۱۹۱ پلاتفرم کراودفاندینگ در آمریکا وجود دارد
کراودفاندینگ محبوب کارآفرینان
طی چند سال گذشته، کراودفاندینگ به انتخاب محبوبی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده است. بنابر نوشته سایت استاتیسنا، تنها در ایالات متحده آمریکا ۱۹۱ پلتفرم کراودفاندینگ وجود دارد.
کراودفاندینگ ثابت کرده است که می تواند جایگزین خوبی برای به دست آوردن سرمایه و تامین مالی باشد و به نظر می رسد که به این زودی ها قرار نیست کنار گذشته شود و به احتمال زیاد با سرعت زیادی رشد خواهد کرد. درواقع، کراودفاندینگ قرار است که بزرگترین موج سرمایه گذاری بعدی باشد. با هم 5 دلیل این ادعا را مرور می کنیم:
راحتی
تا به حال از کسی پول تقاضا کرده اید؟ واضحا این موضوع خوشایند شما نیست، اما در مقایسه با دردسرهای درخواست وام یا ملاقات با سرمایه گذاران احتمالی بسیار کار راحتی است. در واقع یکی از مراحل آزاردهنده برای کارآفرینان همین است که مجبورند با سرمایه گذارها سر و کله بزنند. اما این مشکل با کراودفاندینگ کاملا برطرف شده است. در مقایسه با تمام کاغذبازی ها و آماده سازی ها برای درخواست وام، درست کردن یک کمپین با استفاده از کراودفاندینگ مانند آب خوردن است. کافی است که شما پلتفرم مناسب را انتخاب کنید، ویدئوی ساده ای آماده کنید و پاداش های جذابی هم برای حامیان تعیین کنید. با اینکه همچنان شما باید مدارک مهم بلندمدتی مانند یک طرح تجاری، داشته باشید اما با این روش شما تنها می توانید یک بار برای همیشه طرح تان و ایده خود را ارائه دهید.
در کراودفاندینگ مالکانه، کراودفاندینگ هم برای کارآفرینان مفید است و هم برای سرمایه گذاران تا بتوانند همدیگر را پیدا کنند. به جای دست و پنجه نرم کردن با روش های سنتی، کراودفاندینگ بستری را فراهم می آورد تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی روی طراحی سرمایه گذاری کنند.
تایید یک مفهوم
داشتن ایده یک چیز است اما ثابت کردن این که آیا این ایده می تواند سودآور باشد یا نه، چیز دیگری است. به جای متقاعد کردن خودتان یا سرمایه گذاران برای این که ایده شما پول ساز است، کراودفاندینگ فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند تا شما ببینید بازار هدف شما در چه حالی است. اگر کمپین شما موفق شود، این نه تنها مدرکی برای اثبات وجود علاقه و کشش برای ایده شما است، بلکه نشان دهنده این است که مردم مایل هستند تا برای آن پول خرج کنند. درواقع این راه بسیار موثری برای تایید ایده شماست.
کاهش ریسک
به دلیل این که کراودفاندینگ بازار هدف را تایید می کند، هم سرمایه گذاران و هم کارآفرینان نباید نگران قبول ریسک بالا باشند. به جای تزریق پول تان در کس بو کاری که ریسک بالایی دارد و بازار هدف پایداری ندارد، می توانید بدون خرج زیادی آن بازار و ایده را امتحان کنید. درواقع اگر کمپین شما موفق نباشد، تمام پول هایی که دیگران با آن از شما حمایت کرده اند به حسابشان بازگردانده می شود جان رمپتون، سرمایه گذاری که روی بسیاری از کمپین های کراودفاندینگ سرمایه گذاری کرده است، می گوید: روش دیگری که کراودفاندینگ به واسطه آن ریسک را کاهش می دهد، کاهش هزینه دارایی است.
برای درک بیشتر این موضوع، به طور مثال فرض کنید که یک شرکت سازنده لباس در گذشته ۱۰۰۰جفت شلوار جین تولید می کرده اما تنها ۷۰۰ جفت آن را می فروخته است. آن ها باید هزینه ۱۰۰۰ جفت را پرداخت می کردند و ضرر حاصل از نفروختن بقیه شلوارها را متحمل می شدند. با استفاده از کراودفاندینگ همان شرکت دیگر می داند که باید چه مقدار شلوار جین تولید کند. درواقع به جای هدر دادن پول بر روی جنس یا دارایی هایی که فروش نمی رود، می توانید تنها جنس هایی که سفارش گرفته اید را بفروشید.
بازخورد آنی
در حین یک کمپین کراودفاندینگ فرصتی فراهم می شود تا بازخوردها و ایده های بقیه نیز مرور شود. در گذشته، بعضی از سوال ها و نگرانی ها در مراحل اولیه ایده به جواب نمی رسید اما امروزه شما می توانید نظرسنجی انجام دهید تا ببینید افراد چه چیز را در مورد ایده شما دوست دارند و یا دوست ندارند. و جالب است که، این بازخوردها می توانند به طور آنی بررسی شوند. این به شما کمک می کند تا اصلاحات لازم را سریع تر از گذشته اعمال کنید و این به این معنی است که می توانید در سریع ترین حالت محصول خود را به دست بازار برسانید. با این حال، بهترین فایده این ویژگی کراودفاندینگ این است که برای شما یک شبکه متشکل از انسان ها فراهم می آید.
یک لحظه به آن فکر کنید، شما قادر هستید که مشتری های همراه و وفاداری به دست آورید حتی قبل از این که کسب و کار شما شروع به فعالیت کند. این کار با همراه کردن آن ها و گوش کر دن به پیشنهادهای آن ها ممکن است.
ابزاری مناسب برای بازاریابی
در کنار معرفی یک محصول یا خدمات، کراودفاندینگ شانسی برای فرستادن پیام کسب و کار شما و هدف آن به جامعه مخاطبان گسترده ای است که برای شما فراهم می کند. با انتشار کمپین خود در شبکه های اجتماعی مختلف، شما وقتی را برای همراه کردن حامیان خود صرف می کنید که این حامیان به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند و اخبار کسب و کار شما را به اطرافیانشان انتقال می دهد.
اگر کمپین شما سر و صدای زیادی به پا کند، رسانه های زیادی نیز به سمت تان جذب می شوند زیرا رسانه ها عاشق داستان های موفق هستند. درواقع شما به ارتباطات رسانه ای رایگان دست پیدا کرده اید. مهم نیست که این رسانه، یک پایگاه خبری یا روزنامه محلی باشد و یا یک بلاگ معروف در صنعت شما. این پوشش خبری راه بسیار خوبی برای گسترش آگاهی در مورد کسب و کار شما و جذب حامیانی است که در گذشته از کسب و کارتان آگاهی نداشته اند.
ارسال نظر