۳۰۶۷۴۲
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

یاهو با به کار گیری ماریسا مِیر در سال ۲۰۱۲ سعی داشت اوضاع درهم ریخته ی خود را سر و سامانی ببخشد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: یاهو با به کار گیری ماریسا مِیر در سال ۲۰۱۲ سعی داشت اوضاع درهم ریخته ی خود را سر و سامانی ببخشد. اما با گذشت چند سال از آغاز فعالیت او در این شرکت، امید ها به آینده ی بهتر این غول نام آشنای اینترنت به نا امیدی بدل شد.

در این میان اولین کسی که طبیعتاً در مظن اتهام قرار می گیرد کسی نیست جز ماریسا میر که اقداماتش در این چند سال نه تنها کمکی به بهبود اوضاع یاهو نکرد، بلکه کار را از همیشه برای آن سخت تر کرد. ماریسا میر هم اعتماد به نفس کارکنانش را از بین برد و هم اعتماد به نفس سرمایه گذاران یاهو را.

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

۱۰ نمونه از بزرگ ترین اشتباهات او در سمت رهبری این شرکت بزرگ را در ادامه خواهید خواند. این ۱۰ مورد به طور قطع از حوزه ی فعالیت میر فراتر می روند و می توانند درس های بزرگی برای همه ی ما در بر داشته باشند.

۱- تبلیغ برند شخصی به جای پرداختن به مشکلات

به نظر می رسید بزرگ ترین دغدغه ی میر درست از زمانی که گوگل را ترک کرد، به جای پرداختن به مشکلات یاهو، ساختن برند شخصی خودش بود. این در حالی است که زمان مناسب برای به رخ کشیدن و دیده شدن او، باید به بعد از موفقتیش در نجات یاهو موکول می شد، نه زمانی که هنوز پیشرفتی در کار حاصل نشده است.

درس اول: برای اینکه بتوانید کاملاً روی کار خود متمرکز باشید باید از حواشی دوری کنید.

۲- سپر بلا کردن کارمندان دورکار

اولین تصمیم عمده ی میر در زمینه ی سیاست کاری یاهو، مجبور کردن کارکنان دورکار این شرکت به کار در محل شرکت بود. این اقدام به طور ضمنی این پیام را در بر داشت که آنها مسئول مشکلات یاهو بوده اند. این در حالی است که بسیاری از شرکت های دیگر، با موفقیت از نیرو های دورکار خود بهره می گیرند. سؤال اینجاست که چرا یاهو نمی تواند این کار را بکند؟

درس دوم: وقتی شرکتی با مشکل مواجه می شود، همیشه رهبران آن را در مظن اتهام قرار دهید، نه پیروان آنها را.

۳- تشویق به عدم وفاداری

میر برای آنکه کارکنان یاهو را به ترک نکردن این شرکت ترغیب کند برای آنها جوایز و تشویق هایی در نظر گرفت تا از این طریق موجبات ماندن آنها را فراهم کند. این کار او باعث ایجاد نارضایتی در میان کسانی شد که به یاهو وفادار مانده بودند و دلیلی شد برای اینکه کارکنان ارشد یاهو به فکر پیدا کردن جای دیگری برای خود باشند.

درس سوم: اگر قرار است برای ماندن کسی به او رشوه بدهید، همان بهتر که در شرکت شما نماند.

۴- تلاش برای مخفی نگه داشتن اخراج کارکنان

میر، ظاهراً در تلاش برای اجتناب از خراب شدن وجهه اش، بر اساس یک سری ارزیابی محرمانه دست به یک مجموعه اخراج پنهانی زد. هیچکس نمی دانست نفر بعدی که قرار است اخراج شود کیست و یا علت این اخراج ها چیست. همین مسئله باعث به وجود آمدن هراسی عظیم، فراگیر و بجا در میان کارکنان این شرکت شد.

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

درس چهارم: اخراج کارکنان باید مثل جراحی باشد. برش آن عمیق است، اجرای آن سریع انجام می شود، و سپس باید برای بهبود به آن زمان داد.

۵- طولانی کردن فرایند اخراج

میر به جای جراحی، کارایی این نوع تعدیل نیرو را با هزاران اخراجی که رقم زد از بین برد. او با اعلام عمومی پایان یافتن این اخراج ها در برابر کل شرکت و سپس نادیده گرفتن عهد خود و شروع دور تازه ای از اخراج کارکنان، اوضاع را از پیش هم بدتر کرد.

درس پنجم: کافی است در مورد اخراج کارکنان دروغ بگویید تا اعتبارتان برای همیشه از بین برود.

۶- تردید در قبال تغییرات استراتژیک

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

ماریسا میر نتوانست بفهمد با سهم عظیم یاهو در علی بابا چه کار کند. بعد از اینکه فهمید چه کار باید بکند، نتوانست بفهمد چطور باید این کار را انجام دهد. نتیجه، برزخی استراتژیک و اقتصادی برای یاهو بود.

