس درست در همان روزی که از ماشین جدید خود در سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد، وبسایت جدید خود را نیز معرفی کرد. همزمانی این دو رویکرد نیز از دیگر استراتژیهای خاص این برند محسوب میشود که در تحقق اهداف تجارت آنلاین آن صورت گرفته است.
مجله لوکس آنلاین رولزرویس
از دیگر اقدامات بازاریابی آنلاین برند رولزرویس، میتوان به خدمات وبسایت این شرکت اشاره کرد. ارائه یک سیستمعامل ساده برای پاسخگویی به مشتریان از جمله خدمات آنلاین این برند است که با داشتن یک ساختار ساده و قابل فهم، پاسخگوی پرسشهای مخاطبان خود است. از طرفی همه ما با مجلات ماشینهای لوکس جهان آشنا هستیم؛ در همین راستا از اقدامات خلاقانه برند رولزرویس ارائه تصاویر، ویدئوها و داستانهای مربوط به محصولات این برند است که بهصورت آنلاین در وبسایت این کمپانی قرار گرفته و مخاطبان میتوانند مانند یک مجله آن را ورق بزنند و از اطلاعات آن آگاه شوند.
هدف قرار دادن مشتریان با برنامههای تلفن همراه
ارائه یک نرمافزار تلفن همراه برای مشتریان یکی از اقدامات خلاقانه برند رولزرویس بهشمار میرود. آنچه در این نرمافزار حائز اهمیت است، ایجاد تعاملی است که بین مصرفکنندگان و این نام تجاری صورت گرفته است و بالا بردن فروش در درجه دوم اهمیت قرار دارد. مدیران بازاریابی برند رولزرویس بهدنبال ایجاد یک رابطه قویتر با مشتریان خود هستند و استفاده از تلفن همراه نیز یکی از ابزارهایی است که برای این منظور در اختیار دارند و ارائه یک محتوای بصری جذاب از اهداف اساسی این برند در تهیه برنامههای تلفن همراه برای مشتریان است.
تاریخچه
بیش از یک قرن پیش و در سال ۱۹۰۶، یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان پا به عرصه گذاشت و توانست در طی سالیان متمادی بهعنوان یکی از برندهای لوکس اتومبیل باقی بماند. شرکت بریتانیایی رولزرویس، توسط چارلز رولز و هنری رویس با عنوان «رولزرویس لیمیتد» تأسیس شد؛ تا اینکه در سال ۱۹۷۳ بخش خودروسازی آن از بخش هوافضا جدا شد و به نام رولزرویس موتورز کار خود را آغاز کرد.
ارسال نظر