۲۵ سوالی که برای بازاریابی آماده تان می کند
در بازاریابی صنعتی عمدتاً پرسشهایی مطرح است که به ایجاد ارزش در فرایند آمادهسازی مشتری بالقوه توسط دو طرف کمک بسیار زیادی میکند. از این پرسشها باید عمدتاً برای کمک به مشتری بالقوه بهمنظور ایجاد درک بهتر از چالشها، نیازها، موانع و چگونگی نزدیک شدن به فرایند تصمیمگیری استفاده کنید.
- در حال حاضر با چه چالشهایی روبرو هستید؟
- سعی در حل و رفع چه مشکلاتی دارید؟
- چه مدتزمانی است که با این مشکلات روبرو هستید؟
- چه چیزی باعث شد که فکر کنید خدمات یا راهحل ما میتواند برای شما مناسب باشد؟
- اهداف شما برای این پروژه چیست؟ چه منافعی را انتظار دارید و کسب چه مواردی موجب رضایت شما میشود؟
- اگر فرصت داشته باشید، یک جنبه از کسبوکار خود را تغییر دهید، آن جنبه کدام است؟
- چه افرادی با چه عناوینی در فرایند تصمیمگیری دخالت میکنند؟ این افراد چه نقشهایی در سازمان دارند؟
- در حین فرایند تصمیمگیری من چه حمایت یا پشتیبانی از شما میتوانم انجام دهم؟
- درگذشته چگونه برخوردی در چنین شرایطی در حین فرایند تصمیمگیری داشتهاید؟ چه برگ خریدهایی به شما کمک میکند تا بهعنوان یک سازمان بهترین تصمیمها را اتخاذ کنید؟
- آیا شرکتها و سازمانهای دیگر را هم مدنظر قرار دادهاید؟ برای انتخابی آگاهانه بین شرکتهای مختلف نیاز به کسب چه نوع اطلاعاتی دارید؟
- تائید نهایی برای انجام فروش در سازمان شما بر عهده چه شخص یا افرادی است؟ چه نکاتی در نظر آنها اهمیت دارد؟
- در انتخاب محصول یا خدمات چه موانع را پیشبینی میکنید؟
- سازمان شما چه احساسی نسبت به آینده دارد؟ آیا فاکتورهای تأثیرگذاری بر روی تصمیم نهایی شما وجود دارد؟
- آیا کسی در مخالفت با تصمیم اتخاذشده وجود دارد؟ چرا؟
- آیا سازمان یا شرکت شما پیشازاین در تصمیم مشابهی سرمایهگذاری کرده است؟ با چه مشکلات و موانعی در این راه روبرو بودهاید
- چه چیزی باعث میشود که در حال حاضر در پی یافتن راهحلی برای این موضوع باشید؟
- چارچوب زمانی شما برای یافتن نتیجه و راهکار نهایی چیست؟
- چه فاکتورهایی روند اتخاذ تصمیم توسط شمارا سرعت بخشیده یا سرعت آن را کاهش میدهد؟
- آیا راهکار مشخصی برای این منظور در نظر دارید؟ آیا تاریخ انقضایی برای این تصمیم یا راهحل وجود دارد؟
- چه زمانی برای اجرا کردن یکراه حل پیشبینی را مناسب میدانید و برای شما امکان دارد؟
- بودجه این پروژه به چه صورت تأمین میشود و چه فرایندی دارد؟
- چه برگ خریدهایی بر فرایند تأمین بودجه شما اثرگذار است؟
- اصولاً چه کسی در فرایند بودجهریزی برای محصولاتی شبیه به محصول ما درگیر است؟
- اگر در حال حاضر برای یک راهحل سرمایهگذاری نکنید، چه سرنوشت یا تأثیری از این بابت برای کسبوکار پیشبینی میکنید؟
- چه خطرات و ریسکهایی را برای انتخاب یک راهحل شناسایی کردهاید؟ چطور میتواند در درک این خطرات برای شما یا کاهش دادن آنها به شما کمک کنم؟
ارسال نظر