درس ششم: تعلل در تصمیم گیری، به مثابه تصمیم گیری برای شکست است.

۷- تنوع بخشی بی هدف

میر در تلاشی واضح برای تقلید از گوگل، سعی کرد یاهو را در جهات مختلفی پیش براند که تعداد کمی از آنها به نظر معنادار می رسید. در همین حین، تغییرات معناداری مثل بهبود سرویس ایمیل یاهو نیز در این آشفته بازار گم شدند.

درس هفتم: تقلید در کسب و کار، اصیل ترین شکل شکست محسوب می شود.

۸- زمانبندی های بی معنی

میر برای اینکه به خودش فرصت نفس کشیدن بدهد پیش بینی کرد «به بار نشستن تلاش ها برای احیای یاهو ۳ تا ۵ سال زمان می برد». این در حالی است که در شرکت های «های تِک» یا فناوری پیشرفته، ۳ سال معادل یک دوره ی کامل زمین شناسی، و ۵ سال تقریباً مدتی برابر با ابدیت محسوب می شود.

درس هشتم: اگر برنامه ای ندارید، آینده را پیش بینی نکنید.

بزرگ ترین اشتباهات ماریسا میر در رهبری یاهو

۹- استخدام مدیران حراف و بی عمل

مقاله ای در روزنامه ی تایم حاوی این جملات از سوی یکی از مدیران یاهو بود: «همه ی ما می خواهیم تا جایی که می شود اثرگذار باشیم، و می توانیم از نقاط قوت فعلی یاهو نیز بهره بگیریم». ادامه ی استفاده از مدیرانی که می توانند کلماتی نظیر اثرگذاری و بهره گیری را در قالب جملاتی تکراری و فاقد باری عملی بگنجانند، حرف های زیادی در مورد مهارت های مدیریتی میر با خود دارد.

درس نهم: اگر چیزی برای گفتن ندارید، چیزی نگویید.

۱۰- انگیزه بخشی از طریق ایجاد ترس

به نظر می رسد چه تصمیم گیری ها و چه تعلل های میر، برای ایجاد حد اکثر هراس ممکن طراحی شده باشند. نتیجه، خروج قابل پیش بینی استعداد ها و در نتیجه فراهم شدن مسیر برای سقوط هرچه بیشتر یاهو بوده است.

درس دهم: اگر هیچ یک از درس های بالا را به کار نبندید، بهتر است با روز های اوج خود خداحافظی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    اهان جناب پیام ادیب خودشون به تنهایی به این نتایج رسیدن !! ایا!!
    وقتی اعتماد به نفس یه عده مثل پیام ادیب بیش از حد بالا میزنه نتیجه اش یه همچین متن جیپ و احمقانه اب میشه
    متاسفانه تو ایران بخصوص تو زمینه کامپیوتر و ای تی ادعای بیخود و تو خالی خیلییییی زیاده هرکی چند سال دانشگاه تو زمینه کامپیوتر تحصیل کرده کلی ادعا داره اوضاع وقتی خراب تره که یه عده که حتی تو رشته کامپیوتر هم تحصیل نکردن به صرف بلد بودن کمی برنامه نویسی و چهارتا خبر ای تی خوندن ادعایی دارند که مرحوم استیو جابز نداشتن این ها همه از عقده های ایرانی ها سرچشمه میگیره ایران و دانشگاههای ایرانی هییییچ حرفی تو زمینه کامپیوتر ندارند هرچقدر در زمینه برق و الکترونیک دانش اموخته های ایران موفق و صاحب شهرت هستند در کامپیوتر و ای تی هیچی نیستن
    تمام این ادعا های هک فلان و فلانک چیزی نیست غیر از استفاده از برنامه های از رده خارج و چیپ برنامه نویسها و هکرهای قدر روسی و هندی است
    تمام این خزعبلات به اسم ترفند های کامپیوتری که با افتخار تو سایتها میذارن چیزی نیست غیر از نتیجه مکاشفات دوستان متوهم در helpنرم افزارها و.. که به دلیل زبان ضعیف مصرف کنندگان نرم لافزارها تا حالا پوشیده و ناشناخته مونده
    اما جالبتر اینه که پر مدعا ترین ها شونم بیسواد ترینها هستند
    حالا به اقای ادیب بفزمایید شما نمیخواد خانم مایر رو که در سال گذشته به جزو مطرحترین و موفقترین مدیران دنیای تکنولوژی معرفی شدند زیر سپال ببری
    قطعا از یه ایرانی بر میاد با سمت مقاله نویسی در یه سایت زپرتی دست به نقد یکی از ده مدیر اجرایی برتر دنیا بزنه!!!!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج