لارسون گرین، مدیر تنبل مایکروسافت!
جولی لارسون گرین، متولد ۱۹۶۲، از سال ۱۹۹۳ در مایکروسافت مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر مدیر ارشد تجربه ی کاربری تیم «زندگی و کار من» این شرکت است.
وی که برنامه نویسی خودآموخته است، فوق لیسانس خود را در رشته ی مهندسی نرم افزار گرفت و به عنوان رهبر توسعه در آلدوس به کار گرفته شد و بعدتر در سال ۱۹۹۳ به استخدام مایکروسافت در آمد. آنچه در ادامه می خوانید، مزیت غیر منتظره ی تنبلی از نگاه لارسون گرین است.
او در این باره می گوید: «ما می خواهیم به افراد کمک کنیم منبع کمیاب زمان خود را بهتر مدیریت کنند». اما خود او چگونه این کار را انجام می دهد؟ از زبان خودش بخوانید:
استراتژی غلبه بر تعلل
«من آدم بسیار تعلل کار و نسبتاً تنبلی هستم. تنبل بودن کارایی من را بالا می برد، چون سعی می کنم برای انجام دادن بهترین کار ممکن در کمترین زمان، راه های مختلفی پیدا کنم. این را هم می دانم که برای کار کردن احتیاج دارم تحت فشار قرار بگیرم و تعلل یکی از آن کارهایی است که فشار لازم برای کار کردن من را فراهم می کند».
نظام مدیریت زمان
اهمیت رسانه ها
«پیش از آنکه از رختخواب بیرون بیایم، توئیتر و فیسبوک را به دنبال مطالبی که درباره ی مایکروسافت منتشر شده چک می کنم. چنین کاری معمولاً کار سازنده ای تلقی نمی شود، خیلی ها این کار را مطالعه در وقت آزاد می دانند. اما اغلب مواقع جایی به دردم می خورد و با خودم می گویم قبلاً مقاله ای در این باره خوانده ام، می شود فکری برایش کرد».
آغازی بی سر و صدا
«من به زمانی احتیاج دارم که بتوانم در آن فکر کنم. به همین دلیل معمولاً صبح ها یکی دو ساعت وقت برای فکر کردن باز می کنم. با این کار متمرکز می شوم و می توانم به باقی کارهایم برسم».
یک توصیه ی فوق العاده
«والدین من همیشه روی به پایان رساندن کاری که شروع شده، و انجام کاری که قولش داده شده تأکید داشتند. این موضوع خیلی زود در خانواده ی ما جا افتاد. من و خواهرم هر دو بیشتر از بقیه به کارهایمان می رسیم و به نظرم علتش همان توصیه های پدر و مادرم بوده است».
ارسال نظر