ویژگی هایی که همه بازاریابان باید داشته باشند
استفاده از یک مشاور بازاریابی روش بسیار خوب و مناسبی برای آن دسته از کسب و کارهایی است که به هر دلیل بودجه محدودی در اختیار داشته و انتظارات بالایی از کسب و کار خود دارند.
۱- تجربه:
توجه داشته باشید که مشاور بازاریابی مورد نظر شما حتما دارای تجربه کافی و کاربردی در حوزه خاص کسب و کار شما باشد. تجربه معمولا باید از فعالیت های مشابه یا مرتبط با پروژه شما باشد و مهمترین نکته در این رابطه مثال هایی است که مشاور مورد نظر می تواند در این رابطه به شما ارائه کند. تجربه در تعامل و کار کردن با مشتریان هدف شما بسیار ایده آل است.
احساس اعتماد بین دو طرف در زمان عقد قرارداد فی مابین از مهمترین موارد است، چرا که پروژه های بازاریابی اغلب زمان برد بوده و اعتماد و صبر و حوصله شما در این بین در دفعات مختلف محک زده می شود. بنابراین باید در جلسه اول برخورد حتما به این نکته توجه داشته باشید که شما و مشاور دارای درک صحیح و مشابه از شرایط پروژه بوده و رویکرد یکسانی نسبت به اهمیت و . . . پروژه داشته باشید. ارتباطات در این تمامی مراحل این فرایند اهمیتی بسیار کلیدی دارد.
۳- مهارت:
نیازهای بازاریابی شما ممکن بسیار خاص و ویژه باشد و در نتیجه به استفاده و همکاری با یک مشاور بسیار زبده و با مهارت برای هدایت پروژه داشته باشید. ابزارهای فوق العاده برای چک کردن مهارت های مشاور مورد نظر صفحه لینکداین وی و همچنین وبسایت شخصی وی می باشد و همچنین بررسی عملکرد وی در آخرین پروژه انجام شده توسط وی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. حتما توجه داشته باشید که قبل از شروع جهت جستجو یک مشاور بازاریابی مهارت های مد نظر و مورد نیاز در پروژه خود را بخوبی شناسایی کرده و اطلاعات جامعی در مورد هر یک از مهارت ها کسب کرده باشید.
نکته اصلی در استخدام یک مشاور آزاد برای هر دو طرف داشتن استقلال در کار کردن است. استفاده از یک مشاور به معنای مختل کردن و بر هم زدن یا به تاخیر انداختن کار و برنامه شما نیست، و اینکه یک مشاور خوب و موفق باید قادر به انجام کارها بر اساس برنامه و چارت زمانی خودش باشد. بنابراین توجه داشته باشید که در حین مذاکره برای چنین فردی باید حتما به این نکته توجه داشته و به آن اشاره کنید، و فقط برخی از بررسی ها و مطابقت های با برنامه را برای جلسات هفتگی خودتان رها کنید.
۵- رویکرد:
شما برای پروژه و فعالیت خود نیاز به مشاوری دارید که به پروژه موردنظر اعتقاد و اعتماد داشته و فعالیت خودش را صرفاً محدود به کارهای تئوری و نظری ندانسته و خودش را درگیر فعالیت اجرایی کند تا با داشتن باور مبنی برداشتن توان اجرایی هم در زمان صرفهجویی کرده و هم نرخ بازده کلی را افزایش دهد. این رویکرد وی باید در جلسه اول مورد سؤال و بررسی قرارگرفته و اینگونه مشخص شود که دو طرف دارای طرز فکر و اصول اخلاقی یکسان یا مشابهی هستید، دقیقاً مشابه یک کارمند داخلی در شرکت و سازمان خودتان.
ارسال نظر