کارمند، این گونه کارآفرین می شود!
اگر در سال های نخستین ورود به بازار کار بتوانید با خواسته درونی خود آشنا شوید بهتر می توانید برای آینده خود تصمیم گیری کنید. به همین خاطر ۹ تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که شما به کدام گروه تعلق دارید.
۱- کارآفرینان افرادی نیستند که تنها می خواهند برای خودشان کار کنند بلکه افرادی هستند که چشم اندازی بزرگ در زندگی دارند و برای رسیدن به اهدافشان استراتژی های مشخص دارند.
۲- افرادی که برای فرد دیگری کار می کنند (برای مثال کار شرکتی دارند) از امنیت شغلی و فیش حقوقی باثبات و پایدار لذت می برند و همچنین ترجیح می دهند در محیط های سازمان یافته مانند شرکت های بزرگ حضور داشته باشند.
۳- کارآفرینان از این حقیقت که می توانند با تلاش و جدیت موفق شوند و با این موفقیت به درآمد خود بیفزایندن لذت می برند.
۵- بسیاری از کارمندان شرکت ها تعهدات مالی دارند که باعث می شوند آنها از خطر کردن برای تحقق یک ایده و توسعه یک کسب و کار پرهیز کنند. اگر ایده جذابی به ذهن آنها برسد فورا نگرانی بابت پرداخت وام خانه یا دیگر قسط ها باعث می شود تا آنها از پیگیری ایده خود منصرف شوند، به همین خاطر است که بسیاری از کارآفرینان نسبتا جوان هستند و به تازگی فارغ التحصیل شده اند.
۶- کارآفرینان به این فکر نمی کنند که هر چه زودتر به پول برسند بلکه آنها رشد بلندمدت و مداوم را مد نظر قرار می دهند و پول هایی را که به دست می آورند نیز به جای اینکه برای کالاهای مصرفی خرج کنند، به سرمایه گذاری مجدد در یک ایده اختصاص می دهند.
۷- کارمندان از آخر هفته های خود لذت بیشتری می برند. با خانواده شام می خورند و به تعطیلات می روند اما کارآفرینان گاهی مجبور می شوند آخر هفته های خود را نیز به کسب و کار اختصاص دهند و از این بابت نگرانی ندارند.
۸- کارمندان می توانند از تفریحات و سرگرمی ها لذت ببرند و به فکر ورزش کردن و موسیقی گوش کردن باشند اما ذهن یک کارآفرین موفق به خصوص در شروع کار به طور کامل به ایده هایش تعلق دارد و کمتر از امور دیگر لذت می برد.
۹- کارآفرینان تا حدی خیره سر و کله شق هستند و معمولا در استدلال کردنتوانایی بیشتری از سطح معمولی ندارند. در واقع اگر فرد بیش از حد منطقی باشد می تواند خودش را قانع کندن که ایده اقتصادی اش با شکست مواجه خواهد شد. کارآفرینان از توان بالایی در تحلیل بازار برخوردارند و به خوبی شرایط بازار را درک می کنند.
ارسال نظر